۳ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۱۶

برای ابراز نگرانی از بابت پگاسوس؛

ماکرون با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو کرد

ماکرون با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو کرد

نرم افزار جاسوسی رژیم صهیونیستی موضوع گفتگوی تلفنی رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر این رژیم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در تماسی تلفنی، با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

موضوع این گفتگو نگرانی از بابت استفاده نیروهای امنیتی مراکش از جاسوس افزار صهیونیستی پگاسوس برای دسترسی به محتویات تلفن همراه ماکرون عنوان می شود.

طبق ادعای کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ماکرون از بنت خواسته از بابت اینکه مسئله جدی گرفته می شود؛ اطمینان حاصل کند!

بنت هم گفته این اتهامات مربوط به دوره ای است که وی در رأس امور رژیم صهیونیستی نبوده حال آنکه از بابت پیگیری موضوع اطمینان خاطر می دهد.

هفته گذشته، یک تحقیق رسانه ای نشان داد که جاسوس افزار پگاسوس که ساخت یک شرکت اسرائیلی است؛ در جاسوسی از ۵۰ هزار تلفن همراه دخیل بوده که شماری از آنها متعلق به خبرنگاران، چهره های سیاسی و سران کشورها هستند.

آنطور که گفته می شود این جاسوس افزار با رضایت تل آویو در اختیار برخی کشورها از جمله امارات و عربستان سعودی گذاشته شده است.

پیش از این هم روزنامه «یدیعوت آحارونت» گزارش داد رژیم صهیونیستی نه تنها مجوز همکاری شرکت‌های فعال در زمینه نرم‌افزارهای جاسوسی با دولت سعودی را صادر کرده بلکه آن‌ها را به این کار تشویق می‌کند. رسانه صهیونیستی «هاآرتص» هم میزان فروش برنامه جاسوسی پگاسوس به عربستان و امارات را صدها میلیون دلار برآورد می کند که با واسطه‌گری رسمی تل‌آویو صورت گرفته است.

کد خبر 5264935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha