۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۲۶

استاندار کرمانشاه تاکید کرد؛

لزوم تشکیل کارگروه عزاداری محرم در کرمانشاه

لزوم تشکیل کارگروه عزاداری محرم در کرمانشاه

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه بر لزوم تشکیل کارگروه عزاداری محرم در کرمانشاه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهر سه شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و آمار ویروس کرونا، اظهار کرد: رسانه‌های معاند به دنبال سوءاستفاده از ماه محرم بوده تا کشور را در مدیریت کرونا ناکارآمد معرفی کنند.

وی با اشاره به قرارگیری استان کرمانشاه در پیک پنجم شیوع ویروس کرونا، افزود: مراسم عزاداری ماه محرم باید به گونه‌ای برگزار شود که دشمنان نظام نتوانند دلیل افزایش مرگ و میر کرونا را عزاداری‌ها عنوان کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به آمار کرونایی‌های این استان، گفت: تعداد موارد بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان کرمانشاه در مجموع به بیش از ۹۰۰ نفر رسیده که در صورت افزایش آن به یک هزار و ۷۰۰ نفر باید برای بیماران کرونایی در پارک و خیابان‌ها چادر زد، لذا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از حاد شدن شرایط کرونایی این استان ضروری است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهوری، بیان کرد: با توجه به جو به وجود آمده در هفته‌های گذشته و توقع مردم از بهبود وضعیت فعلی با آغاز دولت سیزدهم نباید اجازه داد که جو مذکور مشکل ایجاد کند.

بازوند با اشاره به تاکید رئیس جمهور نسبت به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزود: به گفته وی تنها توصیه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کافی نبوده و باید برخوردهای جدی‌تری صورت گیرد.

به گفته وی ستاد مقابله با کرونا استان کرمانشاه روز گذشته پیشنهاد خود را برای کنترل ویروس کرونا برای ریاست جمهوری ارسال کرده است.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: کارگروه عزاداری محرم باید توسط اداره کل تبلیغات اسلامی این استان تشکیل و در دهه نخست ماه محرم گزارش‌های این کارگروه باید روزانه به دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه اعلام شود.

وی با اشاره به نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ماه محرم گفت: استفاده از ماسک در هیأت‌های عزاداری اجباری بوده و هیأت‌ها باید بر رعایت این موضوع توسط اعضای خود و مردمی که حضور پیدا می‌کنند، نظارت داشته باشد.

بازوند ادامه داد: توزیع نذورات باید به صورت خام و خشک صورت گرفته و پذیرایی در هیأت‌های مذهبی ممنوع است، در صورت عدم رعایت موارد مذکور در وهله نخست به هیأت تذکر داده شده، در وهله دوم خدمات یارانه‌ای تا پایان ماه صفر قطع و در وهله سوم به مدت ۶ ماه مجوز فعالیت هیأت لغو و خاطیان به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

کد خبر 5278384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha