۸ تیر ۱۴۰۰، ۸:۰۷

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی کرمانشاه:

برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک درکرمانشاه تشدیدمی‌شود

برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک درکرمانشاه تشدیدمی‌شود

کرمانشاه- رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک در کرمانشاه تشدید می‌شود.

فضل الله شیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح ویژه برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک در کرمانشاه، اظهار کرد: پلیس با متخلفان در این زمینه به صورت جدی برخورد می‌کند.

وی افزود: در پی ابلاغ محدودیت و ممنوعیت تردد ناشی از شیوع ویروس کرونا برخی از رانندگان متخلف و هنجارشکن، برای فرار از ثبت جریمه‌ها اقدام به دستکاری در ارقام و اعداد پلاک و مخدوش کردن آن و استفاده از پلاک سایر وسایل نقلیه و یا به صورت فاقد پلاک به صورت غیرمجاز تردد می‌کنند که برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی متخلفان از این قانون به ۶ ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: مخدوش کردن و دستکاری پلاک جرم است و پس از اعمال قانون توسط گروه‌های گشتی، وسیله نقلیه متخلف توقیف و راننده خاطی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی می‌شود.

شیری در خصوص برخورد با تردد خودروهای فاقد پلاک در کرمانشاه، خاطرنشان کرد: برابر ماده ۲ آئین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه‌ای باید دارای پلاک باشد و رانندگی با وسیله نقلیه‌ای که پلاک نداشته باشد ممنوع است و در صورت تردد این گونه خودورها ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل می‌شوند تا تکلیف پلاک مشخص شود.

کد خبر 5246469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha