۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان:

مبارزه با سن غلات در ۱۳ هزار هکتار از اراضی استان سمنان آغاز شد

مبارزه با سن غلات در ۱۳ هزار هکتار از اراضی استان سمنان آغاز شد

سمنان- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سمنان از آغاز مبارزه با سن غلات در ۱۳ هزار هکتار اراضی استان خبر داد و گفت: بیشترین سطح در شهرستان‌های گرمسار و آرادان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف‌الله رضایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه مبارزه با سن غلات در ۱۳ هزار و ۲۱۵ هکتار اراضی استان آغازشده است، ابراز داشت: اگرچه بیشترین سطح در گرمسار و آرادان شاهد هستیم اما این مهم برای همه شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود.

وی بابیان اینکه سن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آفت‌هایی که باعث نابودی غلات به‌ویژه گندم می‌شود، افزود: سطح مقابله با این آفت شامل دو نوع مادری و پوره می‌شود که در نوع اول ۱۲ هزار و ۲۴۰ هکتار و در سن پوره ۹۷۵ هکتار به انجام خواهد رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه عملیات مبارزه با سن پوره در گرمسار و آرادان از هشتم اردیبهشت‌ماه آغازشده است، ابراز داشت: این عملیات در سطح شش هزار و ۲۵۰ هکتار و دو هزار و ۸۷۰ هکتار این دو شهرستان به ترتیب مذکور انجام‌شده است.

رضایی بابیان اینکه مبارزه با سن غلات در شهرستان‌های سمنان و سرخه از دهم اردیبهشت و برای دامغان از سیزدهم و شاهرود و میامی از شانزدهم اردیبهشت‌ماه آغازشده است، تصریح کرد: مقابله با آفت سن غلات در میامی یک هزار و ۵۲۵، سمنان یک هزار و ۲۱۰، شاهرود ۶۰۵ هکتار، دامغان ۴۳۵ و سرخه نیز ۳۲۰ هکتار مبارزه با سن غلات انجام‌شده است.

وی افزود: علاوه بر مزارع گندم برای محصول جو نیز در سن مادری مزارع جو سه هزار و ۸۰۰ هکتار و مبارزه با سن پوره در مزارع جو نیز ۲۷۵ هکتار بوده است.

کد خبر 5208703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha