۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷

مدیر کل هواشناسی گیلان:

هوای گیلان خنک می شود/ کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دمای هوا

هوای گیلان خنک می شود/ کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دمای هوا

رشت- مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: با نفوذ سامانه ناپایدار از عصر امروز شاهد خنک شدن ۵ تا ۱۰ درجه ای دمای هوای استان گیلان خواهیم بود.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی‌های نشان دهنده ورود سامانه هوای ناپایدار از عصر امروز (سه شنبه) به استان گیلان است.

وی با بیان اینکه با ورود این سامانه شاهد کاهش چند درجه‌ای دمای هوا بعد از یک هفته هوای گرم خواهیم بود، گفت: در این مدت دمای هوا ۵ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

دادرس گفت: افزایش ابر، کاهش دما، بارندگی و وزش باد و رعد و برق به ویژه برای پنجشنبه و جمعه در پاره‌ای مناطق شدید و احتمال تگرگ از پدیده‌های جوی مهمی است که برای این مدت در گیلان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: دمای هوای شهر رشت امروز در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۲ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ۲۳ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

دادرس با اشاره به اینکه از عصر امروز فعالیت در دریا با توجه به افزایش ارتفاع موج ممنوع است، گفت: در حال حاضر آسمان در مناطق ساحلی گیلان صاف تا نیمه ابری، گاهی همراه با رشد ابر و احتمال رگبار پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: ارتفاع موج دریا در نزدیک سواحل به حدود ۱.۵ متر خواهد رسید.

کد خبر 5251690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha