۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۰۲

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی مطرح کرد؛

سرنوشت سیمان سمنگان در انتظار تصمیم بنیاد مستضعفان و آستان قدس

سرنوشت سیمان سمنگان در انتظار تصمیم بنیاد مستضعفان و آستان قدس

بجنورد- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: بنیاد مستضعفان و آستان قدس وارد مذاکره شده اند تا در خصوص اجرای پروژه سیمان سمنگان تصمیم گیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حاجی بگلو ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در یکی از کارخانه‌های شهرستان شیروان برگزار شد، اظهار کرد: این اداره کل ۲۷ طرح صنعتی و معدنی آماده کرده است که با ورود بخش خصوصی می‌توان این طرح‌ها را اجرا کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی ادامه داد: خراسان شمالی ۳۳۰ واحدهای صنعتی دارد که بسیار کم بوده و باید به بیش از هزار واحد برسد.

وی افزود: این اداره کل موضوع ملی کردن سنگ‌های معدنی این استان را در دستور کار قرار داده و از سوی دیگر به دنبال آن است تا با کمک بخش خصوصی پهنه معدنی شهرستان شیروان را شناسایی کند.

حاجی بگلو تصریح کرد: بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه فرآوری باریت در شهرستان مرزی راز و جرگلان اعلام آمادگی کرده و مقدمات در حال انجام است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در ادامه با اشاره به پیگیری‌ها برای خارج کردن پروژه سیمان سمنگان از بلاتکلیفی، گفت: بنیاد مستضعفان و آستان قدس وارد مذاکره شده اند تا در خصوص اجرای سیمان سمنگان تصمیم گیری کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۳۰ واحد صنعتی و ۲۵۹ واحد معدنی در استان فعال هستند و در سال جاری ۱۱۲ مجوز تأسیس واحد صنعتی ارسال شده که در این زمینه شاهد رشد ۱۵ درصدی بودیم.

حاجی بگلو بیان داشت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سال گذشته ۳۲۰ مصوبه داشت اما مشکلات ۸ واحد صنعتی و معدنی استان حل نشد و بناست در ستاد کشوری بررسی شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در انتها با بیان اینکه در این استان ۳۲ هزار واحد صنفی و ۱۸ هزار انبار وجود دارد، گفت: تعداد بازرسان این اداره کل اندک است و مردم در صورت مشاهده تخلف با شماره تلفن ۱۲۴ تخلف مشاهده شده را گزارش دهند.

کد خبر 5272206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha