۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۷

پنجره مهر؛

مراسم ارتحال امام خمینی در لامرد

مراسم ارتحال امام خمینی در لامرد

لامرد- مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در شهرستان لامرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم با حضور مردم و مسئولان شهرستان لامرد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام علی حسین زاده امام جمعه لامرد در این آئین اظهار کرد: امام عزیز یک مرد سیاست مدار، عارف و معتقد به اسلام ناب بود.

وی با اشاره به اینکه در دل بحران‌ها باید بهترین استفاده‌ها را برد اظهار کرد: قیام ۱۵ خرداد، آغاز رویش انقلاب اسلامی ست که به یک درخت تنومند تبدیل شده است.

وی گفت: امام، انقلاب را در موقعی انجام داد که شاهد دو قدرت لیبرال دموکراسی که به واسطه غرب حاکم بود و همچنین جریان کمونیستی غرب در شوروی نیز قد علم کرده بود.

وی با اشاره به اینکه دنیا مشهون و مملو از حرکات و سکنات این دو نوع تفکر بود اظهار کرد: چهارصدسال، غربی‌ها از متون اسلامی بهره گرفتند و بنیادهای تمدنی خود را به وجود آوردند، که در قرن کنونی با داعش، و دولت اسلامی شام و عراق که قصد داشتند بر تمام ممالک اسلامی استیلا کنند، جمهوری اسلامی جلوی آن‌ها را گرفت که این برآمده از نوع تفکر توهشی که غربی‌ها از آن یاد می‌کردند، بود.

امام جمعه لامرد با اشاره به اینکه این انقلاب مسیر خود را ادامه می‌دهد اظهار کرد: این محصول به برکت دوچیز بود، یکی شخصیت وجودی امام راحل که یک مرد الهیِ به تمام معنی و دل سپرده به شهدا در دل شب بود و دیگری نیز شخصیت بسیار بزرگ ممتازی بود، اما متأسفانه در این مسیر کم کار شده است.

وی شخصیت امام راحل را یک شخصیت خدایی دانست و گفت: امام سلف صالحی بود که به برکت تاکتیک‌های زیبایی که در دل حوزه‌های علمیه بوجود آورده بود، به منصه ظهور رساند.

وی گفت: امام بزرگوار در حوزه علمیه ولایت فقیه را تدریس می‌کردند و همیشه می‌گفتند تمام شئون اسلام سیاسی ست.

خطیب مراسم ارتحال حضرت امام تصریح کرد: امام خمینی (ره) شیوه سیاسی و درستی را که در پیش داشت قلوب همه را تسخیر خود کرده بود.

وی گفت: امام شخصیت نترسی بود که در مقابل دشمن می‌ایستاد و در مقابل شهدا و خانواده شهدا، و افراد یتیم متواضع بود.

وی به خط و راه و مسیر امام اشاره کرد و گفت: امام متشرع و اهل عمل بود، و با این شاخصه‌ها بود که همه مردم را مجذوب خود کرده بود.

امام جمعه لامرد تصریح کرد: امام، همه چیز را برای خدا می‌خواست و با این اخلاصی که شهدا و حاج قاسم داشتند جذابیت خاصی در وجودشان موم میزد.

وی ادامه داد: امام، صادق بود و دعوت کننده به قیام برای خدا بود، و به نظر مردم احترام داشت و انقلاب ما دو بال مشروعیت و مقبولیت دارد که مقبولیت به وسیله جمهوریت به دست می‌آید و اتکا امام بر جمهوریت، و اتکاءِ به انتخاب و نظر مردم بود.

حسین زاده در پایان تصریح کرد: یک کشور را در دنیا سراغ ندارید که قانون اساسی آن اینگونه باشد.

وی با اشاره به اینکه باید در انتخابا ت شرکت کرد، گفت: امام همه را تشویق به حضور در انتخابات‌ها می‌کرد و این از خطوط اصول بود.

پیش از سخنان حجت الاسلام حسین زاده، سیداحمد هاشمی رئیس دانشگاه آزاد واحد لامرد ضمن عرض خیدمقدم و عرض تسلیت به حضار اظهار کرد: قیام ۱۵ خرداد مبدا و منشأ انقلاب اسلامی بود و مسیری که رهبری و شهدا شروع کرده اند را باید ادامه دهیم.

وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: این رویداد مهم تاریخی انتخابات، مردم با بصیرت انقلاب که در تمامی صحنه بودند باید یکبار دیگر با اهداف شهدا تجدید پیمان کنند.

کد خبر 5227512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha