۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۸:۴۷

والیبال فعلا آرامش می‌خواهد؛

دو نشست و دو تکذیب اظهارات داورزنی/ در انتظار شکستن سکوت «الکنو»!

دو نشست و دو تکذیب اظهارات داورزنی/ در انتظار شکستن سکوت «الکنو»!

سرمربی تیم ملی والیبال هر چند در دو نشست خبری دو اظهار نظر رئیس فدراسیون را رد کرده اما هنوز حرف‌هایی دارد که ممکن است بعد از المپیک همه آنها را بر زبان بیاورد.

به گزارش خبرنگار مهر، از زمان حضور ولادیمیر الکنو، سرمربی تیم ملی والیبال در ایران دو کنفرانس خبری برگزار شد که در هر کدام از آنها سرمربی تیم ملی دو اتفاق از سوی فدراسیون را تکذیب کرده تا تناقض بین اظهارات رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی آشکار شود.

مرد یخی که طلای المپیک را در کارنامه دارد نشان داد چهره آرام و به دور از احساس او خلاف قلب مهربانش است. الکنو برخلاف ادعای رئیس فدراسیون والیبال اطلاعی از دعوت فرهاد قائمی به تیم ملی نداشت و از طریق رسانه‌های روسی و بازتاب صحبت‌های داورزنی متوجه حضور قائمی در اردوهای ملی شد با این حال بر خلاف روند غیر حرفه‌ای فدراسیون، با نگاه کمک به تیم ملی این حرکت غیر حرفه‌ای را نادیده گرفت و اجازه داد تا فرهاد قائمی در اردوها شرکت کند.

حضور قائمی منوط بر این شرط شد تا در صورت عدم آمادگی کنار گذاشته شود و در صورت آمادگی و کمک به تیم ملی در لیست قرار گیرد.

الکنو که تجربه میدان‌های بزرگ همچون المپیک را دارد در یک نگاه متوجه آمادگی یا عدم آمادگی یک بازیکن می‌شود، پس از حضور روز نخست قائمی در اردو متوجه عدم آمادگی او شد و برای اینکه وقت او در اردو گرفته نشود و آسیبی در تمرینات سخت تیم ملی متوجه حال او نشود خواستار خروجش از اردو شد.

تصمیم الکنو در حالی رقم خورد که داورزنی مدعی بود که با دعوت الکنو فرهاد به اردو فراخوانده شده است! ادعایی که از سوی الکنو به صراحت رد شد.

این نخستین ادعای غیر واقعی داورزنی نیست که از سوی سرمربی رد می‌شود. در نشست نخست خبری نیز الکنو قول کسب سکو که از سوی داورزنی در گفتگو با مهر عنوان شده بود را نیز رد کرد. الکنو باور دارد قول کسب سکو کار افراد شارلاتان است.

دو نشست خبری و تکذیب دو اظهارنظر غیر واقعی از سوی رئیس فدراسیون اتفاق خوشایندی نیست و بسیاری از موارد را زیر سوال می‌برد.

دو اظهار نظر خلاف واقع که حواشی بزرگی برای تیم ملی در آستانه حضور در المپیک، بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان رقم زده است. صحبت‌های خلاف واقع داورزنی در رابطه با حضور قائمی در اردوی ملی و قولی که به او داده بود در نهایت باعث شد تا قائمی در مصاحبه‌ای حملات تندی نسبت به سرمربی تیم ملی داشته باشد. الکنو با وجود اقدام غیر حرفه‌ای فدراسیون اما باز فرصت حضور قائمی را در اردو داده بود تا او را محک بزند اما قول صد درصدی داورزنی به قائمی حاشیه بزرگی رقم زد.

البته داورزنی پس از گفتگو قائمی این مورد را نیز رد کرد که قولی به قائمی نداده است! اما با وجود اظهارات صریح الکنو و رد اظهارات غیر واقعی داورزنی، اعتماد عمومی نسبت به صحبت‌های رئیس فدراسیون والیبال خدشه دار شده است!

تیم ملی والیبال دوم مرداد ماه باید در نخستین بازی خود در المپیک مقابل تیم قدرتمند لهستان قرار گیرد اما تمرکز تیم ملی به دلیل اظهارات غیر واقع، دخالت‌ها و ایجاد حواشی از سوی فدراسیون بهم ریخته است. هرچند الکنو حق هیچ گونه دخالتی را نداده است و درس بزرگ صداقت را نیز به فدراسیون‌نشینان آموخت چرا که مربی روسی واهمه‌ای از کسی ندارد و بدون تعارف حقایق را مطرح می‌کند حقایقی که پس از المپیک شاید گسترده‌تر شود. حقایقی که پیش از المپیک زمان مناسبی برای بیان آن نیست تا تیم ملی لطمه بزرگ‌تری نبیند.

کد خبر 5256381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فران IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      فقط کاش تیم فولاد سیرجان بجای تیم ملی که الان فقط اسمش رو به یدک میکشه تو مسابقات چه لیگ ملتها و یا المپیک در پیش رو شرکت میکرد با سرمربی گری تندروان .با این تیم ملی هیچی نمیشیم .بعد باید برای تیم ملی فکری کرد .واقعا بدترین تیمی که تو این چندسال دیده شد همین به اصطلاح تیم ملی فعلی است