۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۰۴

مسئول واحد اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

اهدای عضو بانوی ۲۶ ساله کرمانشاهی به ۴ نفر جان بخشید

اهدای عضو بانوی ۲۶ ساله کرمانشاهی به ۴ نفر جان بخشید

کرمانشاه- مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اهدای عضو بانوی ۲۶ ساله اهل این استان به چهار نفر جان بخشید.

بهناز کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نخستین اهداکننده اعضای بدن استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: بانوی ۲۶ ساله کرمانشاهی دچار مرگ مغزی شده و با رضایت خانواده اعضای بدن وی اهدا شد.

وی با تاکید بر اینکه خانواده بانوی ۲۶ ساله کرمانشاهی بدون هیچ گونه چشمداشت و صرفاً در راه رضای خدا اعضای بدن فرزند خود را اهدا کردند، افزود: اهدای قلب، کبد و کلیه‌های بانوی کرمانشاهی جانی دوباره به چهار نفر بخشید.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: در سال جاری در استان کرمانشاه امکان اهدای عضو تعداد قابل توجهی از افراد مرگ مغزی شده وجود داشته که با رضایت خانواده‌هایشان همراه نبوده و اهدای عضو صورت نگرفت.

کریمی تاکید کرد: مرگ مغزی پس از تأیید پنج متخصص اعلام شده و کاملاً با کمای مغزی متفاوت است، لذا امکان برگشت افراد مرگ مغزی شده وجود نداشته و فرد در واقع فوت شده است.

به گفته وی در کمای مغزی احتمال برگشت به زندگی وجود داشته اما در هیچ نقطه‌ای از دنیا افراد مرگ مغزی شده به زندگی بازنگشتند.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اهدای عضو که می‌تواند سبب جان‌بخشی به افراد نیازمند شود، باید به یک فرهنگ در استان کرمانشاه تبدیل شود.

کد خبر 5278585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha