۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۶

واریز سود سهام ۳۵ شرکت از طریق سجام انجام شد

واریز سود سهام ۳۵ شرکت از طریق سجام انجام شد

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: در سال جاری ۳۵ شرکت سود خود را از بستر سامانه جامع اطلاعات مشتریان به حساب بیش از ۷ میلیون سهامدار واریز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، حسین فهیمی گفت: مرحله دوم سود سهام عدالت در آینده نزدیک واریز می‌شود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار افزود: پس از آن که در سال گذشته سامانه «جامع توزیع سود» توسط رئیس جمهور افتتاح شد، ۱۳۰ شرکت سود سهامداران خود را از طریق این سامانه واریز کردند و علاوه بر آن در اسفند ماه و در روزهای پایانی سال گذشته مرحله نخست سود ۴۴ میلیون نفر از مشمولان سهام به‌میزان ۵۰ درصد نیز از طریق سامانه توزیع شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام شد که مرحله دوم آن نیز در آینده نزدیک واریز می‌شود.

استقبال روزافزون ناشران از سامانه توزیع سود

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: آمارها نشان می‌دهد که در پایان ۳ ماه نخست امسال، ۳۵ شرکت سود خود را از بستر سامانه «جامع توزیع سود» به حساب حدود ۷ میلیون سهامدار واریز کرده‌اند که نسبت به سال‌های قبل از رشد قابل توجهی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده این روند با افزایش نیز مواجه شود.

الزام ناشران بورس و غیر بورسی

فهیمی اضافه کرد: بر اساس قانون همه شرکت‌های بورسی و فرابورسی و حتی غیر بورسی که اطلاعات آن‌ها نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده است باید در زمان سررسید مهلت قانونی، سود سهام را به حساب سهامداران واریز کنند، اما در زمان حاضر الزام حقوقی و قانونی وجود ندارد که همه ناشران باید از طریق سامانه «جامع توزیع سود» نسبت به واریز سود اقدام کنند.

وی در خصوص برطرف شدن این روند نیز گفت: با توجه به این که در زمان حاضر این بستر نوین و زیرساخت‌های آن وجود دارد پیشنهادی به وزارت اقتصاد و دارایی ارائه شده است تا همه ناشران ملزم شوند سود سهام را از طریق سامانه سجام پرداخت کنند و این روش برای شرکت‌ها نیز از هر نظر مطلوب و به صرفه خواهد بود و از سویی دیگر شاهد این نخواهیم بود که میلیون‌ها سهامدار برای دریافت سود خود در این شرایط با صرف زمان و هزینه به بانک‌ها مراجعه کنند.

فهیمی تصریح کرد: البته باید به این نکته هم اشاره شود که در زمان حاضر همه سهامداران در سامانه سجام ثبت نام نکرده‌اند و احراز هویت نشده‌اند و این اتفاق گام اول تحقق پرداخت سود همه ناشران از طریق سامانه «جامع توزیع سود» است و اگر این مهم محقق شود، همه شرکت‌ها اعم از بزرگ یا کوچک می‌توانند برای پرداخت سود سهام با سامانه سجام خدمات آسان‌تری را به سهامداران ارائه کنند.

کد خبر 5247157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عزیززعیم IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      5 0
      من یک سال سهام خودم فروختم چرا پولش واریز نمیکنن همه فروختن سهام پول گرفتن من همون اول فروختم پولش نگرفتم چرا خواهشن بگید کی میریزن پول
    • ف RO ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      7 0
      میشه واریزی پول فروش پارسال سهام عدالتم پیگیری کنید
    • UA ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      4 0
      سلام درسال جدید که سود ومبلغی واریز نشده است چه برای سود وچه برای فروش سهام چرا دروغ تحویل ملت میدهید .
    • حسین اسلانی IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      4 0
      سلام من ۶۰درصدسهامم روبانک ملت گرفته کارگزاریمم بانک ملت هست چراپول منونمیدن ولی اگه ازت بخوان بی آبروت میکنند.
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      6 0
      عجب
    • سید عسکری طاهری IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      الان مدت دو سال است سود لیزینگ ایران شرق سود بنده را بایکوت کرده استبا توجه به اینکه میتوانندسود سهام را از طریق سامانه سجام کاریز کنند ولی این کار را تنجتم نمیدهند
    • غفور IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      2 0
      آقای محترم لطفا پول فروش سهام عدالت ما را که بیش از یک ساله منتظر هستیم پرداخت کنید بخدا قسم گرفتاریم،
    • درباره نحوه پرداخت سود سهامداران بورس IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      قابل توجه سردبیر محترم: لطفا این موضوع مهم پیگیری شود چون با بحث پولشویی و ضرر میلیونها سهامدار بورس و سو استفاده شرکتهای بورسی در ارتباط است.کامل توضیح داده ام.چون مشکل 10000000 میلیون سهامدار بورس است و همه از این موضوع تو سایتها آه و ناله و اعتراض شدید دارند.
    • درباره نحوه پرداخت سود سهامداران بورس IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 0
      فهیمی اضافه کرد: بر اساس قانون همه شرکت‌های بورسی که اطلاعات آن‌ها نزد سازمان بورس ثبت شده است باید درزمان سررسید مهلت قانونی یعنی ظرف 8 ماه سود سهام را به حساب سهامداران واریزکنند، اما درزمان حاضر الزام قانونی وجودندارد که همه ناشران باید ازطریق سامانه «جامع توزیع سود» نسبت به واریز سود اقدام کنند.
    • درباره نحوه پرداخت سود سهامداران بورس IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 1
      لطفا پیگیری شود چرا از 700 شرکت بورسی فقط 400 شرکت آن در سال سوددهی دارن فقط 137 شرکت به سامانه پرداخت مستقیم سود سهامداران بورسی سجام پیوسته اند و سود را پرداخت میکنند و 263 شرکت دیگر سود خود را مثل سابق از طریق بانکهای مختلف و حتی بعضی از آنها بعد از مهلت 8 ماه به سهامداران پرداخت میکنند؟
    • درباره نحوه پرداخت سود سهامداران بورس IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      مگر قرار نیست دولت الکترونیک باشد و پرداخت سود آنلاین صورت گیرد و مشتری به بانک مراجعه نکند؟؟ مگر قرار نیست به خاطر کرونا رفت و آمد به بانکها کمتر شود؟؟ من تو همین 3 ماه گذشته 8 بار فقط برای دریافت سود سهام به بانک رفته ام.
    • درباره نحوه پرداخت سود سهامداران بورس IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      مگر قرار نیست دولت الکترونیک باشد و پرداخت سود آنلاین صورت گیرد و مشتری به بانک مراجعه نکند؟؟ مگر قرار نیست به خاطر کرونا رفت و آمد به بانکها کمتر شود؟؟ من تو همین 3 ماه گذشته 8 بار فقط برای دریافت سود سهام به بانک رفته ام.
    • درباره نحوه پرداخت سود سهامداران بورس IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      من 17 سهام داشتم که سوددهی داشته 6 تا آنها مستقیم از سجام سود را واریز کردن اما 11 شرکت که بیشترشون شرکتهای کوچک هستن اعلام کرده اند شماره حساب را برای ما فکس کنید تا مثلا سود 5000 تومانی تا چند ده میلیونی سهامدار را بحساب سهامدار واریز کنند تازه هر شرکت هم یک روز خاص است.
    • درباره نحوه پرداخت سود سهامداران بورس IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 1
      یک شرکت از اول خرداد یک شرکت اول تیر یک شرکت از 10 مرداد بخدا من که باسواد بورسی هستم بعضی هاشون را فراموش میکنم وای بحال سهامداران عادی.افرادی هستند 30 تا 50 سهام کوچک و عرضه اولیه دارند اینها اگر بخواهند برای هر شرکت یکروز به بانک مراجعه کنند میدانید چقدر وقت و هزینه برای سهامدار دارد؟
    • درباره نحوه پرداخت سود سهامداران بورس IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      تازه بیشتر این شرکتها سودهای کمی دارند مثلا زیر 10000 تومان.که مشتری قید سود را میزند آیا میدانید تعداد سهامداران میلیونی را ضربدر 10000 تومان کنید چقدر پول میشود که مورد استفاده غیر مجاز شرکتهای بورسی قرار میگیرد؟؟؟
    • درباره نحوه پرداخت سود سهامداران بورس IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 1
      وزارت اقتصاد و شورای عالی بورس با یک مهلت سه ماه همه شرکتها را ملزم کنند که سود سهامداران بورس و سهام عدالت هم در مهلت قانونی 8 ماهه و هم بصورت مستقیم از سجام پرداخت شود تا سودی از سهامداران در حساب شرکتهای دولتی نماند و دولت الکترونیک حداقل در پرداخت سود سهامداران بورس اجرا شود
    • درباره نحوه پرداخت سود سهامداران بورس IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      البته 8 ماه مهلت به شرکتها برای پرداخت سود خودش یک فساد بزرگ محسوب میشود.بعضی شرکتها بورسی یکماهه سود سهامداران را پرداخت میکنند.چطور بعضی شرکتها 8 ماه با سود سهامداران کار کنند بعدش سود سهامداران را واریز میکنند چرا این موضوعات مهم که حرف دل 10 میلیون سهامدار هست را پیگیری نمیکنید؟
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      2 0
      اینقدر خبر د روغ پخش نکنید اعتبارتون ازبین رفته یک قرون هم سود نریختن بحساب
    • ۰۰۰۰ US ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      پولو گرفته اند بهشون زور میاد پول مردم و بدن؟ کی گفته اینا صاحب اختیار مردم هستند؟
      • پوزش IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
        0 0
        حداقل هیچی نگید مرض داریدتا واریز کردید بگید مردم عصبی کردید
    • هادی جنانی IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 0
      واریزی ندارم