۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۵۲

پسکوف:

مسکو برنامه‌ای برای مداخله در دادگاه رهبر مخالفین اوکراین ندارد

مسکو برنامه‌ای برای مداخله در دادگاه رهبر مخالفین اوکراین ندارد

سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی گفت که مسکو هیچ برنامه‌ای برای دخالت در روند دادرسی رهبر مخالفین دولت اوکراین نداشته و وی نیز درخواست کمکی از روسیه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی گفت که مسکو هیچ برنامه‌ای برای دخالت در محاکمه «ویکتور مدودچوک» رئیس «شورای سیاسی مخالفین» اوکراین ندارد.

بر اساس این گزارش، «دیمیتری پسکوف» با این حال تاکید کرد که مسکو مایل است که چنین محاکمه‌ای به دور از انگیزه‌های سیاسی برگزار شود.

پسکوف گفت: ما هیچ برنامه‌ای برای مداخله در این فرآیند (دادرسی) نداریم و این مربوط به مسائل داخلی اوکراین است. با این حال، ما به دقت اوضاع را تحت نظر داریم. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که چنین رسیدگی بر اساس انگیزه‌های سیاسی و تلاش برای ایجاد کمپینی برای خلاص شدن از شر رقبای سیاسی نباشد.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین تاکید کرد که مدووچوک تاکنون هیچ درخواستی از روسیه برای کمک به وی نداشته است.

پسکوف همچنین تصریح کرد: تا جایی که ما اطلاع داریم، مدودچوک در اوکراین به سر می‌برد و درخواستی برای پناهندگی سیاسی نیز نداده است. وی همچنین هیچ گونه درخواستی از روسیه برای کمک نداشته و روسیه هم به سختی می‌تواند کمکی در آستانه برگزاری دادگاه به وی داشته باشد.

کد خبر 5210975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha