۵ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۱۳

معاون بنیاد شهید:

بنیاد به دنبال اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران است

بنیاد به دنبال اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران است

کرج - معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تلاش‌هایی زیادی در بنیاد برای اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود پاکدل عصر چهارشنبه در آخرین برنامه سفر استانی خود به استان البرز در نشست شورای اداری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع کارکنان بنیاد البرز با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران با اشاره به قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: تلاش‌های زیادی توسط ایثارگران و بنیاد برای تصویب و اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران صورت گرفته است و تعداد زیادی از مواد آن اجرا شده است.

وی به خدمات ارائه شده در طی سال‌های اخیر به ایثارگران اشاره کرد و افزود: برقراری کمک‌معیشت برای ۵۰ هزار نفر از ایثارگران و خانواده‌های آنان و حق پرستاری برای ۵۵ هزار نفر از والدین شهدا، افزایش مبلغ ماده ۲۲، اجرایی شدن بند پ ماده ۸۹ قانون برنامه ششم، همسان‌سازی حقوق شهدا و پرداخت دو مرحله معوقات مشمولین ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و پرداخت پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی از جمله خدماتی است که طی دو سال اخیر با افزایش چشمگیری مواجه بوده و با تلاش‌های مهندس اوحدی و کارکنان بنیاد و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی به ثمر نشسته است.

برقراری حق پرستاری و کمک‌معیشت برای ایثارگران یکی از اولویت‌های بنیاد در جهت رفاه ایثارگران است که امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته بتوانیم ظرفیتی در این زمینه ایجاد و نیاز ایثارگران را برطرف کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در بحث اشتغال ایثارگران نیز زیرساخت‌هایی در حال فراهم شدن است تا دغدغه ایثارگران در این زمینه کاهش پیدا کند، علاوه بر اجرای بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم و افزایش اعتبار و تعداد وام‌های خوداشتغالی تا به امروز ۴ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی متولی ایجاد اشتغال و ۳۰ استانداری انعقاد و ابلاغ شده است، تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز در حال پیگیری است که امیدواریم در آینده نزدیک منعقد خواهد شد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با تأکید بر اینکه برخی خدمات همچون احراز و کمیسیون پزشکی فقط مختص بنیاد است، گفت: خیلی از امورات و خدماتی که به ایثارگران ارائه می‌شود طبق قانون در اختیار بنیاد نبوده و دیگر دستگاه‌های اجرایی متولی آن هستند ولی بنیاد پیگیری‌های لازم را در جهت تحقق این خدمات انجام داده و خواهد داد.

پاکدل افزود: در سال ۱۴۰۰ برنامه‌هایی برای هریک از ادارات کل معاونت تعاون برای گذر از مشکلات پیش‌بینی شده است که امیدواریم بتوانیم با اجرای این برنامه‌ها قدم‌های مؤثری در جهت خدمت به ایثارگران برداریم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در روند خدمت‌دهی به ایثارگران معظم همواره دو رکن قانون و تأمین اعتبار باید در نظر گرفته شود، گفت: هر آئین‌نامه‌ای که در جهت خدمت به ایثارگران تصویب می‌شود در ابتدا باید تأمین اعتبار شود، لذا در ابتداء باید قانونی تصویب شود که اعتبار آن تأمین شده باشد تا در روند اجرای آن قانون با مشکل مواجه نشویم.

این مقام مسئول ادامه داد: قابل ذکر است با محدودیت‌های زیادی هم در اجرای قانون جامع مواجه هستیم که یا آئین‌نامه ندارد، یا نیاز به تأمین اعتبار دارد و یا بعضاً ابهام دارد، به هر حال در تلاش هستیم تا این مشکلات را برطرف کنیم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه بر رضایتمندی ایثارگران از ارائه خدمات ارائه شده تأکید کرد و تصریح کرد: رعایت عزتمندی در ارائه خدمات، اولین موضوعی است که در ارائه خدمات به ایثارگران باید مدنظر قرار گیرد، باید به این نکته توجه کرد که هرچه قدر ما تلاش کنیم نمی‌توانیم ذره‌ای از ایثارگری‌های ایثارگران را جبران کنیم.

وی افزود: ارائه خدمات به ایثارگران در سریع‌ترین زمان و بهترین راه ممکن و تسهیل در ارائه خدمات به این عزیزان همچون الکترونیکی کردن خدمات از دیگر موضوعاتی است که در جهت ارائه خدمت به ایثارگران باید مدنظر قرار گیرد، بنیاد در بحث الکترونیکی کردن خدمات اقدامات خوبی انجام داده و در تلاش است تا ایثارگران بتوانند بیشتر خدمات مورد نیاز خود را از منزل دریافت کنند.

پاکدل ادامه داد، رعایت عدالت و همچنین رعایت قوانین و مقررات از دیگر نکاتی است که در جهت خدمت به ایثارگران باید به آن توجه کرد، زیرا بنیاد دستگاه عصمت و طهارت است و کارکنان باید در ارائه خدمات قوانین را در نظر بگیرند، این مهم همواره مورد تأکید رئیس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تأکید کرد: همه ما امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر استقلال داشته و عزتمندانه حرفی برای گفتن داریم، نشأت گرفته از مجاهدت و ازخودگذشتگی شهدا و ایثارگران و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بوده و قطع به یقین این فرهنگ راهگشای مشکلات کشور خواهد بود.

کد خبر 5221543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رزمنده علیپور IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 0
      پس چرابا وجودتایید نیروهای مسلح. پرونده روچهارساله نگه داشتی