۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۷

جلیلی:

پیشرفت با کارهای نمایشی محقق نمی‌شود

پیشرفت با کارهای نمایشی محقق نمی‌شود

زنجان- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: دولتی که قصد دارد، پیشرفت را یکی از اولویت‌های کاری خود قرار دهد، باید از انجام کارهای نمایشی بپرهیزد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی بعد از ظهر چهارشنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی در شبکه اشراق زنجان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت آینده باید زدودن غبار بیکاری از چهره جوانان باشد، گفت: اعتقاد ما بر این است که هر جوان با توجه به ظرفیتی که در اختیار دارد، قادر است در حکم یک کارآفرین ظاهر شده و برای منطقه و اقلیم خود مثمرثمر باشد، اما باید توجه داشت که دست‌یابی به همه این‌ها در گرو داشتن برنامه است.

وی با یادآوری اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که از ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف برخوردار بوده و این موضوع را طی چند مورد سفر به این استان در طول سال‌های گذشته به عینه مشاهده کردیم، افزود: زنجان از گذشته تا به امروز علاوه بر صنایع بزرگ، در سایر زمینه‌ها از جمله حوزه صنایع‌دستی نیز توانسته است به موفقیت‌های روزافزونی دست یابد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه نگاه حداقلی به برخی از ظرفیت‌های بالقوه می‌تواند در حکم سم باشد، تصریح کرد: امروز زنجان جزو استان‌هایی است که توانسته است با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه خود به ویژه در حوزه کشاورزی، محصولات متنوعی را به سایر کشورها صادر کند و این خود یک موفقیت روزافزون برای این استان به شمار می‌رود که باید تقویت شود.

جلیلی خطاب به مردم استان زنجان گفت: مردم زنجان من امروز از شما خواهش می‌کنم، اگر می‌خواهیم در چنین مسیری قرار گیریم، استان زنجان با توجه به ارزش‌ها، نخبگان، جوانان پرشور و متخصص و دانشمندانی که دارد.

وی تاکید کرد: همه آحاد مردم در جای جای این استان باید تلاش کنندتا قبل از دولت، آنان سند پیشرفت شهر و روستایشان را بنویسند تا مشخص شود که چه کارهایی باید انجام گیرد تا استان و کشور به جهش‌های لازم برسد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: انتخابات پیش رو، فقط یک انتخاب برای تعیین دولت آینده قلمداد نیست و این انتخاب باید برای جهش کشور در طول چهار سال آینده باشد.

جلیلی با بیان اینکه برای رسیدن به پیشرفت، حرکت جهادی لازم است، اظهار داشت: پیشرفت با کارهای نمایشی و صرفاً با همایش و گزارش انجام نمی‌شود. پیشرفت، کار واقعی می‌خواهد. کار واقعی مردان میدان می‌خواهد، مردان میدان نیز معمولاً به دور از خودنمایی و دیده شدن هستند.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: جهشی که مد نظر ما است، بدون مشارکت حداکثری مردم در عرصه‌ای چون انتخابات محقق نخواهد شد، به همین خاطر در طول چهار سال هم مردم باید در جریان امور قرار گیرند و هم دولت باید به گونه‌ای عمل کند که همراهی دولت را با خود داشته باشد.

جلیلی افزود: مشارکت و همراهی مردم با دولت به این معنی است که در کاستی‌ها به دنبال رفع نواقص و در پیشرفت‌ها به دنبال تقویت راه طی شده باشند.

وی ادامه داد: منظور از همراهی و کمک مردم به دولت، استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای همراهی دولت است که استان زنجان با برخورداری از ظرفیت‌های علمی، صنعتی و کشاورزی می‌تواند در این مسیر دولت را همراهی کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های دست‌یابی به پیشرفت و توسعه، انجام کارهای جهادی و حرکت جهادگونه در این مسیر است، عنوان کرد: صرفاً با انجام کارهای نمایشی به هیچ وجه نمی‌توان کار جهادی انجام داد، به همین خاطر برای دست‌یابی به آنچه که از آن به عنوان کار جهادی یاد می‌شود، باید در میدان عمل حضور یافت.

جلیلی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده است که جوانان و مدیران متخصص بدون چشم‌داشت توانسته‌اند در برهه‌های مختلف اثرگذاری خود را در بخش‌های مختلف کشور نشان دهند، گفت: همین جوانان انقلابی و متخصص، امروز نیز قادرند دست به کارهای بزرگی زده و بخش عمده‌ای از جهش کشور به واسطه استفاده از همین ظرفیت‌ها و نیروهای توانمند محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نباید فراموش کنیم که بدون داشتن برنامه نمی‌توان به هیچیک از اهداف دست یافت، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که برای رسیدن به این مهم، استان‌ها نیز باید سهم خود را در بخش‌های مختلف ایفا کنند و زنجان نیز می‌تواند در این راستا یکی از استان‌های پیشرو باشد.

کد خبر 5231170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha