۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۲

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

وزارت علوم عدم الحاق دانشگاه‌های تک جنسیتی را پذیرفت

وزارت علوم عدم الحاق دانشگاه‌های تک جنسیتی را پذیرفت

بجنورد- عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: وزارت علوم عدم الحاق دانشگاه‌های تک جنسیتی را قبول کرده اما باید استقلال این دانشگاه‌ها را نیز بپذیرد.

محمد وحیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اصل موضوع آمایش منطقی است اما وزارت علوم ۵ سال دیر و در سال آخر دولت این آمایش را شروع کرده که باعث مشکلاتی شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث پیرامون ادغام دانشگاه کوثر بجنورد، ادامه داد: دانشگاه‌های تک جنسیتی یا مأموریت گرا را خوب توجیه نکرده‌اند زیرا این فضا اصلاً در ادغام یا الحاق معنا پیدا نمی‌کند.

وی از نامه نگاری‌های خود با مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت دانشگاه‌های تک جنسیتی خبر داد و افزود: دانشگاه کوثر مهم‌ترین دانشگاه تک جنسیتی کشور است زیرا تنها دانشگاهی است که با مجوز شورای گسترش، ۳ دانشکده با ۲۱ رشته دارد و
توسعه فضای رشته‌ای و دانشکده‌ای در این دانشگاه دیده شده است.

وحیدی بیان کرد: دانشگاه کوثر دانشگاهی استانی نیست که بخواهیم آن را ادغام کنیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه وزارت علوم عدم الحاق دانشگاه‌های تک جنسیتی را قبول کرده اما باید استقلال این دانشگاه‌ها را نیز بپذیرد.

وی افزود: دانشگاه کوثر ردیف سالانه اعتبارات تملک نداشت که با پیشنهاد کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری یک ردیف تملک دارایی به مبلغ ۳ میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات هزینه‌ای در فصل تملک برای این دانشگاه ایجاد شد.

وحیدی در انتها گفت: برای دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی ردیف مستقل اعتباری به مبلغ ۳ میلیارد تومان در بودجه اختصاص داده شده است.

کد خبر 5236127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha