۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۱

مدیرعامل شرکت برق گلستان:

برق مزارع ماینر گلستان تا شهریور قطع است

برق مزارع ماینر گلستان تا شهریور قطع است

گرگان- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: سه مزرعه ماینر مجوزدار در گلستان فعال بوده که هم اکنون خاموش هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر نصیری بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: از نیمه سال گذشته تاکنون هزار و ۴۰۰ دستگاه ماینر در استان کشف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان افزود: در سال جاری تاکنون ۶ مانور مبارزه با جمع آوری انشعاب های غیرمجاز و ماینرها برگزار شده است.

وی بیان کرد: سه مزرعه ماینر مجوزدار در گلستان داریم که در شهرستان های علی آبادکتول، بندرگز و مینودشت با میزان ۲۶۰ مگاوات برق مصرفی هستند و این مزارع تا شهریورماه خاموش هستند.

نصیری اضافه کرد: برق تولیدی کشور ۶۶ هزار مگاوات بوده که با توجه به در مدار قرارنگرفتن نیروگاه های برق آبی به دلیل خشکسالی دچار مشکل شده ایم و در برهه ای مجبور به خاموشی هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: با همکاری صنایع، بخش کشاورزی و ادارات خاموشی ها کمتر شده ولی باید به سمت صرفه جویی پیش برویم زیرا صنایع از این امر آسیب می بینند.

وی ادامه داد: هر استان باید ۱۰ درصد در میزان مصرف خود صرفه جویی کند که در گلستان با توجه به هزار و ۵۰۰ مگاوات نیاز مصرفی، باید حدود ۲۰۰ مگاوات صرفه جویی انجام شود.

نصیری افزود: باید لوازم پرمصرف در اوج بار یعنی ساعت ۱۲ الی ۱۸ و ۲۱ الی ۲۳ از مدار خارج شده و با توجه به گرمای هوا در هفته جاری با مدیریت مصرف می توان از خاموشی جلوگیری کرد.

کد خبر 5259293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha