۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۵۹

وزیر راه و شهرسازی:

طول آزادراه‌های کشور طی ۸ سال اخیر ۵۰ درصد افزایش یافت

طول آزادراه‌های کشور طی ۸ سال اخیر ۵۰ درصد افزایش یافت

اصفهان- وزیر راه و شهرسازی گفت: در طول هشت سال دولت تدبیر و امید طول آزادراه‌های کشور حدود ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی بعدازظهر یکشنبه در مراسم بهره برداری از بخش پایانی پروژه ملی آزادراه شهید سردار حجازی اظهار داشت: خوشحالیم امروز این پروژه بعد از دو و نیم دهه افتتاح می‌شود.

وی افزود: با پیگیری استاندار و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری این پروژه به پایان رسید و اگر اهتمام آنها نبود پروژه به این سرعت بهره برداری نمی‌شد، بهره برداری از این پروژه نشان داد نبود سرمایه مقابل اراده ناتوان است و اراده‌ها با کمک خدا کارساز است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در یک دوره یک و نیم ساله ۴۰ درصد پروژه آزاد راه شرق اصفهان پیشرفت کرد که معادل عملکرد ۲۰ سال قبل است.

ساختن راه ایمن برای مردم عمل صالح است

وی ساختن راه ایمن برای مردم را عمل صالح دانست و افزود: عزت و شرف همه ما در خدمت به مردم است و باید هر مسئولی بیشترین خدمت را به مردم کند.

اسلامی بیان داشت: همکاران ما در آسمان و زمین و آب شبانه روز با مردم در ارتباط هستند و برای ما خیلی مهم است که زیرساخت‌های حمل و نقل توسعه پیدا کند.

هر روز ۴ کیلومتر به راه‌های کشور اضافه می‌شود

وی اضافه کرد: به لطف خدا در این هشت سال، هر سال هزار کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه شده است، یعنی حدود روزی چهار کیلومتر و این خود یک دستاورد بزرگ است که باعث شده تلفات بسیار کمتر شود و جاده‌ها ایمن‌تری داشته باشیم.

اسلامی ادامه داد: در این دولت از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه به بالای ۲۰ هزار کیلومتر رسیدیم و آزادراه‌های کشور از دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر در چند هفته آینده به سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید یعنی بزرگراه‌ها ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده و آزادراه‌ها ۵۰ درصد افزایش یافته و خطوط ریلی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر به نزدیک ۱۵ هزار کیلومتر رسیده است.

وی تاکید کرد: این افزایش ظرفیت تسهیل کننده کیفیت زندگی مردم و سطح ایمنی آنها است و حرکت به سمت شکوفایی اقتصادی است و خوشحالیم این در شرایطی بود که مردم و دولت در سخت‌ترین شرایط تاریخ اقتصادی بودند.

کد خبر 5270585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha