۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۲

امام جمعه آستارا:

ولنگاری فرهنگی و ضعف مسئولان ارزش های جامعه را تهدید می‌کند

ولنگاری فرهنگی و ضعف مسئولان ارزش های جامعه را تهدید می‌کند

آستارا- امام جمعه آستارا گفت: ولنگاری فرهنگی و ضعف مسئولان ذیربط خطر بزرگی در مقابل ارزشهای جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آستارا با اشاره به اینکه متأسفانه اولویت کاری مسئولان ما فرهنگ نیست و بحث مهم فرهنگ در جامعه ما رها شده است، اظهار کرد: شانه خالی کردن از بار مسئولیت باید مدنظر مسئولان و آحاد مردم باشد زیرا اگر فرهنگ بی مسئولیتی و بی تفاوتی نسبت به ارزش‌های جامعه در کشور حاکم شود خطر بزرگی ارزشهای جامعه را تهدید کرده و بستری برای حضور و فعالیت دشمن فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از مسئولان به سمت ولنگاری فرهنگی می‌روند و ادبیات فرهنگ را ندارند، افزود: مردم که بر اساس دقت نظر مسئولان حرکت می‌کنند با بی خیال شدن مسئولان در حوزه فرهنگ دیگر از برنامه‌های فرهنگی تبعیت نخواهند کرد و این به ضرر جامعه اسلامی است.

امام جمعه آستارا، تصریح کرد: اگر ملتی دچار ولنگاری فرهنگی شد مستعد پذیرش فرهنگ بیگانه می‌شود و از بنیان‌های اعتقادی خود فاصله می‌گیرد.

وی خواستار توجه ویژه به کلام و حساسیت مقام معظم رهبری در رابطه با مباحث فرهنگی شد و گفت: شورای فرهنگ عمومی از لحاظ ساختاری عالی‌ترین مجموعه‌ای است که می‌تواند در حوزه فرهنگ فعالیت کند و به همین دلیل تلاش می‌شود در مقام اجرا زیرساخت‌ها را فراهم و از ظرفیت این شورا در سطح شهرستان بیش از گذشته استفاده شود.

حافظ نیا خواستار توجه مسئولان عضو شورای فرهنگ عمومی به مصوبات این شورا شد.

امام جمعه آستارا با اشاره به ضرورت تشکیل و معرفی اعضای کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان، اظهار کرد: متأسفانه در برخی موارد شاهد بد اخلاقی‌هایی در فضای مجازی هستیم که باید با آنها به روش اصولی برخورد شود.

وی، تصریح کرد: رواج بی اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی پدیده مذموم و نامطلوبی است که در کنار مزیت‌های استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی گریبانگیر کاربران خاص و عام این عرصه شده است.

حافظ نیا در ادامه بر ضرورت به حداقل رساندن بنرهای تبلیغاتی و غیره در سطح شهرستان مرزی و گردشگر پذیر آستارا تأکید کرد و گفت: بنرهای تبلیغاتی در سطح شهرستان باید پیوست‌های فرهنگی نیز داشته باشند و در این رابطه شهرداری‌های آستارا و لوندویل باید اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه آستارا بر مدیریت بهینه مصرف آب و برق تاکید کرد و خواستار استفاده کامل از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در این رابطه شد.

حافظ نیا با اشاره به آسیب شناسی رفتارهای انتخاباتی در سطح شهرستان و در زمینه انتخابات شورای اسلامی شهر آستارا، گفت: متأسفانه شاهد برخی بد اخلاقی‌های انتخاباتی و دخالت افراد غیر مسئول بودیم که امیدواریم دیگر تکرار نشود.

وی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه، افزود: متأسفانه از بد حجابی به سمت بی حجابی گذر کرده‌ایم و این وضعیت بسیار خطرناک است.

امام جمعه آستارا، گفت: جامعه‌ای که در آن حجاب و عفاف رعایت نشود دچار گناه و معصیت و در نهایت عذاب الهی خواهد شد. کم توجهی به فرهنگ عفاف و حجاب موجب افزایش طلاق در جامعه شده است.

کد خبر 5250409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha