۶ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۴۴

بر اساس گزارش ها؛

وزیر دفاع پاکستان با همتای چینی خود درباره مسائل منطقه گفتگو کرد

وزیر دفاع پاکستان با همتای چینی خود درباره مسائل منطقه گفتگو کرد

وزیر دفاع پاکستان با همتای چینی خود در ارتباط با مسائل منطقه و بین الملل و همچنین برخی پروژه های مشترک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو پاکستان، «پرویز ختک»، وزیر دفاع پاکستان با «وی فنگی»، وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

گفته شده دو طرف در این دیدار درباره موضوعات منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرده اند.

گفتگو درباره برنامه‌های سیاسی در منطقه، تلاش برای یک محیط پایدار و مقابله با چالش‌ها و تهدیدهای مشترک بویژه تروریسم و همکاری نزدیک در این حوزه از مهمترین مسائل مورد بحث در دیدار مقامات چینی و پاکستانی بوده است.

در این دیدار همچنین وزرای دفاع دو کشور از روابط تاریخی دوجانبه ابراز خرسندی کردند و خواستار افزایش بیشتر همکاری‌های مشترک برای دستیابی به اهداف مشترک شدند.

تأمین امنیت پروژه مشترک چین و پاکستان موسوم به کریدور اقتصادی «سی پک» از دیگر مسائل مورد تاکید در دیدار وزرای دفاع پاکستان و چین بود.

دولت های چین و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه آسیایی بیش از شش دهه است که روابط مستحکم و استراتژیکی را در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، هسته ای و انرژی با یکدیگر برقرار کرده اند. این دو کشور دیدگاه ها و منافع مشترک امنیتی در حوزه جنوب آسیا دارند.

چینی ها سرمایه گذاری های گسترده ای را در بخشهای مختلف کشور پاکستان انجام داده اند و در مقابل نیز پاکستان ضمن حمایت همه جانبه از مواضع چین در سطح منطقه، یک شریک مهم برای پکن در جنوب آسیا به شمار می رود.

کد خبر 5268116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha