۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵

استاندار خراسان‌جنوبی:

پروتکل‌ های بهداشتی در برگزاری عزاداری های محرم رعایت شود

پروتکل‌ های بهداشتی در برگزاری عزاداری های محرم رعایت شود

بیرجند-استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌ های بهداشتی در مراسم محرم گفت: تأکید بر برگزاری مراسم در فضای باز است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری ظهر شنبه در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: دستورالعمل عزاداری در ماه محرم ابلاغ شده است که اجرای آن نیز بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: ما در مراسم عزاداری محرم اصرار بر فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده مستمر از ماسک و تأکید بر برگزاری عزا در فضای باز داریم که در زمینه رعایت پروتکل‌ها نیز باید نظارت شود.

ملانوری ادامه‌داد: همه ما علاقمند به عزاداری برای سالار شهیدان و دلتنگ مراسم محرم هستیم ولی در حال حاضر موضوع سلامت و جان مردم در میان است که هیئت‌ها نیز موضوع سلامت را باید مد نظر قرار دهند.

وی گفت: آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان و.. باید فضای باز خود را بدون هیچ محدودیتی در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار دهند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نذورات باید به صورت مواد غذایی خشک باشد، اظهار کرد: می‌توان به جای ایستگاه‌های صلواتی ایستگاه‌های سلامت برپا کرد تا خدمتی هم به مردم در این شرایط کرونایی داشته باشیم.

ملانوری با تأکید و توصیه به هم استانی‌ها برای تزریق واکسن بیان‌کرد: انجام واکسیناسیون بی‌شک خسارت‌ها را کاهش می‌دهد و اگر کارمندی در محدوده سنی که امکان تزریق واکسن قرار دارند، باشد ولی از واکسیناسیون امتناع کند در صورت ابتلاء به کرونا نمی‌تواند از مرخصی استعلاجی استفاده کند و باید مرخصی استحقاقی بگیرد.

وی با بیان اینکه تیم‌های جهادی شهید سلیمانی در مراسم‌های عزاداری حضور داشته و بر رعایت پروتکل‌ها توصیه و تذکر داشته باشند، یادآور شد: دید و بازدید هیئت‌ها به روال سال‌های قبل ممنوع است اما در محل خود هیئت، دسته‌روی بلامانع است.

کد خبر 5275742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha