۱۵ خرداد ۱۴۰۰، ۲:۵۳

علی رغم گنجاندن در راهبرد جدید این ائتلاف؛

استولتنبرگ: ناتو چین را یک «قدرت متخاصم» تلقی نمی کند!

استولتنبرگ: ناتو چین را یک «قدرت متخاصم» تلقی نمی کند!

دبیرکل «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) اعلام کرد که این بلوک نظامی چین را به مثابه یک قدرت متخاصم تلقی نمی کند، اما این کشور بزرگ آسیایی را در مفهوم راهبردی جدید خود می گنجاند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ائتلاف نظامی ناتو روز جمعه در جریان یک نشست مجازی که به ابتکار بنیاد بروکینگز برگزار شد، گفت: «چین در حال اثبات خود در صحنه جهانی است. ناتو چین را به عنوان یک (قدرت) متخاصم در نظر نمی‌گیرد. فرصت‌هایی برای تعامل با پکن در حوزه‌هایی همچون تجارت، تغییرات اقلیمی، کنترل تسلیحات وجود دارد».

وی در ادامه افزود: «در مفهوم راهبردی کنونی ناتو، ما از چین با یک واژه واحد نام نمی بریم. من می‌توانم یک چیز را تضمین کنم، اینکه در مفهوم راهبردی جدید، نام چین گنجانده خواهد شد».

دبیرکل ناتو همچنین خاطرنشان کرد که در اطلاعیه رسمی بعدی در جریان نشست آتی ناتو در روز چهاردهم ژوئن «اظهارات بیشتری» در مورد چین وجود خواهد داشت که این اظهارات شامل تصمیم‌های خاصی است که به پیشرفتهای فنی پکن و راه‌ها برای حراست از زیرساخت‌های اساسی کشورهای عضو ناتو علیه تهدیدهای سایبری احتمالی خواهد پرداخت.

استولتنبرگ در ادامه تأکید کرد که ناتو تغییر در موازنه قوای جهانی را که محصول قدرت نوظهور چین است، به رسمیت می‌شناسد.

کد خبر 5227870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • م IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 0
      دروغ میگید.تا سر فرصت.