۳ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۳۶

مدیرکل موزه‌ها میراث فرهنگی:

درآمد موزه های دولتی در سال ۹۹ نزدیک به صفر بود

درآمد موزه های دولتی در سال ۹۹ نزدیک به صفر بود

گنبدکاووس- مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: درآمد موزه های دولتی در سال قبل از شیوع کرونا حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود و در سال ۹۹ نزدیک صفر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا کارگر عصر دوشنبه در آیین افتتاح موزه هنرهای سنتی و دست بافته‌های داری ترکمن اظهارکرد: اکنون در سطح کشور ۷۴۶ موزه در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۱۷۱ موزه به صورت خصوصی و توسط افراد حقیقی ایجاد شده است.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: جای خوشحالی است مردم فرهنگ دوست که نسبت به تاریخ و فرهنگ منطقه خود احساس مسئولیت می کنند در عرصه موزه داری ورود می کنند و با هزینه های شخصی موزه هایی را ایجاد می کنند که می تواند منشا خدمات فرهنگی بسیاری باشد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین درآمد موزه ها از بازدیدکنندگان تامین می شود که شیوع ویروس کرونا و عدم فعالیت موزه ها موجب شد تا این اماکن خسارات بسیاری را متحمل شوند.

کارگر اضافه کرد: در سال قبل از شیوع ویروس کرونا ۲۳ میلیون و ۷۵ هزار نفر از موزه های دولتی بازدید کردند در حالی که در سال گذشته این میزان به سه میلیون بازدیدکننده رسید.

وی ادامه داد: درآمد موزه های دولتی در سال قبل از شیوع کرونا حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود و پیش بینی می شد با افزایش بهای بلیط و افزایش مخاطبان، در سال ۱۳۹۹ درآمد موزه های دولتی به نزدیک ۳۰۰ میلیارد تومان برسد که با شیوع کرونا این مبلغ نزدیک به صفر بود.

گفتنی است موزه خصوصی هنرهای سنتی و دست بافته‌های داری شهرستان گنبدکاووس به صورت خصوصی توسط حصل خانجانی از هنرمندان پیشکسوت رشته بافته‌های داری شهرستان گنبدکاووس و با حمایت اداره کل میراث فرهنگی گلستان افتتاح شد.

این موزه شامل نمایشگاه فرش‌های ترکمن دارای قدمت تاریخی و همچنین دست بافته‌های این هنرمند رشته بافته‌های داری است.

کد خبر 5219803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha