۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

برگزاری مجازی سوگواره «احلی من العسل»

برگزاری مجازی سوگواره «احلی من العسل»

ری- معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از اجرای مجازی سوگواره «احلی من العسل» در سراسر کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه برگزاری مجازی سوگواره «احلی من العسل» در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در جمع خبرنگاران گفت: همه ساله به مناسبت فرارسیدن شب هفتم محرم منسوب به شهادت حضرت قاسم بن الحسن (ع)، سوگواره «احلی من العسل» با حضور دانش آموز ان پسر مقطع اول و دوم متوسطه برگزار می‌شد

وی افزود: اما در سال جاری و به دلیل شیوع ویروس کرونا سوگواره «احلی من العسل» به صورت مجازی و نمادین در کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان می‌توانند از طریق شبکه‌های استانی صدا و سیما و نیز شبکه شاد این سوگواره را تماشا کنند.

وی ادامه داد: دبیرخانه این سوگواره در استنان زنجام برپا شده و قرار است نهمین سوگواره «احلی من العسل» در حسینیه اعظم زنجان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار و از طریق شبکه‌های رسانه ملی پخش شود.

کاظمی برگزاری این سوگواره را با هدف ترویج معارف عاشوره و آموزه‌های ارزشمند این حماسه دانست و گفت: اجرای این سوگواره سبب می‌شود، تا دانش آموزان شناخت بیشتری نسبت به قیام سید الشهدا (ع) کسب کرده و در جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر که از اهداف اصلی قیام حضرت بوده تلاش کنند.

کد خبر 5281753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha