۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۹

مهر گزارش می‌دهد؛

نبض شهر در آستانه انتخابات ۱۴۰۰/ برگزاری تریبون انتخاباتی بانوان

نبض شهر در آستانه انتخابات ۱۴۰۰/ برگزاری تریبون انتخاباتی بانوان

اصفهان - در آستانه انتخابات نبض شهر اصفهان به تندی می تپد، از برگزاری پاتوق‌های خود جوش و دوستانه در کوچک‌ترین محلات تا ربط دادن هر موضوعی به انتخابات حکایتی در این شهر برای گفتن هست.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: تنها یک روز تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقی مانده است و گویی نبض شهر به تندی می‌تپد؛ در هر کوچه و خیابانی که پای می‌گذاریم محفلی دوستانه ویا ستادی برپاست وطرفداران نامزدهای انتخاباتی با هم برای تبلیغ بهتر و مؤثرتر و به ویژه کمک به حضور حداکثری مردم در این ضیافت سیاسی به شور و مشورت نشسته‌اند.

این روزهای پایانی، تبلیغات خیابانی شوراهای شهر و روستا نیز نمود بیشتری پیدا کرده است و از برگه‌های کوچک نامزدهای مستقل تا پلاکاردهای گروهی فضای انتخاباتی خاصی به نصف جهان بخشیده است.

در برخی پارک‌ها و محلات شهر، مردم به شکل خودجوش در فضای آزاد پاتوق‌های انتخاباتی برپا کرده‌اند و گرچه در برخی از این پاتوق‌ها هیچ بحث گروهی مطرح نمی‌شود و مردم تنها دو به دو یا چند نفری با هم صحبت می‌کنند اما برخی دیگر نیز در نقاط شاخص شهر مثل چهارباغ، گلستان شهدا و غیره طرفداران خاص هر روزه‌ای دارد.

برگزاری تریبون دانش آموزی و بانوان در نقاط شاخص شهر

امروز قرار است تریبون بانوان با موضوع نقش بانوان در انتخابات ۱۴۰۰ در میدان نقش جهان از ساعت ۱۸ برگزار شود همچنین تریبون دانش آموزی با موضوع رأی اولی‌ها نیز در یکی از نقاط شهر به شکل تصادفی برگزار می‌شود.

با کنار رفتن دو نفر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آقایان مهرعلیزاده و زاکانی به نفع دیگر نامزدهای جبهه اصلاحات و اصولگرایی، طرفداران هر یک در فضای مجازی نیز تریبون‌های مختلفی در ارتباط با تعیین نامزد اصلح برگزار می‌کنند.

پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام حال و هوای انتخاباتی صرف به خود گرفته است و تبلیغ کاندیداهای شورای شهر و روستا، نقد حضور برخی افراد بدون سابقه اجرایی و تخصص در این انتخابات، اقناع سازی برای روشن کردن رای‌های خاموش و بیان ویژگی‌های افراد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری، استفاده از سخنان و اشعار بزرگان در این ارتباط در واتساپ، اینستاگرام و کلاب هاوس بیشترین موضوع مورد بحث و نقد را تشکیل می‌دهد.

انتقاد از عدم عملکرد مؤثر افراد باسابقه و عدم تخصص اعضای جوان یک لیست انتخاباتی

همچنان بسیاری از گروه‌های انقلابی اصفهان به لیست معرفی شده توسط مجمع نیروهای انقلاب انتقاداتی را وارد می‌دانند که مهم‌ترین آنها عدم عملکرد صحیح و مؤثر افراد باسابقه این لیست در دوره‌های گذشته شورا و عدم تخصص و بلکه ناکارآمدی برخی اعضای جوان این لیست است و در این ارتباط اصحاب رسانه نیز به شیوه‌های مختلف مانند فیلم، استوری و پیام در گروه‌های مختلف اعتراض و دلایل متقن خود را برای این مخالفت به افراد به علما و افراد شاخص شهر اعلام کردند.

از سویی نحوه جمع‌آوری برخی تبلیغات انتخاباتی در سطح شهر اصفهان در روزهای گذشته مورد انتقاد برخی جریان‌های انقلابی اصفهان قرار گرفت.

گرچه فرمانداری اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که دلیل جمع آوری تبلیغات، نصب آنها در مکان‌های ممنوعه یا ابعادی نامتناسب با ابعاد اعلام شده بوده است اما عدم هماهنگی با ستادهای مربوطه اعتراضاتی در این راستا در پی داشت.

مسئول ستاد انتخاباتی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان با اشاره به برچیده شدن بنرهای تبلیغاتی این مجموعه از سوی فرمانداری اصفهان اظهار داشت: پیش از انتخابات مجوزهایی را از فرمانداری بر انجام فعالیت‌های تبلیغاتی خود اخذ کردیم و دوستانی در آنجا گفتند که می‌توانید بنرهای انتخاباتی خود را نصب کنید.

احسان تیموری گفت: از نظر ما با توجه به آنکه اکنون فضای انتخابات بسیار سرد و بی روح است این کار سبب گرم‌تر شدن فضای انتخابات می‌شود.

سخنرانی سعید محمد و جلیلی در مسجد سید اصفهان

با توجه به لغو حضور آیت الله رئیسی در اصفهان، شب گذشته سعید محمد در میان طرفداران این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در فضای باز مسجد سید اصفهان حضور یافت و در حمایت از وی در این مسجد تاریخی اصفهان به سخنرانی پرداخت.

وی اظهار کرد: در کشورمان شاهد پدیده آقازاده‌ها هستیم اما باید دانست که ژن خوب ملت، شهید حججی‌ها هستند نه کسانی که همه در خارج از کشور زندگی می‌کنند و پدرانشان نیز به‌دنبال دریافت گرین کارت برای پیوستن به آنان هستند.

وی با ابراز اینکه مدیران به دو دسته انقلابی و غیرانقلابی تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: مدیری که مردمی باشد، مشکلات مردم را درک کند و برای رفع آنان قدم بردارد انقلابی است اما مدیری که کاری به مردم نداشته باشد و فرصت‌ها را برای اطرافیان خود توزیع می‌کند غیرانقلابی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: آیت الله رئیسی امتحان خود را در قوه قضائیه و سمت‌های دیگر پس داده و تحولی را در قوه ایجاد کرده است، ما فسادستیزی را در وجود ایشان دیدیم و این یعنی در دولت آینده جایی برای دزدها و فساد نخواهد بود؛ بر این اساس امیدواریم تحولی که در قوه قضائیه ایجاد شد در دولت آینده نیز اجرا شود.

دیروز همچنین سعید جلیلی در جمع مردم اصفهان در مسجد سید به سخنرانی پرداخت.

وی اظهار داشت: امروزه در کشور ما فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوان مادی و معنوی به ویژه نیروی انسانی جوان، متخصص و باانگیزه وجود دارد که کمک می‌کند تا در چهارسال آینده کشور شاهد جهش باشیم.

حکمرانی با تعارف پیش نمی‌رود

جلیلی با بیان اینکه حکمرانی با تعارف پیش نمی‌رود همانطور که منش امام علی (ع) حکمرانی بدون تعارف بود، گفت: اگر حکومتی هست به آن کمک کنید تا خطا نکند و از مشورت‌های خود او را بهره‌مند سازید.

کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: پس در گام اول مشارکت گسترده لازم است چون دشمن منتظر است تا عملکرد ملتی را ببیند که حدود چهل سال پیش انتخاب بزرگی کرد و قصد دارند تا مردم را از این انتخاب پشیمان سازند پس با تمام تلاش باید این انتخاب را جدی بگیریم و پای صندوق‌های رأی حضور گسترده داشته باشیم.

حذف پخش بازی ایران عراق در سیتی سنتر اصفهان حاشیه ساز شد

موضوعی که روز گذشته بسیار حاشیه ساز شد حذف پخش مستقیم فوتبال در سینماهای سیتی سنتر اصفهان بود که برخی آن را به حضور یکی از نامزدهای ریاست جمهوری مرتبط دانستند.

اما در این ارتباط رئیس مرکز بهداشت اصفهان اعلام کرد: چه لزومی دارد وقتی این مسابقات از شبکه‌های سراسری پخش می‌شود آن را در فضای سربسته سینماهای شهرهایی که هنوز وضعیت نارنجی دارند تماشا کنند.

وی ادامه داد: حداکثر تعداد افرادی که در فضای سربسته با رعایت فاصله اجتماعی می‌توانند حضور داشته باشند در شهرهای نارنجی پرخطر ۲۰ نفر و در شهرهای زرد یعنی دارای خطر متوسط ۳۰ نفر است.

با توجه به اعتراض‌های مردمی در این زمینه اما شامگاه روز گذشته فرمانداری اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلان کرد که اکران مسابقه فوتبال ایران و عراق در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تلویزیون‌های شهری اصفهان بلامانع است.

کم کم به روز جمعه سرنوشت ساز نزدیک می‌شویم؛ مردم در گفت و گوهای کوچه و خیابان و اینستاگرام اعتراضات خود از رئیس جمهور آینده را مطرح می‌سازند، بسیاری از مردم تلاش دارند رای‌های خاموش را روشن کنند تا در انتخاب رئیس جمهوری که چه ما رأی دهیم و چه نه، به زودی به جای روحانی رئیس جمهور چهار سال آینده ایران خواهد نشست، سهیم باشند.

واقعیت این است که مردم از جناح و باند و دسته خسته شده‌اند، آینده کشور در گرو استفاده از ظرفیت‌های مردمی بدون توجه به احزاب سیاسی و تنها با دقت در ایمان گرایی، انقلابی‌گری، صداقت و تخصص است.

ملت ایران به یقین همچون همیشه پرشور به پای صندوق‌های رأی خواهد رفت اما مسئولان نباید فراموش کنند این سرمایه عظیم به راحتی به دست نیامده است، بحران‌های اقتصادی که گریبانگیر جامعه شده است برای مردم رمقی به جا نگذاشته است و امید ملت ایران این است که رئیس جمهور آینده خیلی ساده، اهداف انقلابی که امام خمینی برای ما به یادگار گذاشت و فرامین و رهنمودهای بی‌بدیل رهبر انقلاب را برای رسیدن به ایرانی آباد به اجرا بگذارند.

کد خبر 5236619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha