۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۷

گزارش مهر؛ آسیب‌شناسی دومینوی افزایش حقوق‌ها-۱

نتایج فاجعه بار لایحه دایمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

نتایج فاجعه بار لایحه دایمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق‌ها با وجود تورم روزافزون، برای حقوق بگیران یک روزنه امید محسوب می‌شود اما با توجه به منبع تأمین این افزایش حقوق‌ها، کارشناسان نگرانی‌های جدی درباره تشدید تورم دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، تورم افسارگسیخته و سیر صعودی قیمت اقلام اساسی طی سالهای اخیر، معیشت بسیاری از مردم علی الخصوص بازنشستگان و مستمری بگیران را دچار چالش جدی کرده است. عدم تطابق میان درآمدها و هزینه‌ها گاهاً این اقشار را حتی در تأمین نیازهای روزانه خود نیز عاجز ساخته است. متأسفانه دولت دوازدهم در چنین شرایطی نه تنها حمایت مؤثری از این قشر نکرد بلکه با اقدامات غیرکارشناسی به ظاهر مثبت اما در واقع خسارت آفرین، سنگ‌های بزرگ‌تری بر سر راه معیشت آنان انداخته است. مصداق بارز این امر، لایحه «دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان» است که به گواه کارشناسان، از آنجا که منابع تأمین اعتبار آن به صورت پایدار دیده نشده است منجر به خلق نقدینگی جدید در کشور خواهد شد که این مساله می‌تواند منجر به تورم فزاینده شود؛ براین اساس کارشناسان این اقدام دولت را زیان بار ترین اقدام دولت تدبیر و امید توصیف می‌کنند که تبعات مخرب آن، در دولت سیزدهم دامن مردم و دولتمردان را خواهد گرفت.

در شرایطی که مشکلات اقتصادی و مصائب گذران زندگی آن هم برای قشر بازنشسته بر هیچکس پوشیده نیست، افزایش حقوق آنان می‌توانست خبری خوب و امیدوارکننده تلقی شود اما با نگاهی دقیق می‌توان متوجه اشکالات بسیاری در طرح مذکور شد که در نهایت به ضرر همان قشر بازنشسته و کم درآمد تمام می‌شود.

به عقیده کارشناسان، این لایحه را می‌توان اقدامی نمایشی در جهت سرپوش گذاشتن بر کم کاری دولت تدبیر و امید برای بازنشستگان و قشر ضعیف‌تر جامعه دانست که نتایج فاجعه بار آن تا چندین سال گریبان گیر مردم خواهد بود. چرا که اگر به گفته مقامات دولت آقای روحانی، سیاست مذکور به عنوان یک سیاست حمایتی برای اقشار ضعیف در نظر گرفته شده است، اما الزامات یک سیاست حمایتی مناسب در آن دیده نشده است. برای نمونه طبیعتاً برای حمایت از بازنشستگان با درآمد کم، لازم است آن گروه هدفی که واقعاً نیازمند این حمایت هستند مورد توجه قرار بگیرند نه اینکه تمام بازنشستگان با سطوح درآمدی متفاوت، با یک رویکرد یکسان مواجه شوند.

ایرادات وارده بر این طرح بسیار فراتر از نکات مطرح شده است؛ ناتوانی صندوق‌های بازنشستگی (از نظر تأمین منابع مالی) برای اجرای این لایحه، دامن زدن بر کسری بودجه و استقراض از نظام بانکی، عدم ایجاد تمهیدات لازم برای تأمین مالی این طرح از مشکلات دیگر این طرح به حساب می‌آید که بر این اساس در صورت اجرایی شدن، منجر به خلق نقدینگی شده و تورم فزاینده و شوک قیمتی افسارگسیخته ناشی از این خلق نقدینگی، زندگی اقشار کم درآمد را بیش از گذشته تحت فشار قرار خواهد داد.

داستان همسان سازی حقوق‌ها از کجا شروع شد؟

همسان سازی مستمری بازنشستگان که بر مبنای یکی از مواد قانون برنامه ششم توسعه انجام شد، به دنبال ترمیم دریافتی مستمری بازنشستگان با هدف بهبود وضعیت رفاه و معیشت آنان صورت گرفت. در سال ۹۹ ابتدا سازمان تأمین اجتماعی بر اساس چهارچوب‌های موجود، اقدام به افزایش مستمری بازنشستگان کرد و پس از آن بر اساس مصوبه دولت دوازدهم، دو صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری (نیروهای مسلح) اقدام به همسان سازی حقوق بازنشستگان کردند.

بر اساس آمار ارائه شده، در مرحله اول که همسان سازی توسط سازمان تأمین اجتماعی انجام شد، مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت میانگین ۱۷ درصد افزایش پیدا کرد اما پس از آن دولت در تابستان ۹۹ مصوبه‌ای از نظر گذراند که بر اساس آن دو صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری موظف شدند تا مستمری تمامی بازنشستگان خود را معادل ۹۰ درصد خالص دریافتی کارکنان شاغل هم رده تعیین و پرداخت کنند. بر همین مبنا سازمان تأمین اجتماعی نیز به دلیل مصوبه مذکور، با توجه به اعتراضاتی که شکل گرفت مجبور شد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را همگان با حقوق دو صندوق بازنشستگی مذکور، مجدداً افزایش دهد.

این سیاست در ظاهر با هدف حمایت از بازنشستگان و به خصوص قشر ضعیف اتخاذ شد اما در میدان عمل بدلیل طراحی ضعیف (بخصوص عدم پیش بینی منابع پایدار مالی) که منجر به تورم زایی شدید در جامعه خواهد شد، هدف اصلی آن رنگ باخت و در زمره یکی از طرح‌های غیراصولی دولت دوازدهم قرار گرفت.

چرا دائمی شدن همسان‌سازی‌ ها با مخالفت روبرو شد؟

به عقیده بسیاری از کارشناسان اقتصادی و همانگونه که اشاره شد، نقاط ضعف این سیاست دولت دوازدهم بسیار فراگیر بوده و می‌تواند تبعات بسیاری برای اقتصاد کشور و معیشت مردم داشته باشد. همانطور که گفته شد، ظاهراً این طرح به عنوان یک سیاست حمایتی برای اقشار ضعیف در نظر گرفته شده است، اما الزامات یک سیاست حمایتی مناسب در آن دیده نشده است. زیرا طبیعتاً برای حمایت از یک قشر با درآمد کم، لازم است آن گروه هدفی که واقعاً نیازمند این حمایت هستند مورد توجه قرار بگیرند نه اینکه تمام بازنشستگان با سطوح درآمدی متفاوت، با یک رویکرد یکسان مواجه شوند. عجیب اینکه در نتیجه اقدام دولت، حتی در برخی از صندوق‌ها، بازنشستگانی که دریافتی‌های بالاتری داشتند با رشد حقوق بیشتری مواجه شدند. این بدان معناست که برعکس آن چیزی که دولت آقای روحانی ادعا کرده است، آنچه که در عمل اتفاق افتاد با این ادعا همخوانی نداشت و تنها قشر ضعیف مورد توجه عادلانه قرار نگرفت.

مشکل دیگر این سیاست دولت دوازدهم، بار مالی بسیار سنگینی است که برای صندوق‌های بازنشستگی ایجاد می‌کند. صندوق‌های بازنشستگی کشور حتی پیش از اجرای این سیاست دچار مشکلات مالی عدیده ای بوده‌اند و پیش بینی می‌شد که در سال‌های آتی مخاطرات جدی برای کشور به وجود بیاورند. اما سیاست تازه دولت دوازدهم، به این بحران صندوق‌های بازنشستگی دامن زده و موجب شد که ناترازی مالی این صندوق‌ها تشدید شود و آنان بیشتر نیازمند کمک‌های مالی دولت و استقراض از نظام بانکی باشند.

بارمالی ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی با جیب خالی!

داریوش ابوحمزه کارشناس اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ایرادات وارده بر طرح مذکور گفت: اجرای سیاست همسان سازی در سال ۹۹ برمبنای تخمین‌هایی که زده شد، حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بار مالی برای صندوق‌های بازنشستگی به دنبال داشت و برای سال ۱۴۰۰ تقریباً ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای مجموع صندوق‌های بازنشستگی به خصوص ۳ صندوق اصلی تخمین زده می‌شود. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشیم که در تمام دنیا زمانی که دولت اقدام به حمایت از اقشار فرودست و بازنشستگان با دریافتی پایین می‌کند، این اقدام را صرفاً بعد از تأمین منابع مالی سالم و پایدار عملی می‌شود. یعنی در هیچ جای دنیا قابل دفاع نیست که بدون وجود منابع مالی چنین تصمیمی اتخاذ شود و بار مالی چشم گیری به صندوق‌ها تحمیل شود.

ابوحمزه ادامه داد: برای نمونه با توجه به مصاحبه‌هایی که از سوی مدیران صندوق تأمین اجتماعی منتشر شده است، این سیاست موجب شده که این صندوق در حال حاضر ماهانه ۵ هزار میلیارد کسری داشته باشد که با استقراض از بانک‌های مختلف در حال تأمین شدن است طبیعتاً در کوتاه مدت می‌توانند با استقراض منابع مالی مورد نیاز را تا حدودی تأمین کنند اما برای بلند مدت مشخص نیست که چه سیاستی قرار است در پیش گرفته شود.

این کارشناس اقتصادی افزود: البته این نکته بسیار حائز اهمیت است که هرچقدر این صندوق‌ها از نظام بانکی استقراض کنند، با توجه به اینکه نمی‌توانند بدهی خود را تصفیه کنند، بانک‌ها نیز اقدام به اضافه برداشت از بانک مرکزی می‌کنند و این به معنای چاپ پول، رشد پایه پولی و به دنبال آن رشد نقدینگی و تورم‌های ناشی از این اتفاق است.

ابوحمزه گفت: نکته بسیار مهم دیگر در خصوص لایحه دائمی شدن همسان سازی حقوق‌ها، این است که این سیاست یک ساله در این لایحه تبدیل به یک سیاست مداوم و دائمی می‌شود. این بدان معناست که دولت و حاکمیت برای یک هزینه کردی که قطعی و اجتناب ناپذیر خواهد بود، هیچ منبع مالی پایداری ندارند یعنی در سبد هزینه‌ها یک هزینه بسیار بزرگ اضافه کردیم ولی در سبد درآمد تدبیری برای آن نداریم و این به معنای کسری بودجه و بحرانی‌تر شدن وضعیت صندوق‌ها خواهد بود.

حمایت از بازنشستگان آن هم در واپسین روزهای عمر دولت دوازدهم!

اما اگر بخواهیم به لحاظ اقتصاد سیاسی نیز این طرح را بررسی کنیم، باید توجه داشت دولت دوازدهم در شرایطی لایحه دائمی شدن همسازن سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان را تقدیم مجلس کرد که در واپسین روزهای عمر خود قرار داشت؛ یعنی برای دولت بعد، هزینه‌های سرسام آوری را کلید زد که هیچ منابع مالی پایداری برای تأمین آن وجود ندارد. بدیهی است چنانچه دولت تدبیر و امید اراده جدی برای حمایت از معیشت بازنشستگان داشت، این اقدام را باید در شروع دولت دوازدهم کلید می‌زد که اجرای آن در دوره چهارساله اش به سرانجام برسد.

براین اساس ضروری است که فرایند پیشرفت این لایحه که هم اکنون در مجلس است، متوقف شود تا دولت جدید با در نظر گرفتن ملاحظات مطرح شده، نقاط منفی لایحه را اصلاح کند تا هم به نحو صحیح از بازنشستگان و افراد کم درآمد جامعه حمایت شود و هم آسیب جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد نشود. بخصوص اینکه فقدان منابع پایدار برای تأمین هزینه‌های این لایحه می‌تواند معیشت همین بازنشستگان را در ایام آتی به فشارهای تورمی به مراتب شدیدتری مواجه کند و موجب شود تمام آورده مالی این همسان سازی، با تورم‌های جدید از بین برود.

کد خبر 5264412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • روستای توآباد/ شامبولی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      67 2
      بازنشستگان هنوز هم برای تامین معیشت خود مشکل دارند . باید ساختار اقتصاد اصلاح شود تا به رفاه عمومی نزدیک شویم
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      111 5
      شماها شکمتون سیره حال بازنشسته و خانواده بدبختش رو نمیفهمید
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      67 3
      ما بازنشستگان تامین اجتماعی به دولت و مجلس و کارشناسان اعلام می کنیم دست در جیب صندوق تامین اجتماعی نکنید و بدهی خود را تسویه کنید نیازی به تامین مالی دولت نداریم سی سال است که یک سوم حقوق ما را به امید برقراری حقوقی آبرومندانه از ما و کارفرمایان کم شده است حال میخواهیم خود سازمان خود را مدیریت کنیم
    • ناشناس IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      85 6
      تورم موجود انکار ناپذیر است و برگشت ناپذیر. به نویسنده های این تحلیل از این جهت که به تنگدستی بیش از پیش بازنشستگان کمک میکنند و در نهایت آنهارا به گدائی در گوشه خیابان ها هدایت میکنند از صمیم قلب تبریک میگویم
    • بنده خدا IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      98 5
      کارشناس محترم این چون خودش بازنشسته نیست مشکلات این قشر محترم رو نمیدونه و فقط شعار میده
    • رضا IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      93 5
      قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه مشخص وبه تصویب مجلس نیز رسیده،وبیش از دویست نفر از نمایندگان مجلس قبل از خرداد ماه با جمع اوری امضا خواستار اجرایی شدن فوری ان شدند،چه شده که یک دفعه ورق برگشت این کارشناسان به اصتلاح اقتصادی دران موقع کجا بودند وچرا صذاشان در نمیامد چه شد که همه چیز عوض شده
    • رضا IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      94 6
      ضمنن خود این کارشناسان محترم لطف کنن فیش حقوقی خودرا روکرده وبا حقوق بازنشستگان مقایسه کنند بعدا اظهار نظر بفرماییند
    • محسن بهمنی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      53 5
      با عرض سلام به هیچ عنوان یکسان سازی صورت نگرفته است چون اگر قبلاً اختلاف حقوق حداقل بگیر با حداکثر بگیر دو برابر با سه برابر بود الان به پنج برابر رسیده شواهد این گفته موجود است پس اون هدفی رو دنبالش بودن کجا رفت چی شد ولی چه کنیم به کی اعتراض کنیم چون واقعا فشار روی حداقل بگیر بیشتر شده ممنون
    • میلاد IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      107 5
      آقای به ظاهرمحترم وکارشناس این حقوق های نجومی مسئولین تورم زا نیست فقط حقوق بازنشسته هاتورم زا هست کارشناسی امثال شماها مملکت را به فناداده
      • سعید IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
        24 1
        احسنت
      • 0036616941 IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
        28 1
        باسلام احسن به شما غیر از حقوقهای نجومی آقایان .عامل اصلی تورم دزدی و اختلاصهای انجام شده ودر حال انجام و انتقال اختلاصها به خارج ازکشور . پول شویی های بی حساب اینها تورم زا است این کارشناسان گوش به فرمان و بله قربان گو هستند و به نرخ روز کار میکنند
      • ناشناس IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
        7 1
        آخه ای شازده های ای کیو خودشون از همون صندوقی که به ما بدبخت بیچاره ها حقوق میدن،حقوق نجومی برمیدارن
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      83 0
      یعنی بازنشسته از گرسنگی بمیرد ولی حقوقش افزایش نداشته باشد ان موقع این تفکر درست است تورم نباشد دلار ۱۲۰۰ تومنی بیست برابر نشود بروید ریشه مشکلات اقتصاد کلان را در سو مدیریت و سخنرانیهای تورم زا و بی ثبات کننده کشور پیدا کنید بدبخت بازنشسته اگر صندکق بازنشستگی لیاقت اداره سرمایه را ندارد مقصر کیست
      • حسن IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
        3 1
        آقایان باصطلاح کارشناس پاسخ آری بسه انشاالله بازنشسته خواهید شد و به نکبتی افتخار بازنشستگی دچار خواهید شد حالا پاچه خواری کنید و حرف مفت بزنید
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      46 3
      هیئت امنا هیئت مدیره و مدیران تامین اجتماعی باید پاسخگوی ۸ سال عملکرد خود بویژه در خصوص گرفتاری که برای بازنشستگان ..دولت جدید و اساسا حاکمیت ایجاد نموده با شند چرا از سال ۹۲ که شعار همسان سازی می دادید اقدام نکردید.ضمنا باید ازحقوق و مزایای چند ده میلیونی آنان رونمایی شود..
    • هومن IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      21 52
      سلام، من شاغل یه شرکت خصولتی هستم. با اجرای طرح روحانی، عملا همکاران بازنشسته ی مت، دوبرابر من حقوق میگیرن.
      • ناشناس RO ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
        15 0
        درست نیست وقتی هم سابقه باکسی نیستی سمت مدرک شغل و محل خدمتت با بازنشسته ای که سی تا سی وپنج سال خدمت کرده مقایسه کنی منم بازنشسته میشناسم یک ودویست ماهی حقوق میگیره همین الان که میگن همسان سازی شده خدارو خوش میاد یه جا پونصدمیلیون پاداش براخودشون در نظر میگیرن یکی اینقدر پایین نون خالیش تامین نمیشه
      • اسمعیل صمدی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
        16 2
        واقعاً حرف مفت و بی پایه و اساسی هستش
      • بهروز FR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
        5 1
        افای محترم . شما خودتان را با کسی که سی سال کار کرده و سی سال در خدمت جامعه بوده مقایسه نکن. همکاران و هم رده های شما کسانی هستند که هم اندازه شما تخصص و سابقه کار و سابقه تحصیل دارند. شما هم وقتی سی سال کار کردی این مزایا رو میتونی بگیری..
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      63 1
      صندوق باز نشستگی پول داره . نمیخاد غصه بی پولی آنرا بخورید. وقتی پول ویلموتس را از این صندوق برداشتند بدونید این صندوق پول داره. برید گزارش از جاهاییکه پول بیت المال هدر میره تهیه کنید .
    • ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      51 3
      اولا لایحه فقط قانونی شدن موارد اجراه شده قبلی است که الان هم وجود دارد. ثانیا بودجه ان در لایحه بودجه کاملا امده. سوما حق بازنشسته هاست. چهارما تورم از بی ارزشی پول و دولتی بودن اقتصاده. پنجمامدیران ازحقوق خودکم کنن نه از حق بازنشسته فقیر.
    • عباس IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      44 2
      با سلام حقوق کارمندان در سال چند بار اضافه می شود تورم زا نیست خواهشا برید مشکلات تورمی کشور را در جای دیگری بررسی کنید
    • ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      40 1
      انتخابات تموم شدوعده هاو قولهافراموش شد. وبفکرحساب کتاب افتادین. جای دیگه هم دیده شده این کارشناسارو اوردین. از کجا این کارشناساروپیدامیکنین
    • علی IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      30 0
      خهمه چی گرونه با حقوق شش تومان نمیشه زندگی کرد عروس داریم داماد دلریم نوه داریم یا حقوقو زیاد کنید یا احناس رو ارزون کنید
    • ناصر IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      44 4
      همسان سازی فاجعه نیست افزایش قیمت دلار وگوشت و مرغ ومیوه و لبنیات شوینده ها فاجعه است راست میگید قیمت ها رابه سال قبل برگردانید وحقوقها را هم اضافه نکنید خجالت هم خوب چیزی است همه چیز گران شود ولی حقوقها نه
    • جلالی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      23 1
      دو راه کار جلوی پیش دولت است، اول اینکه ممنوعیت ویا محدودیت اشتغال مجدد بازنشستگان در دستگاه های غیر دولتی و شرکتها بطور کلی مرتفع گردد،دومین راه کارتامین بودجه هم سان سازی ،از کاهش سقف درآمد وزرا ومدیران دولتی وخصولتی،که با اجرای راه کار دوم بخش اصلی مشکلات بودجه مرتفع میگردد
    • علیرضا IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      27 1
      عدالت ایجاب میکند که اگر نیست برای هیچکس نباشد و اگر هست همه از آن بهره مند باشند . ظاهراً بازنشستگان جزء اقشار جامعه محسوب نمیشوند و افزایش درآمد آن ها برای جامعه تورم زاست . یعنی زندگی سخت و مشقت بار آنان به نفع اقتصاد جامعه هست و از بروز تورم جلوگیری میکند ! واقعاً خالق این افکار ظالمانه کیست ؟
    • بهروز IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      8 11
      روحانی ودولتش وزیر وزرای نالایقش بی سوادش پدر این مملکت رو دراوردن مردمو بیچاره بدبخت گداکردن
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      24 1
      برای نجومی بگیران تورم ایجادنمیشه ولی برای وظیفه زنان سرپرست خانواده وبازنشسته بدبخت تورم زا میشه یکم فکرقیامت باشدکه بایدجوابگوفقربچه های بی سرپرست باشی ما زنان وظیفه بگیر مستاجر حقوق چهار پنج تومن با تورم سنگین چه جوری زندگی کنیم جوری شدیم ماهی ی دونه مرغ نمیتونیم بخریم 13
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      26 3
      جای تاسف داره که کارشناسان اقتصادی تا قبل از همسان سازی حقوق بازنشستگان ولایحه دائمی شدن همسان سازی توجهی به آثار تورمی خیلی از طرحها،قوانین و کارهای انجام شده نداشتند حالا کاسه داغ تر از آش شدن.قیمت هیچ کالا ویا خدمتی رو یک روز نمیتونین ثابت نگه دارین بعد حرف از کنترل تورم واقتصاد پویا می زنید.
    • ناشناس IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      21 2
      مگه بازنشستگان مال این مملکت نیستن وقتی حقوق کارمن زیاد میشه، باید برای بازنشسته هم زیاد بشه گرانی وتورم برای همه وجود داره اگه بودجه ندارین میتونین قیمت اجناس رو برگردونین به سال 94 نیاز به زیاد کردن حقوق نیست، چندر غاز اضافه میکنین قیمتها ده برابر اضافه میشه این اضافات به هیچ دردی نمیخوره
    • KR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      15 2
      یک تیم کارشناسی اقتصادی از خارج استخدام کنید،، واقعا این چه نوع اقتصادی است که ایران دارد؟ چطور سوریه و عراق و افغانستان.. پولشان از ایران چند صد برابر ارزش دارد؟؟.
    • شهلا عظیمی هستم IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      17 1
      منه بازنشسته سر پرست خانواده با 700حقوق مستاجر هستم چکار میتونستم بکنم وضعتون خوب شکمتون سیر.... بازار و کنترل بکنید هی نگید بازنشسته
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      17 0
      خوب تورم رو کنترل کنید نه به حقوق شاغلین اضافه کنید نه بازنشسته ها به صورت هماهنگ
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      15 0
      مگر بازنشستگان کمتر از شاغلین هزینه ی زندگی دارند فکری به حال تورم افسار گسیخته کنید
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      22 1
      خدا خوش میات حقوق بازنشستها تورم میاره، خدا ازت میگذره حقوقی که شماها می گیرید تورم زا نیست بازنشستها از زحمات خودشون نون میخورن شماها چی از مردم می خورید فقط خدا سزاتون بده بحق این روزهای عزیز خدا
    • حسینی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      20 0
      آیا کارشناس محترم شما حقوق های 15 ، 20 وبالای 30 میلیون را تورم زا نمیداند، فقط حقوق زیر 5 و 10 میلیون بازنشستگان تورم زاست؟
    • بازنشسته IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      15 1
      سلام مگرافزایش حقوق شاغلین تورم زانیست فقط زورتون به بازنشسته هامیرسه. شما اصلا به فکر مردم نیستیداگرراست می گویید حقوق و مزایای خودتون راکم کنید
    • محمود IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      14 2
      اقایون ضد کارگر سرمایه دارای عمرعاص صفت پس بازنشسته از کجا بیاره یه وعده غذا هم نمیشه خورد باین حقوقا یکم از ریخت وپاشای خودتون کم کنید این 40 سال همسانسازی نبود اقتصاد مملکت درست بود؟ فاجعه نبود؟
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      14 0
      سلام و عرض ادب خدمت بازنشستگان عزیز ، من پیشنهادم اینه که چون به قول کارشناس فوق بازنشستگان به جرم به پایان رسیدن دوران کاریشون باید از گرسنگی بمیرن ، حقوق ما شاغلین و مسئولین و همه نهادها با بازنشستگان همسان شود چون همه ما انسانیم و باید منزلت همه در یک سطح حفظ بشه
      • یک دبیر بازنشسته IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
        3 1
        احسنت، گل گفتی.
    • کارمنددولت بازنشسته غیر همکار تامین اجتماعی IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      4 0
      سلام لطفا اطلاع رسانی شودحقوق بازنشستگان غیرهمکارتامین اجتماعی با۳۰سال خدمت هنوز مبلغ ۵میلیون تومان از حقوق بازنشستگان همکار تامین اجتماعی وصندوق کشوری ولشکری کمتراست؟!!!
    • بزرگمهر IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      14 1
      کمی شعور لازم است تابه شعور دیگران توهین نشود. یعنی حقوق همه مشکلی نداره، فقط همسان سازی بازنشستگان مشکل شماست؟
    • رضا IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      6 0
      بابا خودتان را کشتید یک عمر حق بیمه گرفتید نتوانستید مدیریت کنید . حالا در باز پس دادنش ماتم گرفتید کاری با مقدارتورم نداریم به مقدار معاش حقوق بدهید
    • بازنشسته بال شکسته IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      10 0
      سلام. چقددلسوزانه تحلیل کرده واقعااین بشر باکدام منطق این حرفارازده. آش نخورده ودهن سوخته میترسم به خاطرایجادتورم محاکمه بشیم
    • پورخیاط IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      8 0
      سلام، خبرگزاری محترم مهر، مشکلات فعلی کشور ، تورم موجود ،انصافا فقط به موضوع همسان سازی بر میگردد، نویسنده حداقل سواد اقتصادی ندارد ، این آقا برود مصاحبه های رئیس محترم کمیسیون بودجه مجلس را بخواند
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      6 1
      شندل غاز حقوق بازنشسته ها که می خواهد اضافه شود تورم زا است ولی حقوق مسولین سر به فلک می کشد تورم زا نیست ۱۰ بازنشسته اندازه یک مسول بالا حقوق نمی کیرد تورم زا نیست تا این بی عدالتی است کورنا هم هست خدا جای حق نشست بخورید از این پول حرام ماه هم خدایی داریم با نوه نتیجه
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      7 1
      فقط ی سوال برای بازنشستگان قابل هضم نیست برای حقوق های نجومی هیچ مشکلی نیست وتورمی ایجاد نمی شود اما به باز نشستگان که می رسد از زمین و زمان حرف و حدیث می بارد
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      2 0
      آقای قالی باف جلوی همسان سازی بازنشسته را نگیر ما نوه نتیجه داماد عروس داریم دائمی طرح همسان‌سازی این آقای حاج بابایی کجا است که دنبال این طرح بکیر
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      5 0
      گیر دادید به چندرغاز حقوق بازنشستگان و غترت لین المال در فواتد وپتروشیمی و حقوق های نجومی اساتید بیکار دانشگاه ها و ... نمی بینید از نظر این مثلا کارشناسان ، بازنشسته مثل درخت خشکیده است که نباید آب بخورد
    • ایرانی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      4 0
      جیب خالی. رانتی ها فرزندان مسیولان. نجومی بگیران وافایانی که زمینه ای در کشور بوجود آوردند که در آمد ها به تومان و هزینه ها به دلار باشد خالی کنند ه جیب کشور ند
    • ابراهیم IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      4 0
      بله از نظر این به اصطلاح کارشناس عدالت این است که اختلاف حقوق شاغلین با بازنشستگان مظلوم که گاهن ۵یا۶ برابر است اشکالی ندارد وبازنشستگان باید گدایی کنن
    • حبیب IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      کاش بابت این همه داستان عریض و طویل موضوع را کوتاه بیان و روشن میگفتید که دوستان متوجه میشدند ولی این همه مشگلات که بازنشستگان دارنند به دلیل سیاست غلط و دزدان در این نظام هست که چوب ان را بازنشستگان خوردنند در آخر میشود گفت نظام عدالت پور را باید نظام دزد پور دروغگو پرور نامید
    • علی IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      6 0
      حقوق هاي نجومی تورم زا نیست. ن. حقوق نمايندگان تورم ندارد رسید به بازنشسته به ذم شما فاجعه است. بودجه ازپول نفت وفراوردهای ان است نه صندوق ه به خداوند پناه میبریم ازدست این شبه کارشناسان.!
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      6 0
      نگارنده نفرموده که تقصیر کیست این تورم سرسام آور و تکلیف زندگی بازنشسته چه می شود در صورت عدم افزایش حقوق؟
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      6 0
      لیست حقوق خودرا با حقوق ریاست جمهور های باز نشسته درطول این چهل سال آقای کار شناس نشان دهید ممنون میشیم .
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 0
      😂فقط میشه خندید یه دفعه بگو هیچ حقوقی افزایش پیدا نکنه تا تورم هم بالا نره اینطوری اقلا میگن ظلم بالسویه عدل هست حداقل به اون عمل کردی اما این نظر حکیمانه برخاسته از اطلاعات ناب اقصادی خیلی خنده داره ؟؟😁
    • مجید IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      7 0
      شما شکر اصافی نخور. الان همه بازنشسته ها مشکل دارن و فقط محدود به یک عده خاص نیست.
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 0
      من یک بازنشسته هستم آقای ابوحمزه وکامل همه نظر شما هستم ولی وقتکه روز به تمام اجناس از گرفت تا مسکن پوشاک غیره وغیره هر روز قیمتش بالا میرد واز طرف دیگر هم اشخاص های هستند حقوقهایی نجومی را دریافت می‌کند باید اول دولت جلو تورم وحقوقهای نجومی را می گرفت باد دم از افزایش حقوقهایی بازنشستگان میزد وتامی
    • فهیمه طالبلو IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 0
      حقوق نجومی نمایندگان مجلس در حال چرت زدن خاصیت افزایش تورم دارد . مردم با حقوق ناچیز باید که کفاف پانزده روز را هم نمی دهد
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      7 0
      بهتر است روک و رو راست با این قشر زحمت کش باشید و بگویید اینکاره نیستید فقط بفکر نجومی بگیر ها هستید چرا از اقتصاد دان ها استفاده نمیکنید با این همه منت که سر بازنشتکان میگذارید هنوز نتوانسته اید سفره آنها را رنگ و لعابی بدهید هر روز از دیروزمان بد تر است .چرا دستتان را از کیسه این قشر بیرون نمیکشید
    • شهرام IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      12 1
      باسلام حال که قدرت یکپارچه دراختیارآقایان قرارگرفته زدندزیرمیز؟ اصول گرایان سیرچه خبرازشکم گشنه مابازنشستگان دارند؟
    • محمود IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      13 0
      کدوم ننایج فاجعه بار؟ شما مستمری بگیرا نو احمق فرض کردید؟ همه ملت میدونن دولت ها تامین اجتماعی رو غارت کردن بار مالی که دولت تحمیل سازمان میکنه کمر بازنشسته روشکسته هرجا هم کم اورده فکرده مال باباشه دست توجیب سازمان کرده بدهی. دولت پرداخت شه ما خودمون بلدیم سازمانو اداره کنیم و بازنشسته ها کیف کنن
    • بازنشسته US ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      10 1
      حقوق کارمندان دولت ,مدیران،نمایندگان مجلس و.......تورم زاست.عدم مدیریت صحیح.دشمن تراشی برای جمهوری اسلامی وغیره تورم زاست
    • ایزدی IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      15 0
      به نظر میاد شما کاسه از اش داغترید حقوق نمایندگان و شما تورم زاست بازنشسته ها همگی زیر خط فقرن خجالت خوب چیزیه
    • حسین IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      14 0
      کارشناس محترم شما اگر کارشناس بودی راهکار برای اجرایی شدن این طرح میدادی نه اینکه فقط عیب و ایراد بگیرید و تو دل بازنشسته و مسولین را خالی کنید.
    • الف IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      14 0
      تا دیروز طرفدار بازنشسته بودید امروز رنگ عوض کردید شما بیخود می کنید نظریه پردازی می کنید بازنشسته ایکه با دوبرابر حداقل حقوق بازنشسته شده و بر آن مبنا بیمه پرداخت نموده امروز جرا باید کمتر دریافت نماید اگر حقوق بازنشسته بر همان روال افزایش کند ایراد دارد آ
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      6 0
      خدایا تمام این افراد کارشناس را که تمام تلاش خود را میکنند تا مبادا بازنشسته ای کمی احساس کند که مشکلات مالی اش کمتر شده را به خودت میسپاریم با ایشان چنان کن که با دشمنان امام حسین(ع) نمودی. آمین یا رب العالمین
    • حسین حبشی IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      6 0
      اقای محترم کارشناس گرامی ودلسوز مردم و بیت المال خداوکیلی توی این شرایط خودت میتونی با حقوق ۲۵۰۰۰۰۰تومانی زندگی کنی تورا به امام حسبن اگه اعتقاد داری راستش بگو در ثانی چرا افزایش حقوقهای دیگر تورم زا نیست فقط حقوق بازنشسته تورم زا هست یا تصور میفرمایی که بازنشسته بلانسبت......1
    • حمیدرضا IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 0
      بازنشستگان نورچشم هستندواحترام بگذاریدنگذاریدجلوی نوه ونتیجه خارشوندمتاسفانه بازنشسته ای ۴۰ملیون حقوق گرفته وبازنشسته ای۲ملیون فرق طبقاتی که کی قراراست حل شودبه قشربازنشسته ارزش قایل شدفکراساسی کنیدحیف است مسلمانیم قدرقشربازنشسته رابدانید
    • امین IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      4 1
      جناب به اصطلاح کارشناس میشه بگی توکی هستی وپیشنهادت واسه این قشر آرزوبه دل ورآمده شده مفلوک چیه چرا فقط نقل میزنی
    • علی IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      7 0
      اقای کارشناس احمق چراوقتی همه چیز ازسال گذشته چندبرابر شده صدایتان درنمی امدویاحقوق نمایندگان بی شرف که دویست میلیون وتازه ماشین شاسی بلند هم می خواهندصداتون درنمیادوحقوق انهابارمالی برای دولت نداره وتورم زانمیشه ولی افزایش چندرغازحقوق بازنشستگان تورم زامی شودوداددرمی ایددولت عرضه داشته باشه جلوتورم
    • بدبخت بازنشسته IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      5 0
      قیمت خودرو و قیمت مسکن تورم زا نیست یک شب گرسنه خوابیدی نمایند بی کفایت هر موقع یک شب گرسنه خوابیدی خواهی فهمید ما چه می کشیم به امید روزی هستیم که شبی را گرسنه خودت و خانوادت سر به بالین بزاری یاعلی
    • اکبر حسینی AE ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 0
      الان فقط همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تورم ساز هست و دریافت حقوقها ی نجومی بقیه ارگانها هیچ تورمی ایجاد نمی‌کند. خجالت بکشید. دیگر با چهار و پنج میلیون تومان یک هفته هم نمیشود زندگی کرد تازه اگر اجاره ندهیم. بجای تلاش برای افزایش حقوق ها به اندازه تورم مانند همه کشورها .
    • محسن IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 0
      این همه حق ببمه از مردم میگیرن وکلی شرکت متعلق به تامین اجتماعی با پول مردم سود این شرکتها و،،،،،کجا میره
    • پرویز IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      6 0
      قطعا این کارشناس غیرکارشناس پست مدیریت برنامه و بودجه را می گیرد حتما مدرکش هم از اون پولی هاست که زحمت امتحانش رو هم آموزش به اصطلاح دانشگاه کشیده است والا آدم با کمترین سواد ابتدایی هم چنین وراجی نمی کند
    • محمدعلی IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      واقعآ جای بسی تآسفه که درصد های نخبگی بالای نهاد ها وسازمان ها نه تورمی است ونه باعث نگرانی عده ای مغرض واز خدا بی خبر میشود
    • معلم بازنشسته IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      4 0
      با سلام.چرا دولت ونمایندگان مجلس مخالفت می کنند مگه از پول ما کارمندان بدبخت ۳۰ سال بازنشستگی کم نکرده اند اگه این پول ما را هر کجای دیگر سرمایه گذاری کرده بودیم .حداقل سه برابر این حقوق دریافتی داشتیم.این چه وضعی هست که نمایندگان ودولت سر ما منت می گذارند.چرا حقوقهای نجومی خودشان تورم ایجاد نمیکند
    • جعفر IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 0
      جناب اقای ابوحمزه شما یا درجریان نیستی یا خودت و به خواب زدی خیلی زرنگی اول مطالبات تامین اجتمایی واز دولت طلب کن اگر دولتها پول تامین اجتمایی وبه غارت نبرده بودند الان اون سرمایه عظیم دربنگاهای سود اور سرمایه گذاری میشد سودش عاید این بازنشسته های مظلوم میشد وامرور وضع بازنشستگان این نبود.
    • جعفر IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      6 0
      شما برو جلوی ربخت وپاشهای نمایندگان مجلس وبگیر واقعآ حیف ازاون امکاناتی که به شما دادن حقوق مفت اربیت المال.خونه مفت ازبیت المال دنا پلاست ازبیت المال.اونوقت برای یک مشت ادم با آبرو که جونشون وبرای جنگیدن دربرابر دشمن وآبادانی این مملکت فدا کردن شما نسخه بپیجی.
    • بازنشسته IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      خدا نماینده مجلس نادرانی رولعنت کنه خدا ازش نگذره هرچه بلا هست توی سر خودشو خانواده اش این نزدیکه تصادف کرده رفته جانبازی گرفته آقای قالیباف بودجه مجلس از پارسال تا امسال دوبرابر شده تورم ایجاد نشد حقوق شما سه برابر شده تورم نشد هر چه تند رو بوده رفته توی مجلس خدایا میشه ورق برگرده ما. انتقام بگیر
    • بازنشسته IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 1
      لطفا یه کم ازریخت وپاش های مسئولین رده بالا کم کنید مشکل ومنابع مالی طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان مرتفع میشود خداوند سنگ اندازها رانابود فرماید
    • دور اندیش IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      بازم در حق بازنشستگان ظلم کنید شما اقتصاد دان ها مبگوید همسان سازی باعث تورم میشود لطف کنید بدهی که دولت به صندوقها دارد پرداخت بکند نیاز به منبع جدید نیست خوب همه اقتصاد دان کلان منتها در مقابل افزایش حقوق لازنشستگان روحانی بدون پیش بینی اقدام کرده شما بدای درآمد صندوق در اقتصاد سدمایه گذاری کنید ش
    • مجتبی IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 0
      ۱۸ ساله از کار افتاده شدم با ادعای همسان سازی تازه حقوقم شده۳٫۵۰۰ ماهانه فقط یک بسته کیسه کلوستومی میگیرم که قیمتش ۱٫۵۰۰ هزار تومنه ۲ تا بچه بزرگ دارم نه هیچوقت وامی دادن بهمون نه کوفت و زهر ماری چند سال دیگه دخترم باید عروسی کنه چی براش گذاشتم کنار؟ چی دارم که براش بذارم‌کنار
    • بهزاد IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      ماشااله دولت از پول دارو و سرم و اقلام دیگه به قیمتهای نجومی مشکلی برای تامین نداره /تا به حال حقوقهای چند صد میلیونی و نجومی و این همه اختلاس که خدشه ای به اقتصاد وارد نکرده /این همه ایران مال و رویال مال .......نگران تورم توسط چندرغاز حقوق بازنشستگان نباشند (افتضاح دانان)بازنشستگان زیر خط فقر اند.
    • بازنشسته کشوری IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 0
      اولا حالا که اینگونه شد چرا حقوق شاغلین را هرروز به بهانه لایحه های مختلف افزایش میدهید ولی وقتی به بازنشستگان میرسه کم میارین ،،دوم اینکه اگرراست میگین ازافزایش حقوق شاغلین خودداری کنید کوبازنشستگان را افزایش تا باهم متناسب بشوند ،‌نه اینکه برای استاد دانشگاه 17میلیون اما برای همکارش که بازنشسته7م
    • ایرانی IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      2 0
      آقای محترم کارشناسیت بدردهموناییکه یادت دادن میخوره اون نودهزارمیلیاردیکه دولت دست کردتوجیب مابرداشت رواگربرگردونید به صندوق ماشمانگران این چیزا نباش حقوق شماهانجومی بالا میره تورم زانیست ؟؟؟ جمع کنید این چیزا دیگه کارسازنیست مردم گرسنه هستن متوجه هستین؟؟؟؟ ای بابا
    • IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 0
      مشکل تورم و گرانی حل نشود. بازنشستگان همچنان زیر خط فقر و شرمنده خانواده‌ های خود هستند . و متاسفانه از حداقل زندگی بی بهره هستند .
    • حسن IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      5 0
      سالهاست که زندگی شما بر روی استخوان های ما بنا شده است سالهاست که با وعده و عید و بج بج ما را نگه داشتید هنوز هم تو این وضعیت می خواهید ما را قربانی کنید.خدا را هم ببینید.
    • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 0
      نفرین
    • IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      5 0
      واقعا متاسم برای این کارشناسان انقلابی ومجلس به ظاهر انقلابی ودولت به به شعار وظاهر مردمی که این چنین به این بازنشستگان مظلوم ظلم می کنند خداوند حق ما را ازاین ظالمین بگیرد
    • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 1
      چرا دولت نمی تواند بین حقوق و خرید کالا توازن ایجاد کند.فقط مگر پول همسانسازی بیمه شدگان است که تورم ایجاد می کند .دولت ابتدا باید مراقب دریافتی های خود باشد تاهرز میلیاردی وسهم خواهی استان قدس رضوی و دیگر نهادها نرود وشکاف درجامعه ایجاد نشود.ودیگری مهار تورم طوریکه ارز وارداتی فقط جهت کنترل قیمت
    • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 1
      چرا دولت نمی تواند بین حقوق و خرید کالا توازن ایجاد کند.فقط مگر پول همسانسازی بیمه شدگان است که تورم ایجاد می کند .دولت ابتدا باید مراقب دریافتی های خود باشد تاهرز میلیاردی وسهم خواهی استان قدس رضوی و دیگر نهادها نرود وشکاف درجامعه ایجاد نشود.ودیگری مهار تورم طوریکه ارز وارداتی فقط جهت کنترل قیمت
    • عباس IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      6 0
      مسخره ترین و چاپلوسی ترین و پاچه خواری ترین نظریه ممکن!!!!
    • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      6 0
      برو به فکر جلوگیری از رانت خواری باش ، سر پیازی یا ته پیازی که این طوری داری میسوزی
    • عباس IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      4 0
      تحلیل شما مسخره ترین و بی اساس ترین تحلیل ممکن هست چطور حقوقهای نجومی عده ای تورم زا نیست ولی افزایش حقوق بازنشستگان که سالها کمتر از تورم و کمترین حقوق را میگیرن تورم زا شد؟!!!!
      • حمید IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
        4 0
        میگن سیر از گشنه خبر نداره و سواره از پیاده! بخدا چشم بهم بزنید شما جوانهای نویسنده امروز به سن بازنشستگی می‌رسید پس چیزی ننویسید که بعدا پشیمان شوید. در ضمن حقوق بازنشستگی صدقه نیست که زور به بعضی جای خیلی‌ها میاد. قلکی بود بنام حق بیمه که در آینده از آن استفاده شود. والسلام
    • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 0
      خب بجای بالابردن حقوق بازنشسته که تورم زاست .حقوق مدیران چندحقوقه یکی شودوبجای پنجاه برابری حقوق مدیران بابازنشسته ها.حقوقشان پنج الی ده برابربازنشسته باشد.تاتورم کمی پایین بیاید.مدیران کم سوادعقیده دارندکه اگرحقوف بازنشسه بالارودویاحقوق خودشان کم بالارود تورم دارد.مدیران مدیربدنیاامده ومدیرمرده کم
    • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 0
      مدیران مافقط خودشان وخانواده انهامهم هستند.بقیه که مدیرنیستندوبازنشیته شدن اضلا حق زندگی ندارند.تمام اموال ایران مال انهاست بین خودشان وخانودشان تقسیم می کنند.ارث باباشان را.انشالله امام زمان همه انها راازوسط نصف خواهدکرد.بخاطرچاپیدن اموال بیت المال.
    • محمد IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      شماکه مخالف همسان سازی هستید،اشکال نداره،جلو تورم رابگیر،بعدمشکلی نیست ،حتی به حقوق هارا سیر نزولی بده..نفست ازجای گرم درمیاد.. بازنشستگان کمرشان زیر بار هزینه های زندگی خم شده،پدرشان درآمده
    • محمد IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      2 0
      آقای ابو حمزه انشاالله که فقر و فلاکت متل ما بازنشستگان دامن تو وزن وبچه ات را بگیرد خداکند توهم مثل ما بازنشستگان خجالت زده خانواده ات بشوی. کاش این توبره بخور بخور دولت به سرت بیاید
    • مراد علمی IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      بدون تعارف یکی افرادی که از خبرنگاران می‌ترسند ویا تهدیدشان میکنند چیزی علیه آنان تیتر نکنند :::ودیگر افرادی که با اعصاب باز نشسته ها بازی می کنند دقیقا فرمان براندازی حکومت را از طریق رمز آمریکا و اسراییل دارند زیر کاهی کلید میزنند !!!؟؟؟؟؟؟!!!! باید تحت نظر باشند ؛؛؛خیلی ها را اعتماد ازشون
    • علیرضا IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      هرچه توان دارید برای چندرغاز افزایش حقوق بازنشستگان بکوشید تا راهی باز شود برای دزدیها و کمک به این و آن گروه خارج از کشور.
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      یکم از شکم مفسدها و نجومی بگیراتون بزنید منابع سرشاری براتون ایجاد میشه بلدم بلدمتون این بود؟؟؟؟؟
    • سحر IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      2 0
      این تحلیل گران با حقوق های نجومی خجالت نمیکشن .........واقعا حیا هم چیز خوبیه،حقوق مدیران مفت خور ۲۰دقیقه کار مفیدتون رو بیارید زیر ۵۰میلیون کسری بودجه بازنشستگان تامین میشه
    • ناشناس IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 0
      تو را به خدا برو تور کارشناسی خود را جای دیگری پهن کن
    • سید IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 0
      زندگی بازنشستگان شد فاجعه متاسفم برا همتون
    • علی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      داستانی نوشته شده. من بازنشسته نیستم. تورم ما وخلق پول تورم زا ایران اصلا ربطی به میزان حقوق و.... ندارد. بلکه خالق واقعی تورم را پیدا کرد. این فقط توجیه است برداشته شده از کشورهای غربی است.
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      ه نعل میزنی یکی به میخ. در ضمن حقوقی که به بازنشسته میدن در واقع پول خودشه که توی سی سال کار چند برابرش رو از حقوق او به اسم صندوق بازنشستگی کسر کرده اند. اما مشکل اینجاست که آن پول ها رو حضرات خورده اند حالا میگن منابع مالی نداریم ولی برای خودمون حقوق پنجاه میلیونی تعیین میک
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      2 0
      فاجعه برای مردم وجود کارشناسانی مثل شماست.
    • احمد IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      چطور حقوق نجومی نمایندگان مجلس، وزرا، رئیس جمهور، مسولین، آقا زادها تورم زا نیست ولی حقوق قشر بازنشسته که سی سال زحمت کشیده اند تورم زا است. خجالت بکشید. امیدوارم به سرنوشت اشرف غنی گرفتار شوید
    • ناشناس RO ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      حقوق های نجومی ،پاداش های پونصد میلیونی اینارو بیارن پایین تر حقوق دو میلیونی بازنشسته رو بکنن ده تومن الان با ده تومن همه فقیرن چطور روا دارین با دوتومن زنده بمونه بازنشسته چرا بذل وبخشش ها و حقوق های من دراوردی بین خودشون رو نمیگید باعث توروم هست زورتون به کسایی میرسه که عمرشون رو گذاشتن پای خدمت
    • اسماعیل مهدی رودی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      بهترین حالت ممکن قراردقراردادن حقوق بازنشسته درلیست حقوق مخالفان طرح است تا درک و فهم صحیح از معیشت این قشر ضعیف جامعه قراربگیرند اگه راست میگوئیدوصداقت درگفتارتان داریدنگاهی به حقوق های خودتان و امتیازات گوناگون بیندازید حتما خجالت میکشید اگه وجدانی باقی باشه از هزینه های زائد بزنید به داد مردم بر
    • اسماعیل مهدی رودی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      بهترین حالت ممکن قراردقراردادن حقوق بازنشسته درلیست حقوق مخالفان طرح است تا درک و فهم صحیح از معیشت این قشر ضعیف جامعه قراربگیرند اگه راست میگوئیدوصداقت درگفتارتان داریدنگاهی به حقوق های خودتان و امتیازات گوناگون بیندازید حتما خجالت میکشید اگه وجدانی باقی باشه از هزینه های زائد بزنید به داد مردم بر
    • احسان IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 2
      باید کلیه بازنشستگان جهت اعتراض به درب مجلس بروند
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 1
      واقعا متاسفم برای نویسنده این متن و مقاله؟ تحلیلهای برخواسته از شکم سیری ایشان!
    • منصور جوادزاده IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      خدمت کارشناس محترم سلام فقط اگر حقوق بازنشستگان مبلغی افزایش یافته ایجاد تورم میکند این بازنشسته زمانی کارمند بوده چه فرقی باان کارمند داره که بازنشسته شده باید یک سوم دریافتی کارمند رادریافت دولت هرجوری که حقوق کارمند را تامین وپرداخت میکنه باید بازنشسته هم تامین ودرضمن شما کارشناسها مملکت رابه این
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      کاملا نظر تون اشتباهه 'در خصوص تورم زا بودن همسان سازی'''حرف بی مورد تورم زاست''لطفا ساکت باش
    • مهدی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      لعنت به روحانی و کابینه اش انشاله درد بشه به جونشون ا
    • رضا IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      هروقت به بازنشسته ها می رسید دم از تورم می زنید.اگه راست می گید اختلاف شدید حقوق ودستمزد روحل کنید.۹۰درصد در امدهای کشور دست ۳۰۰نفره که ۵۰نفرشون مالیات نمی دن اینا رو جلوش روبگیرید حقوق های نجومی رو اصلاح کنید.
    • حسین IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      آنهایی که مخالف همسان سازی حقوق بازنشسته ها هستند بی شرف وحرام خوار هستند.
    • مینایی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      کلیپ افزایش قیمت ماست را دیدید حتما بخاطر حقوق افزایش نیافته و همیان نشده بازنشستگان است؟ مشکل اقتصاد کور رانت، دلالی و بی کفایتی است نه حقوق بگیران که همیشه افزایش حقوقشان از تورم عقبتر بوده و همیشه قبل دریافت حقوق مالیات هم می‌دهند
    • مینایی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      کلیپ افزایش قیمت ماست را دیدید حتما بخاطر حقوق افزایش نیافته و همیان نشده بازنشستگان است؟ مشکل اقتصاد کور رانت، دلالی و بی کفایتی است نه حقوق بگیران که همیشه افزایش حقوقشان از تورم عقبتر بوده و همیشه قبل دریافت حقوق مالیات هم می‌دهند
    • ابراهیم TR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      ببخشید پول نفت و گاز و معادن ما کجا رفته تو این چند سال که اینقدر شما اخبار منفی میگید
    • محمد IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      فقط کافی دولت بدهی به تامین اجتمایی را پرداخت کند البته به روز بازنشسته بودجه اضافی از دولت نمی خواهد
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      چطور این حق مسلم بازنشسته و رایج در کشورهای دیگر را کارشناس وطنی از درکش عاجز است و حتی خجالت هم نمی کشند بدیهی ترین حق بازنشسته را نشناسند و اعتراض و نظر بدهند باید ثبت جهانی کرد از نظر بالاترین جهالت و بالاترین پررویی در اظهار جهالت.
    • علی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      شکم سیرازشکم گرسنه خبرنداره یک نفر باحقوق 572میلیون تومان دقیقا یک نفری به اندازه 100تا بازنشسته حقوق دریافت می کنه لطفا به اینا رسیدگی کنید .
    • ایوب IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      مگربااین همسان سازی چقدرافزایش داشته که هی روسرشون می زنید .دولت اضافه کاری های ۱۰۰ ساعته رایگان به کارمندانش نده با پول اون دوبار میشه همسان سازی کرد.۱۰۰ ساعت اضافه کاری کارمندان ازدرآمد ماهانه یک کارگر بیشتراست .حالا نشستند دنبال منابع می‌گردند.ازاین ریخت وپاشها خیلی درکارکنان دولت وجود داره .
    • آذین IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      متاسفم برای تویسندگان این متن شکم سیر و نظریه پردازی
    • اسماعیلفکر AE ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      فکر اساسی اینا فقط زور گفتن به قشر بازنشسته است وگرنه هیچ فکر اقتصادی ندارند قیم مردم هستند بدون عمل اگر فکری بود اینطور نمی شد حالا یکی دوسال از دولت گذشته میگن بعد خدا کریمه
    • KR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      کارشناس لطفا بعد از بازنشستگی اظهار نظر کن در حال حاضر نیازی به تو نداریم اصلا مگر چند بازنشسته در کشور هستند که شما از حقوق کمترین آنها شکایت دارید
    • نوری IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      این جماعت نجومی بگیر که حقوق و مزایای آنها معادل و یا بیشتر از بازنشستگان نجیب و محترم است چقدر در مورد افزایش حقوق پایه باز نشستگان عزیز قلم فرسایی میکنند. مومن، تورم و رکود موجود مملکت آخه حاصل افزایش حقوق جماعت بازنشسته است؟ قدیم ها می گفتند وجدان هم چیز خوبی است.
    • اسمعیل صمدی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      اگر همین افزایش متناسب سازی انجام نمیشد، با توجه به تورم کمر شکن و سنگین، بسیاری از بازنشسته‌ها الان توی بهشت زهرا آرمیده بودن. باز خدا پدر روحانی و دولتش را بیامرزه که در عمل یه کاری برای بازنشسته‌ها کردن و مثل شماها فقط حرف نزدن.
    • DE ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      یه کم بزرگواران کمتر دزدی کنند همه چیز مرتب میشه.
    • کارمند IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      اگه این چرندیات نظر کارشناسی حساب میشه که مملکتو باید زودتر از اینها آب میبرد! چه تحلیلهای احمقانه‌ای!!
    • ع ح IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      نگارنده مثلا محترم چطور افزایش ۳ برابری حقوق نماینگان مجلس تورم زا نیست اما افزایش ناچیز بازنشستگان تورم زاست اگر سواد این را ندارید که آسیب شناسی اقتصادی کنید پاتون را در کفش ضعیف ترین قشر جامعه نکنید ضمن اینکه این حقوق از مال پدر شما پرداخت نمیشه این پول از ۳۰ سال کارکرد بازنشسته بتدریج کم شده .
    • رحمن IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      همسان سازی امری است اجتناب نا پذیر که البته شجاعت مدیران را میطلبد که استارت را بزنند و سال اول با آمادگی مالی اینکار پشتیبانی شود ولی برای سالهای بعد در یک پکج کلی مورد حمایت کلی کارکنان دولت قرار خواهد گرفت
    • US ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      اینا دارن به معیشت مردم میرسن میگن باز نشستگان ی حقوقی میگیرن اگر قانون اجرا شود چیزی برایمان نمی ماند نتیجه بقول اینا فاجعه بار خواهد بود چرا فقط دلیلش رو خودشان میدانند اگر اقتصاد بر پایه صحیح استوار باسد اقتصاد بازارو دلالی وسفته بازی وهزاران بازی دیگر نباشد اوضاع این نمیشود که هست
    • ح IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      4 0
      چطور این نماینگان در دولت روحانی با امضا طوماری خواستار اجرای این مصوبه شدن حالا یادشون افتاده این لایحه تورم زاست دیگه انتخابات تموم شد ونیازی به تبلیغات و..... ندارن پس معلومه تصمیمات اقتضایی است نه منطقی
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      2 0
      مصداق عالی لعنت بر دهانی که بی موقع باز شود این نویسنده است که تصمیمات کلان اقتصادی غلط که باعث تورم میشود را نمی‌داند فرار مالیاتی طبقات متمول را نمی‌بیند غولهای رانت را نیمیشناسد
    • محمد IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      2 0
      یک نظریه وجود دارد.شما میتوانید.چهل میلیون ایرانی را ببرید بریزید توی دریا ونابود کنید .ان وقت مشگل حل میشود.این به مراتب بهتر از این است .که با شکم گرسنه بمیرن.نفهم یهکم بفهم7 .
    • احمد IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 0
      تورم مربوط به دزدی بالا دستی هاست نه بازنشسته ای که ۳۰سال کارکرده وکسور بازنشستگی داده اقتصاد دانها اگر جرات دارن ازاختلاس ها بگن نه بازنشسته ی بدبخت
    • ایرانی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 1
      لطفا یک نگاه به فیش حقوق خودت بکن بعد ا ابرازدلسوزی کن
    • صادق علی محمدی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      2 0
      اشتباه از رسانه هاست که فقط حقوق بازنشسته ها که زیاد میشه اینقدر بزرگ نمایی میکنند،
    • US ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 1
      چرت و پرت ننویسید .بیمه مثل بانک هست .در بانک شما پولتو میگذاری و سودشو میگیری .کسی که یک عمر سقف بیمه را پرداخته باید الانم سقف دریافتی رو بگیره .و تا حالا حقشو امثال شما میخوردن .
    • داود LV ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      هیچ تورمی ندارد،حقوق نجومی بگیران که هرکدام به اندازه سیصد بازنشسته میگیرند تورم را است نه دو میلیون حقوق بازنشسته بدبخت
    • ناشناس CA ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      بله حقوق های نجومی شما و اطرافیانتان و خیلی از مزایای دیگر که می گیرد باعث کمبود و به وجود آمدن تورم میشه. بله سومدیریت شماست که باعث به وجود آمدن تورم میشه.
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      اگر دولت توسط بانک ها نقدینه گی تزریق شده را با سوده مناسب شناور جذب وبه بازار سرمایه گذاری تولید صادرات محور هدایت کنند این تحدید برای همه می شود فرصت
    • AE ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      حالا که هم نگران بازنشسته ها هستید هم دولت، از فقیر که نمیشه گرفت پس برید سراغ حقوق بگیرای نجومی بگیر از اونا کم کنید اگه دلسوز هستید نه اینکه مقدمه کسر از حقوق بازنشسته رو فراهم کنید با این دست مفاله ها ۱۳
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      فقط کافیه جلوی یک اختلاس گرفته شود
    • AE ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      پدر من معاون یک اداره بود سال ۸۰ بازنشسته شد بایک میلیون الان بعد از ۲۰ سال با این همه به قول خودشون همسان سازی شده ۷ میلیون . بنظرتون ی معاون اداره الان چقدر میگیره حداقل ۱۵ تا میگیره این همسان سازی هست؟ که فکر میکنید زیاد هم هست بنظرتون ۷ میلیون برای ی بازنشسته تحصیلکرده با چندین بچه ونوه و بسه
    • لهراسب IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      دولت همسو با شما شروع به کار کرد اخبار مالی شما هم تغییرجهت داد دولت همسو خبرگزاری هم سو
    • لبافی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      واقعا جای تعجب از برخی اظهار نظر ها همسان ساز در نظام های حقوق و دستمزد یک اصل است، اگر منابع پایدار ندارید، شاغلین را کمتر افزایش بدهید که در هم سان سازی با کمبود منابع مواجه نشوید، برای اولین بار بود که سقف و کف حقوق از 7 برابر به 22 برابر قانونی افزیش پیدا کرد، کسری و تبعیض و نابرابری اینجاست نه
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      چه همسان سازی آینه کاری برای مردم نمیکنن گفتن متفاوت فروردین چقدر ریختن پنجاه هزارتومان خدایی چه جوری باید زندگی بکنیم تکلیف چه باید بشه دارن ما را زنده زنده آتش میزنن یه طرف کرونا یه طرف تورم وبی پولی خدایا خودت بداد مابرس از اینها آبی گرم نمیشه
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      خدا لعنت کنه دولت تدبیر و امید رو. حالا هم دلشون برای مردم نسوخته بود. چون وزرا همه یه مشت پیر و پاتال بودند. افزایش حقوق بازنشستگان رو در اصل برای خودشون انجام دادند.
    • علیرضا منصورفر IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      باز هم صد رحمت به دولت روحانی که باقیات صالحاتی به یادگار گذاشت خط فقر می دونی کجاست مهر؟
    • معلم بازنشسته RO ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      چرا همون پارسال به دولت تذکر ندادین گذاشتین کاراز کار بگذره بگید ناکارآمد بودن در ضمن از دزدی هاشون کم کنن درست میشه سوما سی سال پول ما رو ذخیره کردین که الان ما بتونیم درست و آبرومند زندگی کنیم حالا پول خودمون رو با بدبختی پس می‌دهید
    • اسماعیل نوغانچی صالح IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      شما این طرح همسان سازی را اجرا کنید ضرر ش برای کارگر بعد دولت به تامین اجتماعی که از ول کارگر است بدهکار است لطفا پول تامین اجتماعی بدهید این میشود تامین اعتبار وقتی شما نماینده بالای بیست میلیون میگیری حق داری ۶ تا ۷ میلیون برای کارگر زیاده وقتی در ده هیت مدیره و جلسات و پاداش‌ها شامل حال شما نماین
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      از جای دیگه شروع کنید فقط افزایش حقوق بازنشستگان باعث تورم میشه؟ بالاخره شما ها هم یک روز بازنشسته خواهید شد
    • کارشناس ارشد مالی اقتصادی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      نتیجه این طرحهای پوپولیستی سقوط ارزش پول ملی و بی اثر شدن این افزایشها میشه یعنی پول این افزایشها در نهایت از جیب بقیه مردم پرداخت میشه. دولت روحانی از بی کفایتی زد رو دست احمدی نژاد
    • عدالت IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      وقتی دولت دوازدهم ازبی کفایتی وزیرومدیرانش،نتوانست جلوی تورم و نقدینگی رابگیرد،قشربازنشسته باید چوبش را بخورد،ضمن اینکه افزایش حقوقی آقایان مجلسی از۷۶۵میلیاردبه ۹۹۱میلیاردتورم ندارد،اما برای بازنشستگان تورم وبارمالی دارد.
    • ع ا IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      حقوق های نجومی باعث تورم نمی شه ما باز نشسته هارو بریزین تو دریا
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      این کارشناس چرت گفته اولا در این دوسال گذشته ارزش پول به یک دهم ارزش قبلی خود رسیده ماست ۱۸هزارتومنی شده ۵۰ هزار تومان . اصلا انگار این کارشناس تو خوابه خب باید همزمان با چاپ پول توسط دولت برای پرداخت کارمتدان و یارانه و... حقوق بازنشسته هم متناسب حقوق کارمند شاغل باشد اینکه واضح است .
    • یک بازنشسته GB ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      دستهای ناپاک از صندوق بازنشستگی قطع بشه همه چیزدرست میشه
    • زهرا IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      فقط پولی که به بازنشستگان داده میشه باعث افزایش نقدینگی میشه ؟ مثلا حقوق های نجومی ، وام های کلان که به افراد خاص داده میشه و ..... باعث افزایش نقدینگی نمیشه ؟ و به اقتصاد آسیب نمی زنه ؟ دزدی های میلیاردی از مردم چی ؟ فقط برای خودتون حرف اضافه و مفت می زنید.
    • بیژن IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      متاسفم برای نشریه مهر که چشمش رو به تمام دزدی‌ها رانتها وانواع فساد در دولت‌های ناکارآمد بسته وتنها چیزی که بار تورمی بوجود میاره حقوق قشر بازنشسته است که سالها در دولت‌های بی تدبیر انواع فشارها وتحقیرهارو تحمل کردن واز ثروتمند ترین سازمانها به مفلوک ترینشون تبدیل شدن
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      2 0
      به بازنشستگان که رسید تورم زا شد ؟ مگر قبل از این داستان نماینده خودشون به روحانی برای تصویب فشار نمی اوردن کم کم دم خورس میزنه بیرون مثل ابنکه راست میگفتن با فانوس باید دنبال روحانی در اینده بگردیم
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      بقول مجری تلویزیون بهتر است این کارشناسان زیپ دهانشان را ببندند
    • ع IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      اینها اراجیف است اگر خواستید مناظره با نویسنده میگذاریم تا واقعیت مشخص بشه
    • سروستانی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      تورم همچنان می تازد اگر همین یک قانون هم نبود بازنشستگان گرد تورم هم جمع نمی کردند نویسنده این سطور می خواهد بگوید به شاغلان برسید گور پدر همه بازنشستگان این دقیقا تفکر لیبرالیستی است که ما از آن متنفر هستیم
    • سعید9 IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      همسان سازی حقوق خیلی طرح خوبیه دولت موظف است بدهیشو به سازمان بده سازمان تامین خودش میتونه همسان سازی کنه دولت اگه خیلی فکر بازنشسته ها هست جلوی تورم و بگیر تا خیلی از مشکلات حل بشه خبرگزاری مهرم آتیش بیاره معرکه نشه اقتصاد بلد نیست!
    • حمید IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      کارشناس نه چندان محترم اول فیش حقوق خود را با حقوق بازنشستگان که عمر خود و جوانی خود را صرف کردند مقایسه کنند بعد نظر کارشناسی بدهند.
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      ننگ بر شما که زورتان به سالمندان می رسد
    • ایرانی بازنشسته RO ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      این قبیل مقاله و اظهارنظر در مورد بازنشسته ها که عمری زحمت کشیده جوانی خودراصرف ارایه خدمات دولتی متنوع به آحاد جامعه کردند قطعاً حق الناس است و بدانید و آگاه باشید درپیشگاه خداوند متعال باید جوابگوی گفتاروکردارتان باشید موضوع قانونی‌شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان ازسالها قانون شده و باید اجراشود
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      اقای ابوحمزه اگر راستگو غیرت داری بگو مجلس بودجه سازمانهای ونهاد های بی مصرف را کم کنن نه حقوق یه بازنشسته خانه نشین
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      اقای ابوحمزه اگر راستگو غیرت داری بگو مجلس بودجه سازمانهای ونهاد های بی مصرف را کم کنن نه حقوق یه بازنشسته خانه نشین
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      انسان با چاپلوسی به جایی نمی رسد اگر واقعا مرد هستی بگو جلو حیف ومیل ها رابگیرند بودجه دولت مثل گوشت قربانی تقسیم نکنند هر کس زورش بیشتراست بودجه بیشتری می برد
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      این صدا صدای شیطان است که افزایش حقوق بازنشستگان را مساوی تورم میداند. تورم نتیجه عدم کفایت مدیرانی چون آقایون هست.
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      همسان سازی حق ماست
    • محسن اسماعیلی MD ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      خلاصه اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان بینوا در دولت سیزدهم اجرا نمیشود؟ چه خیال میکردیم و چی شد. بگفته مثل معروف : " مهمان نخورد هرآنچه که پندارد"
    • رضا IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      آقای کارشناس یعنی اگر همسانسازی متوقف شود تورم متوقف خواهد شد واقعا متاسفم برات ماست بیست و شش هزار فروردین شده پنجاه هزار چه رابطه ای با حقوق بازنشسته داره از آن موقع تاکنون با بازنشسته چیزی اضافه نشده چقدر میگیرین این خزعبلات را مینویسین
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      شما.راهی.برای.نجات.بازنشستگان.دارید.بسم.اله.درضمن.باز.مالی.در.کجاست.مشکل.اقتصاد.حقوق.کسانی.که.مالیات.داده‌اند.نبست.
    • بازنشسته مرادی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      افرادی که نظریه خلاف قانون میدهند احتمال زیاد. از قانون عمدا سو استفاده خواهند کرد !!! چرا قانون را دور میزنید ؟؟؟؟؟
    • بهمن AE ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      تا قدری به حقوق بازنشستگان اضافه شد، همه نسبت به تورم احساس مسئولیت پیدا کردید. در این طرح افزایش حقوق شاغلین است که باعث افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان خواهد شد. شما دیواری کوتاه تر از این قشر زجر کشیده پیدا نمی کنید؟!!! شما که توان مقابله با تورم و مشکلات اقتصادی ندارد، چرا فرافکنی می کنید؟!!
    • حمید بازنشسته IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      ابو حمزه فرودست خودتی وجدآبادت.که 90 درصد مردم را فرودست میدانی.
    • بهمن AE ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      ننگ بر کسی که این تیتر و این خبر را بارگذاری کرد، بازنشسته دزد نیست، اختلاسگر نیست، بازنشسته هزینه اش چند برابر زمان شاغلی شده! نوه ها، عروس ها، داماد ها!!!! اگر نمیتوانید کشور را اداره کنید از بی لیاقتی خودتانه، زورتان به این بدبخت و بیچاره می رسد؟!!!! ننگ بر شما
    • ناشناس IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      عقل این کارشناس کم شده که با شکم سیر حرف های مفت می زند. پس چرا افزایش شاغلان تورم زا نیست؟
    • کورش IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      چرا همه چیز را برعکس وکذب ودروغ کارشناسی میکنید.مگر این همان بازنشستگان نیستند که سالهای سال برای اجرای هماهنگ سازی الکی قول اجرای آن را داده اند،خوبه که حیا واجب بیشتری داشته باشید وجوانب مثبت قضیه را در نظر گرفته باشید.
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      این مقاله را یک مزدور نوشته تابا کشاندن باز نشسته گان وکارگران به کف خیابان دل دشمنان را شاد کنه
    • صابر IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      سلام چون نویسنده وانتشاردهنده وهم فکرانشان درمجلس ازحقوقهای خوب وچندمنبعی برخوردارند حق دارندنفهمند که بازنشسته چه میکشد درثانی فقط پرداخت حقوق بازنشستگان تورمی است!!
    • علی FR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      کارشنسان غلط کردند چطور حقوق شاغلین خصوصا مدیران بالای ۲۰۰ میلیون تومان هست وحساب میلیاردی در خارج دارند تورم ایجاد نمی کند ولی حقوق بازنشسته ۲ میلیون اضافه میشه تورم ایجاد می کنه؟
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      کارشناسان بهتر است که در ابتدا حقوق خودشان را کاهش بدهند در ضمن اگر تامین اجتماعی مشکل تامین اعتبار دارد آنهم ناشی از بی کفایتی مدیران و مسولان آن است و چرا باید چوبش را بازنشسته بخوره
    • حسن IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      آقایان باصطلاح کارشناس به ما که رسید وا رسید هرگونه افزایش حقوق و افزایش فوق العاده بر اساس مواد خود ساخته قانونی برای خودتان تورم زا نیست ولی اجرای قانون برنامه در خصوص بازنشستگان تورم‌زا می شود بس کنید این سیاسی بازی را ما بازنشستگان امروز دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم.
    • حسن IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      آقایان باصطلاح کارشناس پاچه خواری بسه انشاالله بازنشسته خواهید شد و به نکبتی افتخار بازنشستگی دچار خواهید شد حالا پاچه خواری کنید و حرف مفت بزنید
    • ناشناس PL ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      این کارشناس را باید به میان مردم مخصوصا بازنشتگان اورد تا مشکلات انها را ببیند . اینان با شکم پر حرف میزنند این طرح تازه توانسته خونی تازه ای در رگ بازنشتگان باشد خواهشن از هزینه های دیگر مثل کمک به کشورهای دیگه کم کنید تا مشکلی در پرداخت حقوق بازنسته نداشته باشید .
    • محمد IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      خوب بهتر نیست حقوق شاغلین رو آنقدر زیاد کنند که فاصله بین حقوق بازنشسته و شاغل ایجاد شود،، دوم اینکه از آنهایی که زیر شصت سال سن دارند و زودتر از موعد بازنشست شده اند دعوت به کار شود و هزینه در آمد با کار وفعالیت جبران شود نه با محدودیت،، کشور وسعت زیادی دارد وفعالیت مولد مشگل گشاست.
    • ناشناس PL ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      حال گیرم که حقوق بازنشتته را کم کردی ایا قیمت ها را نیز کاهش خواهی داد که اگر اینگونه شود فاتحه تمام بازنشته ها را باید خواند در ضمن حقوق باز نشته ها را مثل یارانه ها دهکی نکنید چون حقوق بازنشته بر اساس میزان تحصیلات و سنوات خدمتی حقوق میگیرد و نمیشود شما بیاید به حقوق کم اضافه کنید وبه حقوق بالا ن
    • ناسناس PL ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      در این مملکتی که شب میخوابی و صبح قیمت ها ۲ برابر شده چرا حضرات گیر دادن به حقوق بازنشته ها اگر راست میگوئید مشکل را از ریشه حل کنید پس ان بازنشته ای که با عروس و داماد و نوه الان وقت خرج و مخارجش هست چه کند برود کار دوم انجام دهد که برای جوانان هم کار نیست چه رسد به بازنشسته .
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      حقوق های نجومی راجمع کنید دیگه باحقوق بازنشستگی نون ماست نمیشه خورد شما حرصخوتونو میزنیدیامردم
    • سعید IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      انشالله این کارشناس به روز بازنشستگان بیچاره دچار شوند .
    • miladmssm IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      کارشناس به ظاهر محترم ماست دبه ای 50000هزارتومن
    • خاکسار IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      آقای خبر گزاری مهر اولا وقتی تورم سر سام آور دارد بالا می رفت ومیرود آیا باز هم مسبب آن بازنشسته ها هستند؟ 2.آیا وقتی دلار از 3هزار تومان رسید به 30هزار تومان. مگر همین دولت دلار را به نرخ قبل به بازنشسته ها فروخت؟ این آدرس غلط دادن به مردم است.باید دولت ها از محل افزایش نرخ ارز قدرت خرید حقوق بگیرا
    • حسین IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      با عرض سلام اولا کارشناس مربوط کاملا غیر کارشناسی مباحث را دنبال کرده اند بدین صورت که اولا بازنستگان نیروهای مسلح که در سخترین شرایط کار کرده اند چطور الان نباید مثل سایر کارکنان هم رده خود حقوق نگیرند مگر شرایط زندگی برای هر دو بازنشسته و غیر بازنشسته فرق می کند. اینکه هر طرح افزایش حقوق موجب تورم
    • غلامعلی نبی نیا IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      به نظر من این تحلیلی غلط است .به این دلیل که عوامل ریشه ای در عین حال ملموس موجب تورم هستند نه صرفا همسان سازی حقوق بازنشستگان. اقا پرتقال فروش را پیدا کن لطفا. دلایلشو نگاه تورو خدا
    • سیاوش IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      جلوی تورم که گرفته نمیشه با تصویب این لایحه یا بدون تصویب آن اگه دولت قبل یه کار مثبت داشته همین لایحه بوده که اون هم شماها مخالفید
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      اقای کارشناس اگر شرف وغیرت ومسلمان هستی به سابقه غارت وچپاول مو جودی صندوق های بازنشسته هم قلم فرسایی میکردی واگر نمی توانی خفه شه چاپلوسی نکن
    • حسین IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      در ادامه باید به عرض برسانم که که یک طرح تورمی دلیل بر عدم رعایت و تامین عدالت اجتماعی نیست بلکه باید منابع ان حتی اگر لازم شد از سایر منابع و جابجایی منابع استفاده شود و اولویت هم با بازنشسته هاست ثانیا باید طرح طوری شود که حقوق ها یکسان سازی و متناسب سازی شود یعنی ان بازنسته ای که کمتر می گیرد اف
    • لطیف جهانبانی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      اقای کارشناس چرا اشاره به ماده ۹۶ نکردی چرا دست بردن دولت در جیب تامین اجتماعی نمی کنی من هم کار شناس باز نشسته ام با حقوق ۶/۵ میلیون ایا می شود زندگی کرد
    • احمد IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      چی شد؟؟انتخابات تموم شد .کسری آوردید؟؟
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      واسه خودتون که دولا پهنا حقوق میگیرن افزایش حقوق فاجعه بار نیست ولی واسه بازنشسته ها فاجعه باره خجالت بکشین یه عمر از حقوق بازنشسته ها کسر کردین حالا زورتون میاد پس بدین
    • محمدزرینه IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      شما برویددنبال هزاران میلیاردی که هرهفته یاهرماه ازجیب مردم میدزدندوآب ازآب تکان نمی خوردوکسری بودجه هم بوجودنمی آیدوبانک مرکزی هم متزلزل نمی شود،شما فقط بلدید روی نان مردم متمرکز بشوید وجیب مردم رابزنید.واقعاخجالت آوراست.
    • اناهیتا IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      حقوق نجومی بعضیااختلاس هاوهزینه های بی حساب دیگران تورم زانیست شندرغازحقوق بازنشستگان تورم زاست متاسفم برای همچنین کارشناسی کردنی
    • شاهرخ IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      قبل از انتخابات ریاست جمهوری چون به رای باز نشسته ها نیاز داشتید از همسانسازی دفاع میکردید ولی الان که خرتون از پل گذشت همسانسازی تورم زا و مضر شده،شرافت و انسانیت کیلو چنده
    • ناثر IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      اینا کارشناس نیستن ضد بشرن آنچه که برای خود میخاهیم برای دیگران هم بخواهیم
    • رامین IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      حقوق نجومی واختلاس کهکشانی مسولین سارق تورم زانیست ولی دوریال بازنشسته از جیب خودش تورم زاست
    • کارمند US ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      به نظر شما افزایش بی حساب و کتاب حقوق کارکنان دستگاههای اجرایی نظیر زندان ها ،دامپزشکی ،و اعضای هیات‌علمی دانشگاهها تورم زا نیست ؟؟؟؟فقط افزایش جزیی حقوق بازنشستگان تورم زا هست
    • ناصر16 IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      آقای به اسطلاح کارشناس این نظریات نگهدار برای خودت که از سر سیری حرف میزنی بازنشستگان سی سال حق بازنشستگی پرداخت کردن علاوه بر مالیاتی که درست سر هر ماه پرداخت می کردند بنابر این ما دنبال صدقه نیستیم
    • اکبر RO ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      خب فعلا ریش و قیچی دست خودتونه هر جور دوست دارید کوتاه بلندش کنید منتها یادتون باشه این شتریه که در خونه همه تون می‌خوابه... حالا که بامی کوتاه تر از بام بازنشستگان پیدا نمیشه همه نگران و اقتصاد دان و ... شده اند ... کاش زودتر بازنشسته می‌شدید تا میدونستید با حقوق بازنشستگی چگونه میشه از پس بیماری و
    • شاهرخ IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      آقای داریوش ابو غمزه پیشنهاد میکنم بجای اینکه علیه همسانسازی حقوق بازنشستگان مطلب بنویسی و اوقات این جماعت زحمتکش رو تلخ کنی برو نون شرافتمندانه پیدا کن و بخور چون این نونها خوردن نداره
    • احسان IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      خوب حقوق مدیران و... را اضافه کردند حالا به بازنشستگان نیازمند و کم در آمد که رسید می گوئید افزایش حقوق باعث تورم است ؟ واقعا خجالت بکشید . شرم کنید .
    • شاه IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      به نظر مخالفان بفرمایند که الان منشا تورم را پیدا کرده اند که می خواهند مهارش کنند؟؟؟؟ یا اینکه از تورم از هم کسسته باعث این تصمیم گیری شده
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      بیچاره بازنشسته ها مظلوم بازنشسته ها چرا حقوق های نجومی که میگیرند باعث تورم نمیشه واقعا خیلی شرم اوره مشکل کجاست؟
    • محسن IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      اون چیزی که باعث تورم میشه اختلاس های هزاران میلیاردی است نه دوتومن حقوق بازنشسته
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      حقوق‌وهمسانسازی‌تامین‌اجتمائ‌که ازخزانه‌‌دولت‌نیست‌که تورم‌زاباش ازصندوق‌‌تامین‌اجتمائ‌است که ازبرداشت کقوق‌کارگرازماه اول اشتغالش‌تابازنشستگی کم‌میشودودرصندوق‌ذخیره میشود‌واکثراماامثال‌حقوقمان شده‌سه‌ملییون پانصدتاچهارملییون‌وتعدادی هم‌بالاترازهفت‌وهشت ملییون‌یابیشترازاین که تعدادشان به پانصدنفربرس
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      اگر حقوق ها را طبق تورم واقعی هر ساله افزایش میدانند احتیاج به این همسان سازی دروغین نبود
    • آگاه IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      حقوق مدیران و کارکنان صندوق های بازنشستگی از رئیس جمهور هم بالاتر است و با پول این بازنشستگان بیچاره چه شرکت ها و ساختمانها و ...را که تأسیس نکرده اند ، حالا این اقتصاد دان که درکی از یک انسان بازنشسته ندارد ......
    • داریوس US ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      این کارشناسان اقتصادی بهتره مطالعه بیشتری در خصوص نحوه زنگی بازنشستگان داشته و سپس اعلام نظر فرمایند، لطفا سیاسی بازی را کنار بگذارید چرا افزایش حقوق کارکنان شاغل دولت تورم زا نیست؟ چرا بودجه و اعتبار داده شده به انواع بنیادها و نهاد ها تورم زا نیست، بازنشسته پول خودش را میگیرد که سالها سرمایه گذاری
    • حسین IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      همسان سازی حق بازنشتگان است در صورتی باید متوقف بشه که نرخ تورم کنترل شود وبه حد اکثر ۱ درصد برسه نیازی به همسان سازی نیست اما تورم بالا باشه ولی دریافتی بازنشیتگان پایین باشد ننی توانند نیازی زیستی را تامین کنند که نتیجه ای جز فقر مطلق قشر متوسط ندارد ونهایتا شورش اجتماعی حتمی میباشد
    • علی IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      ایکاش دولت ها دستشان را از صندوق تامین‌اجتماعی در بیاورند تا بیمه شده ها خودشان بفکر خود باشندوکسی دایه دلسوزتر از مادر برایشان نباشد.
    • ابراهیم جواهری IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      این کارشناسا تا الان کجا بودن همشونم وابسته به جریان سیاسی خاص میخان خودشون رو واسه دولت جدید شیرین کنن یعنی بودجه های بی حساب کتاب برخی نهادهای وابسته و اینهمه دزدی و اختلاس و ..... تورم زا نیست فقط حقوق چندتا بازنشسته که از بدبختی شدن راننده تاکسی و اسنپ و پیک موتوری تورم زاس؟؟؟؟
    • مهران AE ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      چطور افزایش حقوق بازنشسته تورم زاست ۹۰درصد شاغل ،پس حقوق شاغل را به همین میزان کم کنند بخصوص برای ابوحمزه کارشناس اقتصادی مجلس
    • رضا ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      اصلا .واصولی بلد نبودن ونیستن .ونخواهند بود چرا که همه در این اسیب زرر کردند تمام ستمری بگیران تامین .دولت یک بام و دوهوا که نمیشه ... اینجوری هیچ کجای دنیا مثل ایران نیست کسانی در کا دولتی هستن .حقوقشون با یکی که ۳۰ سال جون کنده که حداقل یک حقوق بخورو نمیر داشته باشه میبینیم اینقد تورم بالا رفته...
    • ناشناس IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      چون بازنشسته ها دستشان بجایی بند نیست هرکسی ازراه میرسه گیر میده به حقوق بازنشسته چرا حقوق شاغلین تورم ایجاد نمیکند در ضمن تورم رابیارید پایین نمی خواد افزایش حقوق بدهید
    • قلی IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      آقا تامین اجتماعی به مستمری‌بگیران بدهکاره بدهی و باید داد کل دارایی‌های تامین رو دولت هاپولی کرده حالا میخواد از پس دادنش طفره بره و به نوعی اختلاس کنه
    • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      این اقدام واقعا خوب بود بهونه تراشی نکنید اگه میخاید کنسلش کنید دچلت قبلی رو مقصر جلوه ندید. اگه مشکل از منابعه اونها رو مدیریت کنید. دارید برای جمع کردن این لایحه فرافکنی میکنید...
    • IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      چرت و پرت نگید حالا حقوق ما همسان سازی نمیشد وضع مملکت درست میشد چشمتون فقط دنبال این چندرغاز ماست از خودتون چرا مایه نمیرارید . بجای این حرفای مفت اختلاسگرا بگیرید .
    • علب IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      1 0
      این آقا چشم ش گذاشته روی چهار تومان پولی که روی حقوق بازنشسته گذاشته اند،ماد خودشان و دیگران را نمی بینند که شمردنی نیست ،مملکت را متعادل کنید ،جلوی گرانی ها را بگیرید ،فساد و دزدیها را کم کنید و...آن موقع همه چیز درست می شود و نیازی به افزایش حقوق ها نیست.
    • غلامحسین IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      روحانی دری را بسته که کلیدی ندارد وکندی زده که بوش سالها بجا می ماند . تنها کشوری که مسولین آن هر خطایی از آنان سر بزند باز خواست نمی شوند ایران است . و تا این قضیه ادامه دارد با اطمینان هر خطایی را انجام می دهند .
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      ارز واقعی بشه همه چی درست میشه اینا همه معلول افزایش نرخ ارزه که اونم دست دولته
    • رضا IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      اگر یقه راهزنان میلیاردی گرفته وحقوق مردم به خزانه دولت برگردانده وتحت هیچ شرایطی به دولتمردان اجازه ندهند که دست درصندوقهای بازنشستگان بخصوص تامین اجتماعی کنندو بدهی های سرسام اور دولت به تامین اجتماعی برگردانده شود شاید مسایل حل شود وجای سوال دارد وجالبه که اختلاسها ورانتها تورم ایچاد نمی کند ولی
    • حشمت اله احدی US ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      همانسان سازی ازدولت جناب محمد خاتمی باید شروع میشد که پرونده آن رابه مجلس برای تصویب ورییس مجلس آن رابایگانی نمود چون نمایندگان ذینفع نبودند
    • محمودیزدانی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      چرا حقوق کشوری ولشکری زیادمیشه ومبلغش خیلی زیادترازاضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هست الان که بحث اضافه حقوق شده اه واویلا راه انداختیدکه تورم میشه پس بایدهمیشه این‌بازنشستگان که با ابروزندگی میکنندحسرت یک کیلوگوشت ویا سفره پهن داشته باشنداخه وجدان هم چیزخوبیه عزیزان که نگران تورم هستیدبس کنید
    • ناشناس IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      ‌بسیار‌مایه‌تاسف‌وتعجب‌است‌عده‌ای‌کهدم‌ازرسیدگی‌به‌اقشار‌کم‌درامد‌وبازنشستگان‌می‌گیرند‌شمشیر‌خود‌را‌از‌رو‌برای‌بازنشستگان‌کشیده‌اند‌ومداوم‌‌از‌همطرازی‌حقوق‌بازنشستگان‌کشوری‌ولشکری‌با‌شاغلین.کشوری‌ولشکری‌انتقاد‌می‌کنند‌این‌افراد‌چرا‌با‌دریافت‌وام‌دویست‌ملیون‌تومانی‌به‌برخی‌نمایندگان‌به‌هر‌عنوان‌سکوت‌
    • رضا IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      اگه همین بخور و نمیر بازنشسته ها نماینده های مجلس و کارنشناس هارو اذیت میکنه همه رو بکشن اینجوری کلا تورم درست میشه یه عده احمق فکر نمیکنن یه بازنشسته که دیگه توان کار نداره هزار جور مریضی و بدبختی و عروس و داماد و نوه و نتیجه داره مثلا چه جوری زندگی کنه آخر عمر خجالت زده نباشه تو خانواده
    • علی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      بابالپ مطلب بلدنیستندمملکت اداره کنندانداختند همه چی رو گردن تورم باباریشه رو درست کنید
    • جانباز IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      فاجعه برای کیست بازنشیته گان بخت بر گشته یا کسانی که لفت و لیس شان از جیل مردم کم میشود ؟!!!
    • قدرت اله دیلمی IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      اگر بخواهید عدالت را رعایت کنید حقوق های بالای پانزده میلیون افزایش آنها تا سه سال متوقف شود تا سرو سامانی به حقوق حقوق بگیران میانی به پایین داده شود این منوط به این است که آقایان نمایندگان مجلس و وزرای محترم و معاونین شان و .تا سه سال افزایش حقوق شان متوقف شودآ یا این بزرگواری را انجام خواهند داد؟
    • علی بخشی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      1 0
      واقعا برای این کارنشناسان باید تاسف خورد.
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      نویسنده محترم به فکر نان باش که خربزه آب است.و دست از سر باز نشستگان بردارید.
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      0 0
      به نظرم حرف های تورم زا و بدون کارشناسی تورم زا است تا لایحه ایکه قرار است دایمی شود آقایان کارشناس اقتصادی شما هم زورتان به باز نشسته رسیده و دیواری کوتاه تر از این نمی بینید چون دریافتی شما کفاف زندگیتان را می دهد ولی باز نشستگان نه
    • مرتضی‌ IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      1 0
      چرا‌در‌خصوص‌شاغلین‌که‌حقوقهای‌خوبی‌را‌دریافت‌میکنند‌ دولت‌با‌کمبود‌بودجه‌مواجه‌نمیشه‌ اما‌طرف‌که‌بازنشسته‌میشه‌بره‌بمیره‌ اون‌اقایی‌که‌این‌‌اقدام‌دولت‌را‌همسان‌سازی‌بازنشسته‌ها‌را‌‌فاجعه‌میداند‌ معلوم‌میشه‌خودش‌شاغل‌است‌و حقوق‌‌خوبی‌را‌از‌دولت‌دریافت‌میکند‌و‌ شگمش‌سیر‌هست‌از‌گشنه‌ها‌خبر‌نداره
    • علیزاده IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      0 0
      دیواری کوتاهتر از دیوار بازنشسته گان وجود نداره ،همه کالا و اجناس و خدمات را دولت گران کرد به جایی برنخورد ولی افزایش حقوق بازنشست باعث بهم خوردن نظم جهانی می شود آقا شما را بخدا دست بردارید از این کارهاتون همسانسازیی دائمی باید تصویب و اجرا شود
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      1 0
      شما که اندازه مگس از علم اقتصاد سررشته ندارید به چه جراتی نظرات اقتصادی مسخره میدهید
    • م ح IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 0
      با سلام ، درمورد همسان سازی حقوق بازنشستگان هم رسیدگی گردد، همچنین به بازنشسته لشکری و کشوری قبل سال ۹۶ یک ارتقا و رتبه حقوقی عطا گردیده ترتیبی صورت پذیرد که به بازنشسته بعد از سال ۹۶ هم تسری داده شود باتشکر.
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      چرا حتی برای یک هفته نمی توانید قیمت‌ها رو کنترول کنید، آخه یک بازنشسته با یک حقوق ناچیز و بخور نمیر و ثابت چه خاکی برسرش کند، زندگی الان شبیه یک رویای دست نیافتنیست، اینی که الان هست دست و پا زدن در یک گرداب هولناکه
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 0
      مگه بازنشسته ها،مسبب این اوضاع هستند؟؟!! چرا اونهمه ریخت وپاش در بودجه به ............ و عدم دریافت مالیات از بسیاری از ...... و ..... و...... و بخششهای میلیارددلاری چمدانی و غیرچمدانی و.....همگی به اسمِ ...... و اینهمه دشمن تراشی باتمام دنیا و....^ بایستی تاوانش را بارنشسته ها بدهند؟
    • علیدانا IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      0 0
      بنظرم بهتره واسه هر کی حرف مفت مینویسه جریمه سنگین در نظر بگیرن و با همون چاله چوله های اقتصاد و تورم رو پر کنن... زیادم میاد چون چیزی که تو این مملکت زیاده حرف مفت زدن و حرف مفت نوشتنه...
    • هو IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      0 0
      قلم مختص خداست مال خداست و خدا قلم رو به اهل قلم میده تا حق مردم رو اثبات کنن نه که حق رو نا حق کنن... نویسنده در برابر خدای خودش مسووله... شما چرا ننوشتی نفس خودت از کجا گرمه؟... چرا ننوشتی نجومی بگیرا جامعه رو طبقاتی کردن... چرا دلت اونجا نسوخت؟؟؟... چرا ننوشتی مردم گرفتارن؟... پس راهت راست نیست
    • انسان US ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      1 0
      برای این کارشناس با احساس و فوق العاده ارزشی ارزوی موفقیت میکنم
      • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        0 0
        واقعا متاسفم هستیم چرا این همه‌ اما واگر درست می کنید
    • حسین آشوری IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      0 0
      آره تورم دلش میسوزه میگه حقوق بازنشستگان کمه بیام پایین(خودتونید )
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      0 0
      دولت سیزدهم ما بازنشستگان را ندید ونمی بیند .