۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۴

نیکزاد در صحن مجلس:

مردم فعلاً به استان‌های شمالی سفر نکنند

مردم فعلاً به استان‌های شمالی سفر نکنند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از مردم بزرگوار و فهیم کشورمان استدعا داریم که امان دهند و فعلاً به استان‌های شمالی سفر نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کاظم دلخوش در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۲۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، طی تذکری ضمن انتقاد از نبود تجهیزات و دارو در استان‌های شمالی کشور، گفت: بالاترین میزان فوتی‌ها را صومعه‌سرا در طول تاریخ خود طی روز گذشته داشته است. لطفا تیمی تشکیل دهید تا از مازندران، گیلان، گلستان و سایر استان‌ها با وضعیتی مشابه و خطرناک بازدید کنند.

وی ادامه داد: وضعیت کاملاً بهم ریخته است و بیماران در خیابان و حیاط بیمارستان خوابیده‌اند. اکثر استان‌ها دارای وضعیتی مشابه هستند، بنابراین از سپاه بخواهید تا بیمارستان های صحرایی خود را تجهیز و برپا کنند.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: امروز مجمع نمایندگان استان گیلان و مازندران نامه‌ای را به بنده ارائه کردند که طی آن از مردم خواسته‌اند از مسافرت به این استان‌ها به دلیل شیوع بی حد و حصر کرونا خودداری کنند.

وی با تاکید بر ضرورت ورود جدی وزارت بهداشت برای حل مشکل بیماران کرونایی در این استان‌ها، گفت: از مردم بزرگوار و فهیم کشورمان استدعا داریم که امان دهند و فعلاً به این استان‌ها سفر نکنند.

نایب رئیس مجلس گفت: وزارت بهداشت و درمان نسبت به تجهیز امکانات بهداشتی و نیروی انسانی در استان های مذکور اقدام کند. همچنین نیروهای مسلح بیمارستان های صحرایی برپا کنند.

نیکزاد تاکید کرد: وزارت کشور و نیروی انتظامی نیز نسبت به جلوگیری از تردد افراد غیربومی و مسافران و اجرای کامل پروتکل های بهداشتی اهتمام ورزند. همچنین ستاد مقابله با کرونا نیز باید فعالانه تر برخورد کند.

کد خبر 5278999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha