۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۷

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی:

۷۷ هزار نفر معلول در آذربایجان شرقی تحت پوشش بهزیستی هستند

 ۷۷ هزار نفر معلول در آذربایجان شرقی تحت پوشش بهزیستی هستند

تبریز- مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به جمعیت معلولان استان گفت: ۷۷ هزار و ۵۷۰ نفر معلول در آذربایجان شرقی تحت پوشش اداره کل بهزیستی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرگل صحاف ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: ۱۸۰ نوع خدمت به مددجویان بهزیستی استان ارائه می‌کنیم که یکی از این خدمات پرداخت مستمری است.

وی با اشاره به اینکه ۷۴ هزار و ۳۱۲ معلول در استان مستمری بگیر بهزیستی هستند، افزود: ۴۴ هزار و ۷۸۰ معلول نیز دارای پرونده اجتماعی هستند.

صحاف تعداد پرسنل این اداره کل در استان را ۷۹۴ نفر اعلام کرد و ابراز داشت: ۸۴ هزار و ۲۵۴ نفر از خدمات بیمه مددجویان ما استفاده می‌کنند.

فعالیت ۲۴ خانه کودک و نوجوان و شیرخوارگاه در آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از فعالیت ۲۴ خانه کودک و نوجوان و شیرخوارگاه در استان خبر داد و گفت: ۳۲۰ کودک در این مراکز نگه داری می‌شوند.

صحاف تعداد کودکان مستمری بگیر در کنار خانواده را یک هزار و ۶۰۵ نفر اعلام کرد و افزود: ما علاوه بر توانمندسازی کودکان و نوجوانان توجه جدی به موضوع پرداخت سرمایه کار، کمک هزینه فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل و کمک هزینه آماده سازی شغلی داریم.

وی با بیان اینکه در سال سال گذشته ۴۶ فرزندخواندگی داشتیم، گفت: این کودکان کاملاً بی سرپرست بوده و حضانت به بهزیستی داده شده بود.

توجه جدی به آماده سازی شغلی زنان سرپرست خانوار

صحاف تعداد زنان سرپرست خانوار مستمری بگیر را ۱۹ هزار و ۱۵۱ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد خانواده‌های چندقلو یک هزار و ۷۱۴ نفر بودند که تحت حمایت بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی به توجه جدی این اداره کل به آماده سازی شغلی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: پرداخت سرمایه کار بلاعوض، پرداخت کمک هزینه لوازم ضروری زندگی، پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن و پرداخت کمک هزینه سلامت جسمی از جمله خدمات ما به زنان سرپرست خانوار است.

وی مجموع مشارکت‌های نقدی، غیرنقدی و خدماتی را بیش از ۱,۲۹۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: وی در خصوص پویش‌های بهزیستی استان و مبالغ جمع آوری شده در آن ابراز داشت: در پویش عیدانه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، در پویش پازل همدلی ۱.۵ میلیارد تومان، در پویش ایران همدل ۱.۷ میلیارد تومان و در پویش رمضان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی جمع آوری شد.

کد خبر 5259649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      سلام خانم فرگل .این پرداخت کمک هزینه لوازم ضروری زندگی به زنان بی سرپرست و‌سرپرست خانواده را ما که ندیدیم .چه وقت پرداخت شده ؟؟؟
    • عدالت پنهان IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      سلام‌ کمتر دروغ بگید ..این وضعیت فلاکت بار زندگی زنان بی سرپرست و سرپرست خانواده مددجوی بهزیستی در نهایت فقر در این کرونا را انکار میکنید ..واقعا چیزی به اسم وجدان بیدار در مسولین بهزیستی وجود داره ؟!
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      سلام خانم صحاف ..شما کوچکترین توجهی به وضع معیشتی زنان سرپرست خانواده نکردید فقط در رسانه ها حرف می زنید و شعار میدید ....زنان سرپرست خانواده الان در این گرانی و کرونا زیر بیشترین فشار از نظر فقر هستند
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      سلام شما کدوم سرمایه بلاعوض ؟ کدوم‌کمک هزینه مسکن ؟ کدوم کمک هزینه خرید وسایل خانگی را برای زنان بی سرپرست دادید ؟ ما که هر وقت بهزیستی رفتیم امروز فردا کردند .‌اخرش گفتند بودجه نداریم .در حالیکه اقای قبادی چند روز پیش از افزایش بودجه بهزیستی در سال ۱۴۰۰ میحرفیدشما چرا واقعیات را وارونه جلوه می دهی
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      سلام بهزیستی یعنی بهتر زیستن نه برای معولین و‌ زنان بی سرپرست و‌سرپرست خانواده.....بلکه برای مقامات بهزیستی .چون جیبشون گشاده ..هر چند وقت یکبار در رسانه ها از ارایه خدمات به مددجویان بهزیستی میحرفند ولی کدام خدمات ؟!
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      سلام خانم‌ فرگل ...شما که چندرغاز مستمری مددجویان بهزیستی را دیر و در دو نوبت به حسابشون واریز میکنید .بعد در رسانه ها از ارایه خدمات به مددجویان بهزیستی میحرفید ؟ خجالت اوره ..واقعیات را بگید نه حرف خودتون را
    • ح م IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 0
      با سلام علیکم اینجانب معلولیت شدید چندگانه هستم سرپرست پنج عضو خانوار... پنج سال بیشتره درخواست سمعک دادم اداره بهزیستی دکتر هم تعین کرده کدوم سمعک برام بدند چندین بارم حضوری پیگیرش شدم اصلا انگار نه انگار سمعک نیازمه مددکارای بهزیستی همش امروز فردا میکنند ... و جهزیه دخترم درخواست کمک کردم یک ری