۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۴۷

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان:

مشارکت۵۴درصدی مردم قومس در انتخابات/ ۲۰۳هزار رای سهم رئیسی شد

مشارکت۵۴درصدی مردم قومس در انتخابات/ ۲۰۳هزار رای سهم رئیسی شد

سمنان- دبیر ستاد انتخابات استان سمنان مشارکت مردم استان در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهرها و روستاهای استان را ۵۴ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس دانایی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی استانداری ضمن قدردانی از حضور مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و همچنین ششمین دوره شورای اسلامی شهرها و روستاهای استان سمنان، میزان مشارکت مردم در حماسه ۲۸ خرداد ماه را ۵۴ درصد عنوان کرد و تاکید داشت: مردم حضور پرشور و مهمی در انتخابات داشتند.

وی همچنین تعداد افراد رأی دهنده در انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان را ۲۸۰ هزار و ۶۲۱ نفر عنوان کرد و اعلام داشت: ۲۰۳ هزار و ۹۹۴ رأی از مجموع آرای مأخوذه در هشت شهرستان استان سمنان سهم آیت الله سید ابراهیم رئیسی (معادل ۷۲.۷ درصد) و پس از وی، ا ۱۶ هزار و ۴۶۶ رأی (برابر ۵.۹ درصد آرای اخذ شده استان سمنان) سهم عبدالناصر همتی شد.

مدیرکل دفتر سیاسی استانداری سمنان ادامه داد: ۱۵ هزار و ۲۸۰ رأی برابر ۵.۴ درصد آرای اخذ شده در استان سمنان به محسن رضایی و ۱۱ هزار و ۳۹۴ رأی برابر چهار درصد آرای اخذ شده مربوط به امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بود همچنین آرادان با ۷۸.۵ درصد بیشترین مشارکت را داشت و پس از این شهرستان، میامی با ۷۳.۴ درصد و سرخه با ۷۲.۴ درصد در رده‌های دوم و سوم بودند.

دانایی با بیان اینکه دامغان با ۶۴.۷ درصد، شاهرود با ۵۷ درصد، مهدی‌شهر با ۵۶ درصد، گرمسار با ۴۵.۹ درصد و سمنان با ۳۹.۴ درصد به ترتیب در رده‌های بعدی میزان مشارکت مردم استان در انتخابات قرار گرفتند، تاکید داشت: در استان سمنان برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، تعداد ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر واجد شرایط رأی دادن وجود داشت که از این تعداد ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن بودند.

کد خبر 5239507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha