۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

روند صعودی آمار کرونا در خراسان جنوبی/۲۸۴ بیمار جدید شناسایی شد

روند صعودی آمار کرونا در خراسان جنوبی/۲۸۴ بیمار جدید شناسایی شد

بیرجند-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به روند صعودی آمار کرونا در استان گفت: ۲۸۴ بیمار جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در خراسان‌جنوبی شناسایی شد.

کامبیز مهدی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی ۶۶ هزار و ۲۰۷ آزمایش انجام شده است که از این تعداد نتیجه ۴۲ هزار ۶۹۹ آزمایش منفی و نتیجه ۲۳ هزار و ۵۰۸ آزمایش مثبت شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰ آزمایش و تست کرونا انجام شده که از این تعداد ۵۵ مورد مثبت بوده است که منجر به بستری شدن ۲۲ نفر شده و ۳۳ بیمار نیز سرپایی بوده است.

مهدی زاده با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲۶ آزمایش سریع کرونا انجام شده است، افزود: از این تعداد ۲۲۹ نفر مبتلاء به کرونا تشخیص داده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع آزمایش‌های عادی و سریع تعداد ۲۸۴ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۴۲ نفر از قاین، ۱۲ نفر از زیرکوه، ۶ نفر از شهرستان درمیان، ۱۱ نفر از سربیشه، ۸۴ نفر از بیرجند، ۱۴ نفر از سرایان، ۱۸ نفر از بشرویه، ۲۶ نفر از فردوس، ۳۷ نفر از طبس، چهار نفر از خوسف و ۳۰ نفر نیز از نهبندان بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶۹ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی بستری هستند، اظهار کرد: ۱۴۱ نفر از این افراد ابتلاء قطعی به کرونا دارند و ۱۹ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

مهدی زاده با اشاره به اینکه حال هشت نفر نفر از بیماران وخیم است، بیان‌کرد: تا امروز ۲۲ هزار و ۴۲۱ نفر در خراسان‌جنوبی یا بهبودی پیدا کرده و یا دوران قرنطینه خانگی را سپری می‌کنند، یادآور شد: با فوت یک نفر دیگر از هم استانی‌ها، تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی به ۹۴۶ نفر رسید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه میزان موارد فوتی متناسب با تعداد بیماران بستری افزایش نیافته است، ادامه داد: به روز رسانی روش های درمانی و واکسیناسیون گروه های پرخط و افراد مسن از جمله دلایل کاهش فوتی ها در استان است.

کد خبر 5266160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha