۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۹

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

عفاف برگرفته از کرامت انسانی و از نشانه‌های تقوا است

عفاف برگرفته از کرامت انسانی و از نشانه‌های تقوا است

قزوین-امام جمعه قزوین گفت: حجاب نمای بیرونی عفاف است و این موضوع هم به کرامت انسانی افراد بر می‌گردد و با آن ارتباط مستقیمی دارد، همراهی این دو موضوع با هم موجب شکلگیری تقوا در فرد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر یکشنبه در همایش زیست عفیفانه که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین شد اظهار کرد: خداوند در آیات قرآن کریم در مواقع متعددی به موضوع عفاف و حجاب و تأثیر آن بر روند زندگی و رسیدن افراد به تقوا اشاره کرده است.


وی افزود: حجاب نمای بیرونی عفاف است و این موضوع هم به کرامت انسانی افراد بر می‌گردد و با آن ارتباط مستقیمی دارد، همراهی این دو موضوع با هم موجب شکل گیری تقوا در فرد می‌شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: موضوع تقوا و موضوعات از این دست جزو مسائلی است که باید به صورت ریشه‌ای به آنها پرداخته شود، عبادت از عقیده انسان به خداوند می‌جوشد و همین مسئله سبب می‌شود نگاه افراد به عبادت و پرستش تغییر یابد، همان طور که جسم ما به غذا نیاز دارد عبادت و تقوا پیشگی نیز غذای روح ما است و هر چه بیشتر به این درک برسیم نگاه ما به عبادات، واجبات و مستحبات تغییر میابد، نیاز روح ما حائز اهمیت تر از نیاز جسم ما است.

این مسئول با اشاره به مناجات امام سجاد (ع) مطرح کرد: امام زین العابدین (ع) از خداوند می‌خواهد که طعم خوش مناجات و نماز و قرائت قرآن را به او بچشاند چرت که این توسلات برای انسان یک فرصت معنوی گران مایه است.

عابدینی اذعان کرد: عقیده باید در افراد شکل بگیرد، خداوند در سوره حمد به عنوان عصاره قرآن کریم، در ابتدا عقیده‌سازی می‌کند و بعد به عبادت حقیقی می‌پردازد؛ این آیات بیان می‌کند، عبادت حقیقی به مرور تقوا را در وجود آدمی بیدار و اراده را توانا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بصیرت، شجاعت و دور بودن از ترس ویژگی‌هایی است که در اشخاص با کرامت می‌بینیم، برای مثال در شخصیت‌هایی نظیر آقای مدرس، امام خمینی و شهید سلیمانی ما ذره‌ای ترس نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: انسان با کرمت اهل عفاف است و عفیف نبودن شخص را باید ریشه‌یابی کرد؛ ممکن است کسی حجاب نداشته باشد اما عفیف باشد و به دلیل شرایطی مانند فرهنگ اشتباه بدحجاب باشد.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: راه حل مقابله با بدحجابی، عاطفه و مهربانی، جذب کردن و احترام گذاشتن و حفظ کرامت انسانی است و فرد دارای کرامت انسانی زندگی متعالی خواهد داشت.

وی بیان کرد: توجه کنیم عفاف و حجاب تنها مختص بانوان نیست و اسلام به حجاب داشتن و عفیف بودن مردان نیز اشاره دارد و عنوان می‌کند گرامی‌ترین شما نزد خداوند، چه زن و چه مرد، باتقواترین شماست.


کد خبر 5255625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha