۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران خبر داد؛

راه اندازی دومین باغ فرهنگی کشوردر شیراز/آمادگی تاسیس دفتر یونسکو

راه اندازی دومین باغ فرهنگی کشوردر شیراز/آمادگی تاسیس دفتر یونسکو

شیراز - دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: پس از افتتاح نخستین باغ فرهنگ ایران در کرج، دومین باغ فرهنگ نیز به زودی در شیراز افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الله ایوبی در مراسم افتتاح دبیرخانه شهر خلاق با اشاره به برخی ظرفیت‌های شهر شیراز گفت: شیراز را همه دیده‌اند و دیگر جایی برای صحبت نیست، آنچه در این دو روز در شیراز دیدیم، از آثار رحمت الهی است که در وجود شیرازی‌ها و ایرانیان است و خلق اینگونه آثار کار هر کسی نیست.

وی با اشاره به بازدیدی که از محله نارنج داشتند اظهار داشت: این محله خیلی حرف برای گفتن دارد، محله‌ای مهجور که امروز سامان یافته و درست شده و این کار در جهان قابل عرضه است.

وی افزود: کاری که در محله نارنجستان دیدیم فوق العاده زیبا بود حتی در نگارش اشعار روی دیوار از مردم و خانواده‌ها پرسیده بودند و حتی کودکان آنجا آن را از آن خود می‌دانستند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران ادامه داد: در ایران از اینگونه آثار زیاد است، اما چیزی که برایم مهم بود این بود که حتی بازاری‌ها هم به این آثار توجه داشتند و یک بازاری می‌گفت نگران آینده این آثار هستیم، امروز دیدم بازار هم در این کار مشارکت داشته و حس زیبایی شناسی بازاری‌ها هم قابل توجه بود

ایوبی گفت: برای تأسیس دفتر یونسکو در شیراز آمادگی داریم، همانگونه که دفتر اکو را راه انداختیم.

وی اظهار داشت: پس از افتتاح نخستین باغ فرهنگ ایران در کرج، دومین باغ فرهنگ نیز به زودی در شیراز افتتاح می‌شود.

کد خبر 5227187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha