۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۴۹

در ولایت های فاریاب و پروان؛

چند شهرستان دیگر در افغانستان به‌دست طالبان سقوط کرد

چند شهرستان دیگر در افغانستان به‌دست طالبان سقوط کرد

طالبان چند شهرستان دیگر در ولایت های فاریاب و پروان افغانستان را تصرف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، سلطان محمد سنجر فرماندار شهرستان انخوی به رسانه‌ها اعلام کرد: شبه‌نظامیان گروه طالبان کنترل مرکز شهرستان‌های اندخوی و خان چهارباغ ولایت فاریاب واقع در شمال افغانستان را به دست گرفتند. این شهرستان‌ها در پی درگیری شدید نیروهای امنیتی با طالبان، به دست این گروه افتاد.

به دنبال درگیری‌ها میان طالبان و نیروهای امنیتی، به مغازه‌ها و محل کار مردم شهرستان انخوی هم خسارات سنگینی وارد شده است.

از سوی دیگر فضل‌الدین عیار، والی پروان به رسانه‌ها اعلام کرد که شبه‌نظامیان گروه طالبان کنترل مرکز شهرستان‌های شینواری و سیاه‌گرد از توابع این ولایت را به دست گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، از یک طرف دور جدید مذاکرات بین الافغانی در دوحه پایتخت قطر ادامه دارد و از طرف دیگر درگیری گروه طالبان با نیروهای امنیتی در سراسر افغانستان افزایش یافته است.

این در حالیست که با آغاز خروج اشغالگران خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی از افغانستان، واشنگتن در تلاش است تا از افزایش ناامنی در این کشور به عنوان بهانه‌ای برای سوءاستفاده بهره برداری کند.

کد خبر 5244695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی آذری IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 1
      القاعده ، طالبان و داعش خطری بزرک برای جهان و از خاورمیانه و ایران است .انتطار می رود حاکمان ایران در کنار دولت قانونی افغانستان بوده و این عناصر تروریست را تضعیف کنند‌ . اینها همان عبدالمالک ریگیها هستند.
    • عبدالله IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 0
      کلید چند شهرستان دیگر به دست طالبان افتاد
    • اسلام واقعی DE ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      1 0
      به امید احیای صدر اسلام و قدرت گرفتن گروه های جهادی در کل جهان اسلام.من شیعه هستم ولی در درجه اول مسلمانم و اگر جریانی چه شیعه و سنی بخواد اسلام ناب محمدی در کشورهای اسلامی حاکم کنه ازش حمایت میکنم.شیعه و سنی اهمیتی نداره ملاک اجرای قوانین و حدود الهی و اسلام ناب شیعه و سنی لائیک به درد جرز لای دیوا