۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۴

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران:

حرکت در راستای قانون به معنای برقراری عدالت در جامعه است

حرکت در راستای قانون به معنای برقراری عدالت در جامعه است

قزوین- رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: عدالت به معنای عمل به قانون است و همه ما به این مفهوم باور داریم به همین دلیل هم همه باید در راستی تحقق قانون قدم برداریم.

به گزارش خبرنگار مهر جعفر کوشا در نشستی که صبح امروز در سالن شهید سلیمانی دادگستری قزوین به میزبانی کانون وکلای استان قزوین برگزار شد ضمن اشاره به شخصیت تأثیرگذار شهید بهشتی اظهار کرد: شهید بهشتی دارای جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی و نیز با جهان‌بینی خاصی که داشتند یک نگین ارزشمند برای انقلاب بودند و واقعاً هیچ‌وقت جای خالی ایشان برای کشور پر نشد.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در خصوص تعامل کانون وکلا با مجلس و قوه قضائیه ابراز کرد: در سوگند نماینده مجلس و سوگند قاضی دادگستری و سوگندنامه وکیل دادگستری یک موضوع مشترک، مهم و محوری وجود دارد.

وی ادامه داد: عدالت موضوع اصلی هر سه سوگندنامه است و قانون از نماینده مجلس می‌خواهد عادل باشند، قاضی نیز باید عادل باشد و در زمانی که حکم صادر می‌کند باید به دنبال اجرای عدالت باشد و وکیل هم باید در اجرای عدالت حساس باشد.

کوشا عنوان کرد: هر سه این نهادها و افراد تعامل خود را در موضوع عدالت انجام می‌دهند و معنایش این است که در حالت آرمانی همه‌چیز در جای خود قرار داشته باشد و همه به دنبال تحقق عدل باشند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران تصریح کرد: باید به این موضوع رسیدگی شود که چقدر موضوعات مجرمانه در قانون داریم؟ با توجه به این موضوع چرا این‌قدر جرم اتفاق می‌افتد؟

وی اضافه کرد: عدالت به این مفهوم است که همه بر اساس عدل در جایگاه خود قرار بگیرند و سوال کنیم که عدالت چگونه حاصل می‌شود؟ عدالتی که اسلام به دنبال آن است به این مفهوم است که آنچه را میگوییم و باور داریم عمل کنیم و سوال ما این است که چرا باید شکافی وجود داشته باشد که بین وکلا و قضات اختلاف وجود داشته باشد؟

کوشا یادآور شد: هم‌اکنون عدالت به معنای عمل به قانون است و همه ما به این مفهوم باور داریم به همین دلیل هم همه باید در راستی تحقق قانون قدم برداریم.

کد خبر 5243339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha