۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱

فراکسیون ایرانیان خارج کشور مجلس در بیانیه‌ای خواستار شد:

وزارت امورخارجه حقوق رای دهندگان ایرانی را استیفا کند

وزارت امورخارجه حقوق رای دهندگان ایرانی را استیفا کند

فراکسیون ایرانیان خارج کشور مجلس در بیانیه‌ای ضمن اعتراض به ضرب و شتم رأی دهندگان ایرانی در انگلیس ،استرالیا ونیوزلند از وزارت امورخارجه خواست، حقوق اتباع ایرانی در این کشورها را استیفا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا سلیمی رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای حمله به رأی دهندگان ایرانی در شهر بیرمنگام انگلستان را محکوم کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حضورعزتمندانه وغیورانه ایرانیان خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری اخیر موجب مباهات وافتخار است. علیرغم آنکه عده‌ای در روند انتخابات در خارج از کشور سنگ اندازی کردند اما حضور معنا دار این عزیزان که دل در گرو پیشرفت ایران اسلامی دارند صحنه‌ای بیاد ماندنی خلق کرد.

بدترین و رذل‌ترین حربه که همان ضرب وشتم رأی دهندگان ارجمند بود هویت واقعی و رفتار وحشیانه ضاربین را برملا کرد. توقع آن است کشورهایی که این رفتارهای شنیع در آنها سرزده بخصوص انگلیس، استرالیا ونیوزلند به تعهدات خود در این راستا عمل کنند.

از وزارت محترم خارجه نیز انتظار است با جدیت تمام در این عرصه ورود و از حقوق هم وطنان عزیز دفاع نماید.

والسلام

علیرضا سلیمی

ریس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور مجلس شورای اسلامی.

کد خبر 5240807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • DE ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      3 1
      با موج تهدید و ارعاب و فحاشی این اوباش بنده تا جلو سفارت فرانکفورت اومدم ولی نتونستم جلوتر برم و رای بدم. اقای ظریف بهتره برای اینده سیستم رای پستی با تائید هویت رو برای ایرانیان خارج از کشور راه اندازی بفرمایند تا این داعشی های منافقین و سلطنت طلب های اراذل و اوباش توطئه هاشون خنثی و داغ بدل بشن.
    • DE ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      1 0
      آقا چرا هیچ کس اعتراض جدی نمی کنه؟ این بی شرفا زورشون به زن جماعت رسیده؟ چند نفر به یک نفر؟ مَردَن بیان جلو تا نفس همشونو ببرم .
      • شهروز IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
        0 0
        عصبانی نشو
    • DE ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      0 0
      خانم ابتکار ! این داعشی ها به بانوان ایرانی تنها و به خانواده های ایرانی که بچه های کوچک داشتن بشکل گله ای حمله می کردند. ! پز میدی از زنان کشورهای دیگه حمایت می کنی در عجبم وقتی به زن ایرانی این اراذل و اوباش منافقین و سلطنت طلب حمله می کنند شما لام تا کام سکوت کردی! صد افرین به معرفت مجلس محترم.