۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

برگزاری سومین سوگواره «بر شانه‌های نی»/ اشعارِ منتخب نوحه می‌شوند

برگزاری سومین سوگواره «بر شانه‌های نی»/ اشعارِ منتخب نوحه می‌شوند

شهرکرد- رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، گفت: سومین دوره سوگواره استانی شعر با عنوان «بر شانه‏‌های نی» در شهرکرد برگزار می‌شود.

حجت‌الله شیروانی در گفت‌‏وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری سومین دوره سوگواره «بر شانه‌های نی»، اظهار کرد: این سوگواره با موضوعات نهضت کربلا و وقایع مرتبط با آن در بخش شعر کلاسیک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هدف برگزاری سومین سوگواره «بر شانه‌های نی»، عنوان کرد: اهداف این سوگواره تولید اشعار فاخر، تشویق شاعران و اهالی ادب استان چهارمحال و بختیاری به تولید محتوای مرتبط با عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام)، نگاه تازه به واقعه کربلا و موضوعات پیرامون آن است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه، اولویت با آثار و سروده‌هایی است که پیش‌ازاین در جای دیگری چاپ نشده باشند، گفت: حق چاپ و انتشار آثار برای دبیرخانه در کتاب سوگواره محفوظ است.

شیروانی با تأکید بر اینکه هر شاعر می‌تواند سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کند، افزود: سومین سوگواره «بر شانه‌های نی» با همکاری حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری، شهرداری و هیئت شیفتگان وصل فرخشهر برگزار می‌شود.

وی، با اشاره به نحوه ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره، افزود: شرکت‌کنندگان آثار خود را می‌توانند به آدرس پست الکترونیک a.ghasemi.cha@gmail.com یا در قالب لوح فشرده به آدرس شهرکرد، خیابان شریعتی، کوچه ۵۲ حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، تا تاریخ ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۰ ارسال کنند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: در روزهای منتهی به اربعین حسینی اختتامیه این سوگواره برگزار می‌شود.

شیروانی گفت: اشعار برگزیده که قابلیت نوحه‌خوانی را داشته باشند توسط مداحان استانی و کشوری در روز اختتامیه اجرا خواهند شد.

کد خبر 5282790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha