تشکیلات خودگردان فلسطین:

سیاست‌های «بنت» اگر بدتر از گذشتگانش نباشد، بهتر نخواهد بود

سیاست‌های «بنت» اگر بدتر از گذشتگانش نباشد، بهتر نخواهد بود

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سیاست های «نفتالی بنت» اگر بدتر از گذشتگانش نباشد قطعا بهتر نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «ریاض المالکی» با صدور بیانیه‌ای به انتخاب «نفتالی بنت» به عنوان نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد: این درست نیست که کابینه جدید اسرائیل را کابینه «تغییر» بخوانند؛ مگر اینکه مقصودشان از تغییر، به زیر کشیده شدن نتانیاهو باشد.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود آورده است: نمی‌توان کابینه جدید اسرائیل را کابینه تغییر خواند، زیرا سیاست‌های بنت اگر بدتر از گذشتگانش نباشد، بهتر هم نیست. بنابراین، هیچ تغییری در کار نخواهد بود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین یادآور شد: کابینه جدید اسرائیل باید مشخص کند که موضعش در قبال حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین چیست؟ موضع این کابینه درقبال تشکیل دولت مستقل فلسطین چیست؟ موضع آن در قبال شهرک سازی ها و متعلق بودن قدس به فلسطینیان چیست؟ آیا این کابینه حاضر است به قطعنامه‌های بین المللی احترام بگذارد؟

گفتنی است، ژیم صهیونیستی یکشنبه شب رأی گیری درباره کابینه «نفتالی بنت» را آغاز کرد. در همین راستا، «نفتالی بنت» توانست رأی اعتماد کنیست را کسب کند و نخست وزیر رژیم صهیونیستی شود.

۶۰ عضو کنیست به کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست بنت رأی مثبت دادند و ۵۹ نفر با آن مخالفت کردند. به این ترتیب بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ سال متوالی، از قدرت کنار رفت.

طبق کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی، قرار است بنت به مدت بیش از ۲ سال سمت نخست وزیری را برعهده گیرد و پس از آن «یائیر لاپید» جایگزین وی گردد. در این رأی گیری «میکی لیوی» از حزب «یش عتید» به عنوان رئیس جدید کنیست انتخاب شد.

کد خبر 5234415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha