۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۸

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد:

بزرگترین کارگاه تولیدی و آموزشی صنایع دستی استان افتتاح شد

بزرگترین کارگاه تولیدی و آموزشی صنایع دستی استان افتتاح شد

یاسوج- مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بزرگترین کارگاه تولیدی و آموزشی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید صفایی بعدازظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح کارگاه تولیدی افزود: در این کارگاه تولیدی و آموزشی قالی، گلیم، گبه، جاجیم، و گیوه سنتی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است با راه اندازی خط تولید جدید، شال و روسری سنتی نیز در آن تولید شود، گفت: این گارگاه آموزشی تولیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.

صفایی تصریح کرد: در این کارگاه علاوه بر تولید صنایع دستی به هنر دوستان در زمینه‌های مختلف صنایع دستی آموزش‌های لازم نیز ارائه می‌شود.

وی افزود: ظرفیت فعلی اشتغال در این کارگاه آموزشی و تولیدی، ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم است.

صفایی اظهار داشت: با توسعه این کارگاه و ایجاد کارگاه‌های پایین دست ظرفیت اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این واحد تولیدی به بیش از ۱۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور پایلوت صنایع دستی است و راه اندازی چنین کارگاه‌های کمک بزرگی به تولید صنایع دستی در این استان می‌کند.

صفایی تصریح کرد: صنایع دستی در این کارگاه، علاوه بر فروش تولیدات صنایع دستی در بازار استان و استان‌های همجوار به کشورهای حوزه خلیج فارس و آلمان نیز صادر می‌شود.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری تولیدی این کارگاه تولیدی بیش از پنج میلیارد ریال است.

کد خبر 5236735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha