۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۳۴

یک متخصص اورولوژی مطرح کرد؛

بیماری‌های پنهان ناشی از مشکلات اورولوژیک را بشناسیم

بیماری‌های پنهان ناشی از مشکلات اورولوژیک را بشناسیم

یک متخصص اورولوژی، به تشریح بیماری‌های پنهان ناشی از مشکلات اورولوژیک پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهری مهراد مسئول دپارتمان نورویورولوژی مرکز تحقیقات عملکردی مغز و اعصاب بیمارستان شهدای تجریش، گفت: بیماری‌های پنهان زیادی در پشت مشکلات ادراری و اورولوژیک وجود دارد که بسیاری از مردم از آنها بی‌خبرند.

وی افزود: مشکلات ادراری نشانگر بیماری‌های نهفته ای مانند دیابت، پارکینسون، ام اس و…، است که مبتلایان از آنها بی خبر بوده و دچار عوارض زیادی در سیستم عصبی می‌شوند.

مهراد اظهار داشت: دیابت بیماری است که چشم، کلیه و مثانه را درگیر می‌کند و باید به افراد دیابتی آموزش بدهیم که اگر دچار مشکلات ادراری شدند، به پزشکان اورولوژی نیز مراجعه کنند.

این متخصص اورولوژی تاکید کرد: پارکینسون بیماری است که مغز را درگیر می‌کند و می‌تواند مثانه را نیز تحت تأثیر قرار دهد، یا دیسک‌های کمری و تومور نخاع نیز باعث بی اختیاری ادراری می‌شوند.

به گفته مهراد، ناهنجاری‌های مادرزادی در ستون فقرات نیز می‌تواند عامل شب ادراری و بی اختیاری ادراری کودکان شود مثل اسپاینا بیفیدا، که نیاز به بررسی پزشکی دارد.

وی افزود: والدین نباید مشکلات و بی اختیاری ادراری کودکان را ساده تلقی کنند، زیرا پشت این موضوع ابتلاء به بیماری‌هایی وجود دارد که باید سریع‌تر درمان شوند.

مسئول دپارتمان نورویورولوژی مرکز تحقیقات عملکردی مغز و اعصاب بیمارستان شهدای تجریش، با بیان اینکه در دوران کرونا، ویزیت بیماران در مرکز اورولوژی به صورت آنلاین انجام می‌شود، گفت: در دوران کرونا، ظرفیت پذیرش بیماران و خدمات رسانی به آنان ۸ برابر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: قرار است با کشورهای عربی همکاری کنیم و از این کشورها پذیرش بیمار نورویورولوژی در مرکز تحقیقات فانکشنال جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی داشته باشیم.

مهراد افزود: آموزش نورویورولوژی پزشکان جوان اورولوژی نیز به زودی در کشور آغاز می‌شود و قرار است با ایجاد مرکزی، کشورهای همسایه در زمینه نورو یورولوژی از ما آموزش ببینند.

در ادامه، سعید صفری معاون پژوهشی مرکز تحقیقات عملکردی جراحی مغز و اعصاب بیمارستان شهدای تجریش گفت: حیطه فعالیت مرکز نورویورولوژی، یاری رساندن به بیماران است که سعی داریم این رشته را در کشور گسترش دهیم.

وی افزود: پذیرش تحقیقات مختلف، حمایت مالی از این تحقیقات، برگزاری سمینارها و کنگره‌ها و پذیرش مقالات علمی و پژوهشی خصوصاً بعد از فعالیت مشترک با مرکز اورولوژی، از اهم فعالیت‌های این مرکز است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس www.mehradodc.com مراجعه کنند.

کد خبر 5214195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha