۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۴

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

توسعه آگاهی حقوقی مردم موجب کاهش ورود پرونده‌ها به دادگستری است

توسعه آگاهی حقوقی مردم موجب کاهش ورود پرونده‌ها به دادگستری است

قزوین-رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: جامعه وکالت هرچه گسترده‌تر باشد می‌تواند به آگاهی بخشی به اجتماع کمک کند وبا گسترش آگاهی‌ حقوقی مردم شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان قزوین حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در نشست مسئولان قضائی با اعضا کانون وکلای استان قزوین ضمن اشاره به اینکه امر وکالت به عنوان یکی از دو بال فرشته عدالت است، اظهار کرد: نقش وکیل در اجرای عدالت بسیار با اهمیت است چراکه وکیل با ارائه ادله و مستندات می‌تواند قاضی و دستگاه قضائی را در کشف حقیقت یاری نماید.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ضمن تقدیر از تلاش جامعه وکالت در اجرای عدالت و کشف حقیقت افزود: نقشی که جامعه وکالت در کشف حقیقت و صدور آرا متقن در اجرای عدالت دارد بر هیچکس پوشیده نیست.

مقام ارشد قضائی استان به محورهای مهمی که باید در آئین نامه وکالت به آن‌ها پرداخته شود اشاره کرد و گفت: تقویت نظارت درون سازمانی، تقویت مبارزه با فساد، تقویت دسترسی مردم به وکیل و همچنین تقویت اختیارات بر اساس قانون، باید در تدوین آئین نامه وکالت مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید برعزم دستگاه قضا برای کاهش هزینه‌های دادرسی و آسان شدن دسترسی مردم به عدالت، تصریح کرد: نباید دسترسی به وکیل آنچنان سخت باشد که تا به فردی پیشنهاد می‌شود برای حل مشکلش به وکیل مراجعه کند، بگوید توان هزینه کردن برای گرفتن وکیل را ندارم.

قدرتی تصریح کرد: جامعه وکالت هرچه گسترده‌تر باشد می‌تواند به آگاهی بخشی به اجتماع کمک کند و چنانچه آگاهی‌های حقوقی مردم توسعه یابد شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: امیدواریم دستگاه قضا و کانون وکلا که دو نهاد بسیار ارزشمند و مؤثر در جریان دادرسی عادلانه اند بتوانند بیش از گذشته در راستای احقاق حق و به پرواز درآوردن پرنده عدالت همکاری کنند و تعاملی سازنده، منطقی و قانون مدار داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نشست‌های مشترکی یقیناً در حل بسیاری از مسائل مرتبط راهگشاست و این آمادگی در تشکیلات قضائی استان وجود دارد تا با حضور در نشست‌های تخصصی مشترک، در جهت حل مشکلات و در نهایت ارائه خدمت رسانی مطلوب گام بردارد.

کد خبر 5224624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha