۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸

حافظ اهل سنت قرآن کریم مطرح کرد؛

فعالیت های قرآنی مورد توجه ویژه قرار گیرد

 فعالیت های قرآنی مورد توجه ویژه قرار گیرد

بیرجند- حافظ اهل سنت قرآن کریم بر توجه ویژه به فعالیت های قرآنی تاکید کرد و گفت: حفظ قرآن توکلم به خداوند را تقویت کرد.

محمود احمدی درمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از تأثیرات حفظ قرآن بر من افزایش توکل بر الله متعال بود و در حال حاضر نیز آیاتی که اشاره به توکل بر خداوند دارد را بیشتر در ذهنم مرور می‌کنم.

این حافظ اهل سنت قرآن‌کریم با اشاره به اینکه حفظ قرآن را از ۲۳ سالگی آغاز کرده‌ام، بیان‌کرد: گرایش من به حفظ قرآن بر اساس یک علاقه شخصی و بدون رفتن به مکتب و مربی خاصی شکل گرفت و از سال ۸۵ آغاز و به مدت دو سال طول کشید.

احمدی درمیان گفت: من از کودکی همراه پدرم و نزد ایشان قرآن قرائت می‌کردم و همین موضوع زمینه ساز علاقه شخصی‌ام به حفظ شد.

استمرار بر تلاوت سوره واقعه

وی با اشاره به اینکه حفظ قرآن رفتار و کارهای انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: تلاش من بر این است که هر شب سوره واقعه را قرائت کنم و به طور مستمر نیز سوره یاسین را تلاوت کنم و انس زیادی با این دو سوره قرآن کریم دارم.

این حافظ اهل سنت قرآن کریم در پاسخ به این سؤال که چه عواملی زمینه ساز گرایش جوانان و نوجوانان به فعالیت‌های قرآنی است، ادامه‌داد: به نظر من بیش از هر چیز در این زمینه پدران و مادران تأثیرگذار هستند که می‌توانند فرزند خود را به سمت کارهای نیکی چون قرآن‌آموزی هدایت کنند.

احمدی درمیان گفت: کودکان و نوجوانان بهتر است فعالیت‌های قرآنی را از روخوانی قرآن آغاز کنند و بعد از آن به طور طبیعی به سمت سایر فعالیت‌های قرآن چون حفظ قرآن نیز کشیده خواهند شد.

ضرورت توجه ویژه به فعالیت قرآنی

وی افزود: به نظرم در کشور ما باید بیشتر به مسائل قرآنی و مسائل مرتبط با آن توجه شود و به راستی آیا آنقدر که به ورزش و حواشی آن توجه می‌شود و برای آن امکانات در نظر گرفته می‌شود به فعالیت‌های قرآنی و تجهیز دارالقرآن‌ها و مکتب‌ها و.. هم توجه می‌شود.

این حافظ اهل سنت قرآن کریم با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های قرآنی در کشور ما مسابقات سراسری قرآن است، یادآور شد: این مسابقات نباید ویژه محدوده سنی خاصی برگزار شود و افراد زیر ۱۶ سال از شرکت در این مسابقات محروم بمانند.

احمدی درمیان اظهار کرد: از طرف دیگر این مسابقات یک بار در سال برگزار می‌شود در حالی که تکرار آن در گرایش و تشویق مردم به فعالیت‌های قرآنی مؤثر است.

وی یادآور شد: بیش از همه آیات قرآن کریم، آیه ۷۹ سوره نمل را در ذهنم مرور می‌کنم که خداوند در این آیه می‌فرماید «فَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ إِنَّکَ عَلَی الْحَقِّ الْمُبینِ پس توکل کن بر خداوند که تو بر حق روشنی هستی»

کد خبر 5209715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha