۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۴

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

۲۶۴ بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی شناسایی شدند

۲۶۴ بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی شناسایی شدند

بیرجند معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۴ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شده است، گفت: متأسفانه یک نفر از هم استانی ها نیز فوت کرد.

کامبیز مهدی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی ۶۵ هزار و ۱۰۷ آزمایش انجام شده است که از این تعداد نتیجه ۴۲ هزار آزمایش منفی و نتیجه ۲۳ هزار و ۱۰۷ آزمایش مثبت شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۶ آزمایش و تست کرونا انجام شده که از این تعداد ۱۲۶ مورد مثبت بوده است که منجر به بستری شدن ۴۱ نفر گردیده و ۸۵ بیمار نیز سرپایی بوده است.

مهدی زاده با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶۱ آزمایش سریع کرونا انجام شده است، افزود: از این تعداد ۱۳۸ نفر مبتلاء به کرونا تشخیص داده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع آزمایش‌های عادی و سریع تعداد ۲۶۴ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۳۵ نفر از قاین، ۳۲ نفر از زیرکوه، هفت نفر از شهرستان درمیان، ۱۰ نفر از سربیشه، ۹۶ نفر از بیرجند، ۹ نفر از سرایان، یک نفر از بشرویه، ۱۳ نفر از فردوس، ۳۰ نفر از طبس، یک نفر از خوسف و ۳۰ نفر نیز از نهبندان بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲۰ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی بستری هستند، اظهارکرد: ۱۵۶ نفر از این افراد ابتلاء قطعی به کرونا دارند و ۱۲ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

مهدی زاده با اشاره به اینکه حال سه نفر از بیماران وخیم است، بیان‌کرد: تا امروز ۲۲ هزار و ۹ نفر در خراسان‌جنوبی یا بهبودی پیدا کرده و یا دوران قرنطینه خانگی را سپری می‌کنند، یادآور شد: با فوت یک نفر دیگر از هم استانی‌ها، تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی به ۹۴۲ نفر رسید.

کد خبر 5262504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha