۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۰۹

به مناسبت عید غدیر برگزار شد؛

«گزارش یک جشن» در تپه نورالشهدای کلکچال

«گزارش یک جشن» در تپه نورالشهدای کلکچال

جشن عید غدیر خم در تپه نور الشهدا ارتفاعات کلکچال با حضور کوهنوردان و زائران یادمان شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم جشن عید غدیر با عنوان «بر بلندای غدیر» در تپه نورالشهداء برگزار شد. صبح جمعه از کوچه باغ پارک جمشیدیه بعد از مدت کوتاه کوهپیمایی و استفاده از مناظر خدادادی به نقطه‌ای می رسیم که شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در آنجا آرمیده اند. مراسمی به مناسبت عید غدیر از ابتدای صبح جمعه در این یادمان با حضور کوهنوردان برپا شد.

«گزارش یک جشن» در تپه نورالشهدای کلکچال

این مراسم در تپه نور الشهدا با حضور کوهنوردان و در جوار مزار شهدای گمنام برپا شد. پذیرایی از مردم از برنامه‌های این گروه بود. خادمانی مشتاقانه انتظار می‌کشیدند تا با خوشرویی و با هر آنچه در دست دارند مقدم کوهنوردان را گرامی دارند. فضا معطر است و معنوی هر آنچه می‌بینی و می‌شنوی سلام است و صلوات. زمانی را که در آنجا در کنار مزار شهدای گمنام زیر گنبد یادمان زیبا سپری می‌شود گویا جز عمر محاسبه نشده و زمینی بودن از حافظه انسان می‌رود.

«گزارش یک جشن» در تپه نورالشهدای کلکچال

علی اصغر بهمن نیا مدیر این گروه کوهنوردی گفت: برنامه‌های این مراسم از هفته‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و کوهنوردان بسیاری در این برنامه مشارکت داشته اند. عوامل اجرایی از شب قبل جهت آماده سازی هدایا در این برنامه در تپه نورالشهداء حضور پیدا کرده اند و به کوهنوردان گلدان گل همراه با حدیثی از نهج البلاغه به طبیعت گران اهدا شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که در فضای کوه حضور افراد مذهبی کمرنگ است و مناسبت‌ها و شعائر در این فضاها به صورت محدود و کم رنگی برپا می‌شود از این بابت ما نیز برای پاسداشت غدیر فضای کوهستان را انتخاب کردیم تا کمی فضا را تغییر دهیم تا این مناسبت‌ها در فضای کوهستان بروز و ظهور داشته باشد.

«گزارش یک جشن» در تپه نورالشهدای کلکچال

برنامه هفتگی هیأت نورالشهداء کلکچال هر صبح جمعه از ساعت ۸:۳۰ همراه با قرائت قرآن و دعای عهد، سخنرانی، مولودی‌خوانی، ورزش باستانی و غرفه کودک تا ساعت ۱۰:۳۰ برگزار می‌شود.این مراسم در فضای باز و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار می‌شود. افراد در این برنامه هفتگی از بوستان جمشیدیه تا تپه نورالشهداء حدود ۲/۵ ساعت پیاده‌روی خواهند داشت.

«گزارش یک جشن» در تپه نورالشهدای کلکچال

کد خبر 5269273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha