۸ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۵۷

دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌الله رئیسی در زنجان:

کنترل تورم و نقدینگی در رأس برنامه‌های آیت‌الله رئیسی قرار دارد

کنترل تورم و نقدینگی در رأس برنامه‌های آیت‌الله رئیسی قرار دارد

زنجان-دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌الله رئیسی در استان زنجان گفت: کنترل تورم و نقدینگی در رأس برنامه‌های آیت‌الله رئیسی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی شامگاه شنبه در نشست خبری که به میزبانی سالن شهید شهریاری جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه در طول چهار دهه گذشته شاهد فشارهای اقتصادی سختی بودیم که بدون شک بیشترین فشار را نیز مردم طبقات مختلف متحمل شدند، گفت: یکی از دلایل ناکارآمدی دولت‌ها در عرصه اقتصادی، ناتوانی دولت‌ها در اداره کشور بدون اتکا به منابع درآمدی از نفت بود.

وی افزود: امروز وقت آن فرا رسیده که نگاه‌مان به مقوله مدیریت کشور، نگاهی متفاوت از آنچه که تا به امروز اعمال شده، داشته باشیم، در غیر این صورت باید همان برنامه ناکارآمدی را داشته باشیم که دولت‌های قبلی برای اداره امور در پیش گرفته بودند.

دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌الله رئیسی در استان زنجان با بیان اینکه کنترل تورم و نقدینگی در رأس برنامه‌های آیت‌الله رئیسی قرار دارد، ادامه داد: بعد از چهار دهه باید به این نتیجه رسید که متکی بودن به درآمدهای نفتی نمی‌تواند پشتوانه خوبی برای اقتصاد کشور باشد.

افشارچی با بیان اینکه معتقدیم باید کشور را از درون قوی کرده و با تعامل با سایر کشورها تکیه خود را به داخل داشته باشیم و در این وضعیت قطعاً روزهای خوشی پیش روی ما خواهد بود، افزود: باید خود را از درون قوی کرده و به‌دنبال شناسایی توانمندی‌ها در داخل باشیم چون همه ما معتقد به ایران قوی هستیم و این امر محقق نخواهد شد مگر با نگاه به درون و جوانان کشور که ظرفیت بالایی برای پیشبرد اهداف نظام دارند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های ما باور داشتن جوانان این مرز و بوم و استفاده از ظرفیتی است که معتقدیم تا به امروز آن طور که باید مورد استفاده قرار نگرفته است، تصریح کرد: یکی از معضلات دولت‌های فبلی، فاصله گرفتن از مردم و روی آوردن به اشرافی‌گری است، این در حالی است که یک دولت مردمی و برآمده از دل مردم باید در بطن جامعه و در بین مردم باشد.

افشارچی با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های اولویت‌دار این ستاد، مبارزه بی‌قید و شرط با موضوع فساد است که هواره دولت‌های قبلی با این موضوع دست به گریبان بوده‌اند، ادامه داد: موضوعی که امروز در آستانه برگزاری انتخابات مورد توجه قرار دارد، بحث مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است و برای اینکه این مورد تحقق یابد، همواره در ستاد تاکید داریم که این دولت عملکرد کاملاً متفاوتی با سایر دولت‌ها خواهد داشت.

دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌الله رئیسی در زنجان با بیان اینکه امروز نیاز مبرم به این موضوع داریم تا احزاب بتوانند به معنای واقعی کلمه جایگاه خود را در جامعه پیدا کنند، اظهار کرد: در ستادهای آیت‌الله رئیسی نیز برای اینکه وامدار کسی نباشیم، تلاش و رویکرد اصلی بر این است تا از ظرفیت جوانان استفاده شود و بدون شک این پیش‌مقدمه‌ای برای حضور جوانان در این عرصه در دولت جدید خواهد بود.

افشارچی با بیان اینکه در رابطه با نگرانی‌ها در خصوص سهم‌خواهی‌های احتمالی پس از انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور دولت سیزدهم، افزود: این نگرانی منطقی است ولی آنچه که باید به آن توجه داشته باشیم، روحیه وی در این رابطه است و قطعاً شرایطی فراهم خواهد شد تا در صورت انتخاب آیت‌الله رئیسی از افراد توانمند در سطوح مدیریتی بهره برده شود.

وی با اشاره به وضعیت کرونایی کشور، اولویت این ستاد برای انجام امور تبلیغاتی را استفاده از ظرفیت فضای مجازی عنوان کرد و یادآور شد: فارغ از ظرفیت‌های فضای مجازی برای انجام تبلیغات، تبلیغات محیطی نیز یکی دیگر از اقداماتی است که در روزهای آینده انجام خواهد شد. همچنین این برنامه‌ها از طریق شبکه‌های فعال در مناطق روستایی محقق می‌شود.

افشارچی در ادامه با اشاره به موضوع رد صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، افزود: آنچه که بر همه ما مسلم است، این است که هر آنچه که تا به امروز با عنوان احراز صلاحیت توسط شورای نگهبان مطرح بوده، حرکت در چارچوب و مدار قانون بوده است، به همین خاطر در این دوره نیز احراز صلاحیت‌ها بر اساس همان چارچوب و ضوابط قانونی از سوی شورای نگهبان به انجام رسیده و این همان دوری از مصلحت‌سجی از سوی شورای نگهبان بوده است.

دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌الله رئیسی در زنجان با بیان اینکه موضوع اقتصاد و معیشت مردم در رأس همه امور خواهد بود، متذکر شد: برای اینکه بتوان در این زمینه کارهای ارزشمندی انجام داد و به اهداف ترسیم شده دست یافت، باید از ظرفیت‌های داخل کشور استفاده کرد و بدون شک با توانمندی‌های فکری که ما در کشور داریم، تحقق این امر دور از ذهن نخواهد بود.

کد خبر 5223410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha