۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۱۸

نجار خبر داد؛

پیشنهاد اعتبار ۳۲۲۰ میلیارد تومانی مدیریت خشکسالی

پیشنهاد اعتبار ۳۲۲۰ میلیارد تومانی مدیریت خشکسالی

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: باتوجه به کاهش چشمگیر نزولات جوی در سال آبی جاری نسبت به میانگین دوره‌های مشابه گذشته پیشنهاد تأمین اعتبار برای جبران به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این باره اظهار داشت: جلسات متعدد تخصصی پیرامون آثار و تبعات کم بارشی سال آبی گذشته و به تبع آن خشکسالی حاکم بر کشور پروژه‌های اضطراری پایداری و مدیریت تنش آب شرب در سال جاری از وزارت نیرو اخذ شد.

نجار افزود: پیشنهاد اختصاص مبلغ ۳۲,۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در هیئت محترم وزیران توسط این سازمان انجام پذیرفت که پس از تصویب در اختیار شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور وابسته به وزارت نیرو قرار خواهد گرفت تا بر اساس موافقت نامه طرح آبرسانی به شهرهای دارای تنش آب و ارتقای کیفی آب شرب و با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور هزینه شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین در ادامه تصریح کرد: با توجه اهمیت جامعه عشایری کشور به عنوان یکی از ارکان تأمین زنجیره امنیت غذایی جلسات متعدد با دستگاه‌های مسئول و به ویژه سازمان امور عشایر ایران برگزار شد.

نجار با اشاره به کاهش بارندگی‌های سال گذشته و آثار زیان بار آن بر جامعه عشایری تصریح کرد: به منظور تأمین هزینه‌های آبرسانی سیار و احیا فعالیت‌های تولیدی، تأمین آب و علوفه دام عشایر اختصاص مبلغ ۴,۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت، مبلغ ۲,۰۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض جهت آب رسانی و مبلغ ۲,۰۰۰ میلیارد ریال بلاعوض برای تأمین نهاده‌های دامی عشایر به هیأت محترم وزیران پیشنهاد گردید تا پس از تصویب در اختیار سازمان امور عشایر ایران وابسته به وزارت جهاد کشاورزی قرار خواهد گرفت تا وفق ضوابط و مقررات و با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور هزینه شود.

کد خبر 5208539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha