۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۴

دام، طیور و چرم صاحب کانون‌های «دانش و صنعت» شدند

دام، طیور و چرم صاحب کانون‌های «دانش و صنعت» شدند

تاسیس کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار در حوزه های دام-طیور و چرم مورد تصویب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری در نشست کمیسیون راهبری کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار گفت: یکی از بنیادی‌ترین ماموریت‌های کانون‌ها رسوخ فناوری به بخش و صنف مرتبط با آنها است.

وی با بیان اینکه در بخش دام و طیور نیز پتانسیل قابل توجهی برای فعالیت استارت اپ‌ها و شرکت‌های فناور وجود دارد، گفت: برخی کانون‌ها توانسته‌اند که از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنند، به نحوی که ما آنها را تا مرحله تصویب قوانین در مجلس شورای اسلامی همراهی کردیم.

وی ادمه داد: در صورت تاسیس کانون‌های نوآوری یا عرضه طرح‌های کلان، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از هیچ حمایتی فروگذار نخواهد کرد. نقطه قوت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه طیور و همچنین چرم نیز می‌تواند این موضوع باشد که قبلاً معاونت در این خصوص برنامه‌های بسیاری را اجرایی کرده است و شرکت‌های قوی دانش‌بنیان در بخش دام و طیور در حال فعالیت هستند.

صالحی گفت: از آنجا که صنعت دام و طیور نیازمند حضور فعال شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است تا امنیت غذایی در این بخش تامین شود، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار دام و طیور معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می‌تواند، نقش هماهنگ کننده بین سیاستگذار و بخش خصوصی را ایفا کند.

ضرورت فعالیت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار حوزه دام و طیور

همچنین محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در این نشست با توجه به اهمیت تاسیس زنجیره تولید و ارزش در هر یک صنایع کشور، گفت: شاید رسالت کانون در رابطه با همین زنجیره ارزش معنی پیدا کند. موضوع امنیت غذایی در کشور مسئله حساسی است که باید به آن توجه ویژه نشان داده شود. کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار دام و طیور هم به عنوان تشکلی نیمه خصوصی و دولتی می‌تواند نقشی کلیدی در این خصوص ایفا کند.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های کلان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، گفت: دام و طیور از جمله اقلام مهم در سبد غذایی شهروندان است و تامین امنیت غذایی در این حوزه از همان ابتدا مورد تاکید معاونت بوده است. به همین دلیل تاسیس کانون در این صنف، می‌تواند تلاش‌ها برای توسعه فناوری و ارتقای همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و این صنعت را شدت بخشد.

همچنین در این نشست ، مقرر شد کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار صنعت چرم نیز ایجاد شود.

کد خبر 5240002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha