۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۷

شهردار اصفهان:

۱۲۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری از سالن اجلاس اصفهان هزینه شد

۱۲۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری از سالن اجلاس اصفهان هزینه شد

اصفهان- شهردار اصفهان گفت: برای بهره برداری از فاز اول و بخش‌هایی از فاز دوم سالن اجلاس سران اصفهان تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله نوروزی عصر یکشنبه در آئین افتتاح فاز اول و دوم سالن اجلاس و همایش‌های بین‌المللی اصفهان که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم امروز و در روزهای آخر کاری این مدیریت یکصدمین افتتاحیه در چهار سال گذشته را با حضور جنابعالی برگزار می‌کنیم.

وی افزود: جهان شهر اصفهان به عنوان پایتخت تمدن و فرهنگ ایران اسلامی امروز افتخار دارد دستاورد دیگری را به عنوان یک سرمایه ملی و بین المللی افتتاح کند و در خدمت مردم اصفهان قرار دهد.

شهردار اصفهان ادامه داد: پروژه ملی مرکز همایش‌ها و اجلاس بین المللی از سال ۸۹ و با هدف برگزاری جلسه سران اجلاس طرف تعهد در اصفهان آغاز شد و تلاش شد در مدت زمان کوتاه با پشتیبانی دولت ساخته شود هرچند ساخت آن با موانع راه متوقف شد و از ذهن برنامه ریزان خارج شد.

۱,۲۰۰ میلیارد تومان برای سالن اجلاس سران اصفهان هزینه شد

وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان با هدف ایجاد یک زیرساخت بین المللی و اختصاص بودجه ۱,۲۰۰ میلیارد تومان این پروژه را تا اتمام فاز اول که شامل تملک، خدمات زیربنایی و روبنایی، محوطه سازی، پیاده راه سازی و ساخت هشت ویلا مخصوص سران کشورها پیش برد.

نوروزی ابراز داشت: همچنین فاز دوم شامل ساختمان‌ها از جمله مرکز همایش‌ها و فاز سوم شامل تجهیزات بهره بردار که در آینده تکمیل می‌شود مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این مجموعه همه شرایط لازم برای یک اجلاس بین المللی و فضاهای لازم برای مذاکرات هیئت‌های مختلف و اجلاس سران در نزدیکی فرودگاه فراهم است.

شهردار اصفهان گفت: امیدواریم این فضا تبدیل به جایی برای توسعه بازاریابی شهری، ارتباطات بین المللی و مکانی برای ارتباطات سازنده با جهان شود.

وی بیان داشت: خوشبختانه زمین ۷۲ هکتاری این مجموعه که به اندازه یک شهرک مسکونی ۱۰ هزارنفری است زیرساختی دارد که قابل توسعه است و منطقه‌ای دیپلماتیک برای احداث کنسولگری‌ها پیش‌بینی شده که مذاکرات آن با وزارت امور خارجه انجام شده است.

لزوم داشتن نگاه محیط زیستی و استراتژیک به زاینده رود

نوروزی تاکید کرد: امروز اصفهان بعد از چهار سال شامل بسیاری از امکانات از جمله خط یک مترو، نمایشگاه بین المللی استاندارد، آزادراه رینگ چهارم و زیرساخت‌های فرهنگی است.

وی گفت: درخواست بنده نگاه محیط زیستی و استراتژیک به حیاط زاینده رود به عنوان یک حق بشری است زیرا زاینده رود شاهرگ حیاطی است که در شرایط کنونی زندگی بسیاری از مردم و به ویژه کشاورزان را به خطر انداخته است و فرونشست شهر آثار آن را به شدت تهدید می‌کند.

کد خبر 5270638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha