۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۱

معاون استاندار اردبیل:

اصناف متخلف پلمب می‌شوند/تعطیلی اصناف به غیر از مشاغل گروه یک

اصناف متخلف پلمب می‌شوند/تعطیلی اصناف به غیر از مشاغل گروه یک

اردبیل- معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: اصنافی که بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود نکنند، پلمب و تعطیل خواهند شد.

بهروز ندائی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: محدودیت‌های یک هفته‌ای فعالیت‌های اصناف و مشاغل مختلف از امروز آغاز شده و تاکنون همکاری خوبی را از سوی اصناف استان اردبیل در تعطیلی واحدهای صنفی شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: تا روز شنبه هفته آینده کلیه اصناف به غیر از گروه یک که مایحتاج ضروری مردم را تأمین خواهند کرد، تعطیل بوده تا نسبت به کنترل بیماری و جلوگیری از انتشار ویروس دلتا اقدام مؤثری با همراهی مردم انجام شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: همکاران ما در شهر اردبیل با تشکیل ۴۰ اکیپ نظارتی سعی دارند تا فعالیت اصناف و تعطیلی آنها را رصد و مورد پایش قرار دهند و چنانچه اصنافی به این تذکرها و دستورالعمل‌های بهداشتی درست عمل نکنند، به مدت سه هفته پلمب و تعطیل خواهند شد.

ندائی افزود: وضعیت استان اردبیل در انتشار دلتا کرونا بسیار وخیم است و با افزایش مرگ و میرها و بستری‌ها ما نیازمند همکاری جدی شهروندان و خانواده‌ها هستیم تا از خطرات و آسیب‌های این بیماری خطرناک کاسته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیرون آمدن هرگونه دسته عزاداری و تجمع آنها ممنوع است و اجتماعات تاسوعا و عاشورای حسینی و برگزاری هرگونه مراسم تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی در این ایام ممنوع خواهد بود.

ندائی اضافه کرد: به هیچ وجه هموطنان نباید حتی به عنوان تماشاچی در خیابان‌ها و معابر حضور پیدا کنند چرا که این مکان‌ها محل انتشار ویروس دلتا کروناست.

وی به آمار مراکز بیمارستانی از تشدید اوضاع کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۸۰۰ بیمار کرونایی با مراجعه به بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و با پر شدن تمامی بیمارستان‌های اردبیل ما مجبور شدیم از ظرفیت سالن ورزشی دانشگاه آزاد و بیمارستان راثی نظام نیز در جوار بیمارستان امام خمینی استفاده کنیم.

ندائی بیان کرد: حتی برخی از مراکز غربالگری استان به مرکز تزریق داروهای ضد کرونا تبدیل شده‌اند و بیش از ۶۵۰ نفر به صورت سرپایی با تزریق دارو در منازل تحت قرنطینه هستند.

وی به روزگار سخت مراکز بیمارستانی و درمانی و فرسودگی و خستگی کادر درمان اشاره کرد و ادامه داد: از هموطنان انتظار می‌رود به دقت پروتکل‌ها را رعایت کرده و از حضور در تجمعات پرهیز کنند چرا که هرگونه دورهمی و تجمع خود منشأ انتشار و گسترش ویروس است.

ندائی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به طور روزانه بیش از ۱۵۰ بستری جدید کرونایی داریم که حال عمومی بیش از ۱۰۰ نفر با بستری شدن در بخش آی. سی.یو نگران‌کننده است و تعداد فوتی‌ها نیز در حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر است که دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما را این شرایط تشدید کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: در کنار همه این مراقبت‌ها و همچنین ممنوعیت تردد و ورود مسافران به استان اردبیل، سعی بر این است تا شرایط به نحوی پیش برود تا در مدت دو هفته بتوان به کنترل این ویروس خطرناک کمک کرد.

کد خبر 5283286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha