۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳

معاون سازمان حج خبر داد؛

تشکیل ۲۱ کارگروه برای رفع مشکلات کارگزاران حج

تشکیل ۲۱ کارگروه برای رفع مشکلات کارگزاران حج

کاشان - معاون سازمان حج از تشکیل ۲۱ کارگروه برای رفع مشکلات کارگزاران حج در زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آزاد شامگاه یکشنبه در ویژه برنامه گرامیداشت هفته حج در کاشان ضمن اشاره به شیوع کرونا و تحمیل ضرر و زیان ناشی از آن به دفاتر و کارگزاران حج اظهار داشت: در این راستا با برنامه‌ریزی صورت گرفته تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

وی ضمن اشاره به جزئیات تسهیلات ویژه کارگزاران و دفاتر زیارتی در کشور افزود: هر کارگزار حداکثر ۲۰ میلیون تومان و هر دفتر زیارتی تا ۱۲۰ میلیون تومان وام با نرخ ۱۲ درصد می‌تواند دریافت کند و تا آبان ماه نیز فرصت دارند تا اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون سازمان حج و زیارت ضمن ابراز تأسف از تعطیلی حج و عدم بهره‌مندی کارگزاران از فیوضات حج ابراز داشت: سازمان حج و زیارت با وجود این تعطیلی از فرصت استفاده کرده و ۲۱ کارگروه برای رفع مشکلات تشکیل داده است و مشکلات و معایب در طول این مدت احصاء شده است.

وی با بیان اینکه برای رفع این معایب و مشکلات برنامه‌هایی را در نظر گرفتیم، گفت: نتایج کارگروه به مسئولان ارائه می‌کنیم تا بر اساس سیاست‌های جدید حج و زیارت شاهد تسهیل در امور و بهره‌مندی هرچه بیشتر از مناسک و فیوضات حج و زیارات ائمه معصوم (ع) باشیم.

اهمیت کارگزاران و دفاتر زیارتی در اجرای مناسک حج، عمره و زیارات

آزاد ضمن اشاره به اهمیت کارگزاران و دفاتر زیارتی در اجرای مناسک حج، عمره و زیارات تصریح کرد: بر این اساس از جمله اقدامات صورت گرفته آن است که شرکت‌ها و دفاتر زیارتی محورهای سفرهای زیارتی حج، عمره و عتبات قرار گرفت و پیشانی و محور کار قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه کاشان در حوزه حج و زیارت دارای پتانسیل بسیار بالایی است، تاکید کرد: بر اساس این ظرفیت و وجود میدان و کارگزاران با تجربه در شهرستان کاشان اداره کاشان در سازمان حج و زیارت به صورت مستقل در نظر گرفته شده و کمترین مشکل را نیز در این اداره شاهد هستیم.

کد خبر 5240671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha