۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۵۲

نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان مطرح کرد؛

بالگرد اورژانس طبس برمی‌گردد/سوء مدیریت در تکمیل آشیانه

 بالگرد اورژانس طبس برمی‌گردد/سوء مدیریت در تکمیل آشیانه

بیرجند- نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس با اشاره به اینکه امروز بالگرد جایگزین به اورژانس طبس برمی‌گردد، گفت: متأسفانه در تکمیل آشیانه بالگرد شاهد سوء مدیریت هستیم.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبس یکی از شاهراه‌های مواصلاتی پنج استان کشور است که در یک محور در مسیر تردد از استان کرمان به سمت خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی و یک محور نیز در مسیر تردد به استان‌های مرکزی کشور چون اصفهان و استان‌های جنوبی چون هرمزگان است.

نماینده مردم طبس، بشرویه سرایان و فردوس در مجلس بیان‌کرد: از طرف دیگر فاصله بین طبس تا مرکز استان بسیار زیاد و حدود سه ساعت و با سایر مراکز درمانی پیشرفته چون یزد نیز بیش از چهار ساعت است.

نصیرایی ادامه‌داد: از طرف دیگر محورهای مواصلاتی شهرستان طبس حادثه خیز نیز هستند و مجموع این موارد موجب شد که سازمان اورژانس کشور، طبس را به عنوان محل استقرار یکی از بالگردهای اورژانس هوایی در نظر بگیرد.

وی افزود: اما از چند روز قبل متوجه شدیم که این بالگرد از شهرستان رفته که این مسئله موجب نگرانی مردم طبس شد و من به عنوان نماینده مردم پیگیر حقوق مردم در این زمینه شدم.

نماینده مردم طبس، بشرویه، سرایان و فردوس گفت: در رایزنی‌های با رئیس سازمان اورژانس کشور و مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران آنان مطرح کردند که متأسفانه آشیانه بالگرد در بیمارستان طبس هنوز تکمیل نشده است.

آشیانه بالگرد اورژانس طبس تکمیل نشده است

نماینده مردم طبس، بشرویه سرایان و فردوس گفت: من نیز در بازدیدی که داشتم، متوجه شدم که برای ساخت آشیانه بالگرد اقداماتی انجام شده ولی هنوز قابل استفاده نیست و دو ماه دیگر تکمیل آن زمان نیاز دارد.

نصیرایی با اشاره به اینکه تکمیل نشدن آشیانه بالگرد در طبس نشان از یک سوء مدیریت دارد، اظهار کرد: هر چند مسئولان امر سخن از کمبود اعتبار می‌زنند ولی می‌توانستند در طول سال با رایزنی‌ها و جابه جایی‌های قانونی و همفکری این مشکل را رفع کنند.

وی بیان‌کرد: از طرف دیگر شرکت هلیکوپتری کشور بیان می‌کند مجموعه بهداشت و درمان از ۱۵ شهریور سال گذشته هیچ‌گونه پرداختی در زمینه تعهدات خود (پیرامون بالگرد طبس) نداشته است و این مسئله تا چند روز قبل که بالگرد از طبس رفت و تنها بخشی از تعهدات را پرداختند، ادامه داشت.

نماینده مردم طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس ادامه‌داد: خوشبختانه با رایزنی‌های صورت گرفته قرار شد امروز شنبه بالگرد جایگزین به طبس بیاید و تا چند روز آینده نیز خود بالگرد اصلی به خدمات دهی به مردم ادامه دهد.

تعهدات به شرکت هلیکوپتری ایران پرداخت شود

وی یادآور شد: امیدواریم آشیانه بالگرد اورژانس هوایی در طبس نیز به سرعت تکمیل شده و تعهدات به شرکت هلیکوپتری نیز پرداخت شود.

نصیرایی گفت: از بزرگوارانی که پیگیر این موضوع بودند چون فرمانده سپاه، استاندار، امام جمعه شهرستان طبس، مجموعه اعضای شورای شهر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کمال تشکر را دارم.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه اظهارکرد: اگر کسی مأموریت‌های اورژانس هوایی طبس را پیگیری کند، درمی‌یابد خدمات آن منحصر به مردم طبس نبوده و بسیاری از مردم خراسان‌جنوبی و حتی کشورمان از این خدمات استفاده کرده‌اند.

کد خبر 5212003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha