۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۸

برای اسپانیایی زبان‌ها؛

مهدویان و حجازی‌فر از «ماجرای نیمروز» می‌گویند

مهدویان و حجازی‌فر از «ماجرای نیمروز» می‌گویند

اسوالدو کانالز مجری برنامه «سینمای ایرانی» شبکه هیسپان تی‌وی، میزبان محمدحسین مهدویان، سید محمود رضوی و هادی حجازی‌فر عوامل فیلم «ماجرای نیمروز» می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسوالدو کانالز مجری برنامه «سینمای ایرانی» شبکه هیسپان تی وی، میزبان محمدحسین مهدویان، سید محمود رضوی و هادی حجازی فر، کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» است و با آنها درباره انگیزه‌ها و روند تولید، مضمون فیلم و جایگاه «ماجرای نیمروز» در سینمای ایران گفتگو می‌کند.

«سینمای ایرانی» که در هر قسمت با انتخاب یک فیلم ایرانی و دعوت و گفتگو با عوامل آن، به معرفی و بررسی آن برای مخاطبان اسپانیایی زبان می‌پردازد، در این قسمت، نظرات محمد حسین مهدویان کارگردان فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» را منعکس می‌کند.

در این برنامه ابتدا بخش‌های کوتاهی از این فیلم سینمایی پخش و سپس به مرور کارنامه هنری محمد حسین مهدویان پرداخته می‌شود. در ادامه، این کارگردان به همراه سید محمود رضوی، تهیه کننده اثر و هادی حجازی فر بازیگر این فیلم به روند ساخت آن و ارائه توضیحاتی در خصوص گروهک تروریستی مجاهدین می‌پردازند. در پایان برنامه، فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه پخش می‌شود.

داستان فیلم به ترورهای سال ۱۳۶۰ به دست گروه مجاهدین برمی‌گردد. این درگیری‌ها پس از برکناری ابوالحسن بنی‌صدر به عنوان رئیس‌جمهور توسط مجلس شورای اسلامی شدت می‌گیرد. گروه‌های ضد حکومت مانند گروه سازمان مجاهدین خلق ایران دست به جنگ داخلی در ایران پس از برکناری ابوالحسن بنی‌صدر و ترورهای موفق مقامات ارشد حکومت می‌زنند. از سوی دیگر، سازمان اطلاعات کشور و اطلاعات سپاه با همکاری هم درصدد دستگیری اعضای گروه سازمان منافقین هستند. در این میان، روابط سابق بین یکی از اعضای سپاه و زنی از اعضای گروه سازمان منافقین که در گذشته در دانشگاه همکلاسی بودند، ماجراهایی می‌آفریند و...

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به بهنوش طباطبایی، محسن کیایی، هادی حجازی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، هستی مهدوی، حسین مهری و جواد عزتی اشاره کرد.

برنامه «سینمای ایرانی» (Cine Iraní ) به تهیه کنندگی فهیمه اسماعیل پور شنبه ۵ تیر ماه ساعت ۱۹ به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می‌رود و بازپخش آن در ساعت‌های ۱۰:۳۰ و ۲۲:۳۰ روز یکشنبه پخش خواهد شد.

کد خبر 5244568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha