۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۷

سعید جلیلی:

نباید نرخ بیکاری در لرستان بالا باشد/لزوم ارتقای عرصه‌های اقتصادی

نباید نرخ بیکاری در لرستان بالا باشد/لزوم ارتقای عرصه‌های اقتصادی

خرم‌آباد- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نباید نرخ بیکاری در لرستان بالا باشد، بر ضرورت ارتقای عرصه‌های اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی روز دوشنبه در سخنانی در شبکه افلاک لرستان با تاکید بر ضرورت توسعه و ارتقای روستاهای لرستان اظهار داشت: فرصت‌های بسیار ارزشمندی در روستاهای لرستان وجود دارد و این امر می‌تواند در ارتقای کشور در مؤثر باشد.

نباید نرخ بیکاری در لرستان بالا باشد

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان سلسله در حوزه شیلات بیان داشت: تعطیلی واحدهای شهرک صنعتی در خرم آباد مایه تأسف است، ظرفیت شهرک‌های صنعتی باید محلی بزرگ برای تولید و صادرات کشور باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه لرستان با ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی که در عرصه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، شیلات، گردشگری، صنعت و معدن و… باید استانی باشد که نه تنها در آن مشکل بیکاری وجود نداشته باشد، بلکه پذیرای جوانان سایر کشور برای اشتغال باشد.

جلیلی بیان داشت: نباید نرخ بیکاری در لرستان بالا باشد، ظرفیت‌های حوزه دامپروری می‌تواند در استان ارتقا پیدا کند، تولید و پرورش ماهیان سردآبی در بین استان‌های غیر ساحلی کشور می‌تواند ارتقا پیدا کند، جهش ایران بدون جهش تک تک روستاها و شهرها ممکن نیست، وجود معادن غنی و رتبه دوم لرستان در این رابطه باید یک فرصت برای جلوگیری از خام فروشی باشد.

ضرورت ارتقای عرصه‌های اقتصادی و گردشگری لرستان

وی با بیان اینکه چالش‌هایی که امروز لرستان دارد نه تنها باید برطرف شود بلکه استان باید ارتقا پیدا کند گفت: نباید نرخ مشارکت اقتصادی لرستان رتبه ۲۴ کشور باشد، نباید ۶۰ درصد منابع سنگ استان به صورت خام و بدون فرآوری از استان خارج شود، نباید اشتغال غیر رسمی استان حدود ۵۴ درصد باشد، استانی با وجود ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی، نباید در زمینه تعداد اقامتگاه‌ها برای گردشگران در رتبه ۲۰ کشور باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سرانه پایین درآمد لرستان و رتبه ۲۸ این استان در کشور گفت: این امر شایسته ایران و استان لرستان با وجود توانمندی و ظرفیت‌های فراوان نیست.

جلیلی تصریح کرد: نباید لرستان، جز پنج استان با بیشترین نرخ بیکاری باشد، این استان همواره در دفاع از ایران اسلامی و دفاع از حرم حماسه آفریده است باید در عرصه‌های اقتصاد، صنعت، کشاورزی و گردشگری آن حماسه و ارتقا شکل بگیرد.

جهش با کار نمایشی صورت نمی‌گیرد

وی با اشاره به اینکه جهش ایران یک جهاد بزرگ می‌خواهد و از جوانان، نخبگان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، حوزه‌های علمیه این استان می‌خواهیم که قبل از دولت سند پیشرفت هر شهر و روستا را تهیه کنند، ظرفیت‌های بزرگ استان را احصا کنند و… افزود: از دولت مطالبه کنید، دولت آتی باید برنامه جهش برای همه کشور و استان لرستان داشته باشد و این امر بدون کمک مردم ممکن نیست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه جهش با کار نمایشی صورت نمی‌گیرد ادامه داد: مردم لرستان حماسه‌های بزرگ آفریده‌اند، بسیاری از پیشرفت‌های اقتصادی کشور مرهون مردانی از استان لرستان است، این استان نیز می‌تواند چنین پیشرفت‌هایی را در عرصه اقتصاد داشته باشد.

کد خبر 5234802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha